Gå til innhold

Titt Titt


Tittelitt

Anbefalte innlegg

Med lettere bøyd hode, sitter jeg her og innser de harde fakta. Livet mitt har blitt særdeles langsomtgående og jeg svirrer stort sett rundt i min egen, lille og lett tåkete verden. Tankene kan fort forsvinne like fort som de dukket opp, og sammen med et noe fresende temperament i en ellers bedagelig fremtoning, kan dette fort bli noen snodige sider.

Plutselig innom. Plutselig borte.

Titt Titt.

Velkommen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God Morgen unge damer! :klem:

Har en aldeles deilig dag i dag, jeg! Har hatt en deilig og lang morgen under en varm dyne. Ingen som vil ha barnetv-selskap og ingen som trenger frokost. Mannen er i gang med dagens graving og det er bare meg og Knerten som går her og vimser litt. Vurderer om det er på tide med en kopp kaffe igrunnen...skal bare tuste litt til tror jeg...

Så jeg kan bare konstatere; noen dager er rett og slett bare deilige!!!

Kjenner kreativiteten sakte sige på også. Kanskje blir det noen timer ved symaskinen i dag? Slett ingen dum ide, når jeg tenker etter. Tror det passer med noen rolige sysler i dag. I går var den mentale formen heller laber der jeg satt og så på mine fyldige legger som forsvant ned i skoa... Hvor var anklene mine blitt av...?! :forvirret: Men de er tilbake i dag, da :ler:

Hm... nå er det visst kaffetid. Tuddelidu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at jeg kan spre litt glede :klem: !

Dagen i dag ser ikke ut til å komme igang i det hele tatt... Bekkenet skrangler og etter en tur i butikken, ser det nå ut til at lite skal bli gjort resten av dagen. Ja ja, er vel ikke så mye å gjøre med det. :forvirret:. Siger ellers inn og ut av min bobleverden i dag, og velger å skylde på hormonene... Jeg må jo være helt håpløs å konversere med for tida. Mine medmennesker ser til tider litt rart på meg og da regner jeg med at det har skjedd igjen; Jeg sitter mest sannsynlig lettere sløret i blikket, ser ut i intet og med åpen munn. Forhåpentligvis får jeg en dult i sida hvis jeg skulle komme til å sikle eller bedrive andre snodige funksjoner. :ler:

Ser ut til at det blir litt symaskin syssler i dag også, bare avbrutt av den yngre gardes middagsønske; pannekaker!! Tror vi kunne levd på det, hvis de fikk bestemme :ler:

Plutselig borte litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimse

Takk for besøk i kveld, det var veldig koselig!!

Og det bekkenet ditt kan vel til tider bare dra en viss plass, men ikke stort å gjøre med det foreløpig gitt ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens funderinger;

Kroppen min. Helt utrolig flott. Ganske elegant pærefasong med god polstring av sitteområdet ispedd en anelse cellulitter. Ser rundt meg på alle de forskjellige kroppene som finnes og erkjenner med en stor ro at jeg er utrolig godt fornøyd med den kroppen jeg har fått utdelt! Tenker med gru tilbake til de åra da kropp og hode ikke helt liksom passet sammen... Så nå ser jeg meg i speilet og konstaterer et dryss av smårynker rundt øynene med et lite smil. Ganske mye mindre fast i fisken er jeg også blitt, men er ikke stort bekymra likevel. Tyngdepunktet har senket seg kraftig de siste månedene og jeg har vel inntatt en heller lett fremoverbøyd positur ...:ler: . Jo, kroppen min er flott og den gjør en fantastisk jobb for tida! Tenk at min kropp er hele verden for Knerten akkurat nå! Fantastisk!

Hmm...tror det er på tida med en kaffekopp i solveggen for å nyte dagen.

Titt tei. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt titt.

Sørgelig full av bomull i hodet i dag. Har sovet nærmere fjorten timer i strekk i natt, uten at det ser ut til å hjelpe på formen :forvirret: . Mannen og minsten jobber ute på muren og jeg sitter her og passer på sikringsskapet som ikke ser ut til å like maskinene de bruker til å kappe steinene med. Ja, så noe fornuftig gjør jeg i det minste :sjenert:

Kjenner faktisk arbeidslysten sige litt innover nå, og lurte på om jeg skulle dra frem barnesenga fra kottet og montere den i dag. Er nesten litt skummelt å regne med at Knerten er like ivrig til å hilse på som sin søster, men vi kan jo aldri vite. Uansett kan det jo ikke skade om den står klar litt før... :sjenert:

Hm...jo nå er jeg enig med meg selv... Jeg setter igang med montering

:tommel:

Hei så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Hei hei!

Innom for å hilse p i dagboka di :) Så koselig med montering av babyseng!! :) Tipper det er herlig!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimse

Hvis det er vanlig at man får ammetåke etter en periode med preammetåke så håper jeg virkelig ikke det går så langt at du serverer meg dette...

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig innom litt!

Og hei Ballerina; koselig med nye ansikter :-D

Huset er jammen stille i dag. Merker at det har vært langhelg, for når hverdagen kommer, blir det plutselig veeeldig stille her...Men det er jo egentlig ganske deilige også, når jeg tenker etter.

Fikk faktisk montert seng i går. Til tross for mangel av plass, fikk jeg det til med bare litt aktiv omorganisering. Man blir ganske kreativ og effektiv på lagring og kasting når huset er lite og skal romme mange små og store... Det verste er at jeg igrunnen begynner å bli litt glad i dette lille røde huset som vi har ordnet så mye på. Skal se at vi ender opp her som to rare gamle tullinger med en haug barn og barnebarn som vi ikke ser i løpet av hele vinteren. Så sitter vi her da. Innesnødd og lengter etter varmere vær slik at folk kan komme seg opp bakken og vi kan stavre ned til sivilisasjonen for å kjøpe surmelk og aviser :hoho:

Kjære vene. Tror jeg er blitt litt miljøskadd her jeg surrer rundt i mitt eget selskap. Vel vel. Tror det er på tide å komme i gang med et eller annet...

Og Vimse; du kan være heeelt trygg på eventuelle vafler du får servert her i gården. Sitter ennå med smågrøss i ryggen bare ved tanken :spy: Mine pupper med innhold er kun forbeholdt enkelte utvalgte... Sånn er det med den saken.

Borte. Borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimse
Er nesten litt skummelt å regne med at Knerten er like ivrig til å hilse på som sin søster, men vi kan jo aldri vite.

Jeg skulle fortelle svigermor om terminen din i dag og HERREGUD det er jo faktisk ikke lenge til :overrasket: Og følger bebisen opp trenden til forrige mann så er det i alle fall ikke lenge til :overrasket: :overrasket:

Og Vimse; du kan være heeelt trygg på eventuelle vafler du får servert her i gården. Sitter ennå med smågrøss i ryggen bare ved tanken :spy: Mine pupper med innhold er kun forbeholdt enkelte utvalgte... Sånn er det med den saken.

Borte. Borte

Godt å vite :ler: Har forøvrig hatt vafler til kvelds, jeg har hatt lyst på det siden vi var hos dere sist, og i kveld kom svigers på besøk, kjekt med en unnskyldning for å sette i gang vaffelpressa :sjarmor::ler:

Skulle egentlig vært med mannen bortover til dere en tur nå, men kl er såpass mye at vi hadde vel bare sittet og gjespet som to andre gamle kjerringer allikevel så vi tar det en dag det ikke blir fullt så seint ;)

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sitter her og er litt negativ i kveld, kjenner jeg. Har rett og slett ikke lyst til å åpne munnen og prate med andre mennesker i det hele tatt, faktisk. Er vel egentlig litt furten når det kommer til stykket :forvirret: . Men egentlig er det ikke så galt...har vært noe aldeles forskrekkelig sinna par dager :frustrert: , og det med rette. Jeg er jo ikke bare søt og naiv, og trodde vel aldri det skulle bli kun idylliske dager med mann og stebarn, men her i gården tar det virkelig av til tider... Alle som er stemor/far kan vel i sitt stille sinn (eller mer høylytt :sjenert: ) frese en anelse over håpløse ekser. Men akk, hadde det nå bare vært så vel... Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men når det er barnas bestemor som går inn over våre grenser rundt vårt privatliv gang på gang, hender det at jeg må frese litt ekstra :sur::legrine: . Takk og lov for at ungene har en slik flott og oppegående pappa og jeg har slik en fantastisk fin mann :rødme:

Jeg vil aldri bli mine stebarns mamma. De har allerede en mamma som ingen kan ta fra dem. Men alle barn skal skånes for rus og psykisk ustabilitet og det er vår plikt. Jeg er voksen og har valgt denne mannen og dette livet. Og jeg er en av to voksne i dette huset hvor vi har tre flotte barn. Vi er en normal, sunn og stabil familie der livet er sørgelig kjedelig ifølge vår nesten-tenåring :ler: . Nu vel. Jeg trøster meg med at de en gang vil bli voksne og vil nok se litt flere sider av virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimse

Jeg slenger inn noen :blaaveis: :eeeh::hoho::frustrert::5::hjerter: :slåss: :cry: :klem::tommelsmil::riste::roll::kose::heiajente:

Og så kan du putte de inn akkurat der du vil og se hvor enig jeg er med deg ;)

Takk for koselig dag i går, merket ikke mye til at du var sur altså...

:ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dagen har ikke bare vært lei... Vinden har vært varm og fin. Min minste lillesnuppe er blitt stor og fylte fire år i dag! Så om noen dager kan være vrange, er det mange flere av de fine :sol: .

Jeg er så utrolig stolt over å få være mamma til deg, lille venn! Jeg kjente dine første bevegelser og undret meg ofte over hvem du var. Og da vi hilste på deg for første gang, var du allerede helt deg selv! Helt avhengig av oss i begynnelsen, men alt nå etter kun få år, er du allerede litt løsrevet fra oss. Din verden blir stadig større. Du finner venner på egenhånd og opplever deler av livet uten oss. Du lærer hele tiden noe nytt, og vi blir stadig imponert over hva du kan! Heldigvis er det noen år til du står helt på dine egne ben og i mellomtiden håper jeg at vi klarer å gi deg nok av den riktige ballasten.

På sengekanten i kveld;

jeg - "Du er min beste jente, lille venn!"

du - " Og du er min beste jente, mamma!" :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Vimse, du er fin!!! :klem:

Livet mitt er nå engang slik da. Koste meg masse i går, jeg da. Er jo liksom bare sur på den det gjelder liksom. Dessuten var vi jo bare gjilde mennesker der i går, nemlig :ler: !

Men nå har jeg jo som sagt frest av meg, så nå er det ikke gale. Dessuten har vel vi alle vårt å stri med...?

Har pådratt meg krampe i lillefingeren, så selv om jeg har fått skrivekløa på gli nå, er det nok best å slutte av nå. Tror også det er på tide med en matbit før senga kaller. Tror det kan lønne seg med en bitteliten rastepause på vei til senga, ja. Ellers er det vel ikke lenge før humøret er på bånn og temperaturen i hodet igjen er på topp :ler:

Nu vel. Dessuten hopper og spretter Knerten slik at det er på tide med å late vannet. Toalettet kaller. Titt titt. Plutselig borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid. Et nødvendig onde som jeg bare må gjennom hver dag. Litt her og litt der. Kanskje var det bare litt trening som skulle til...for etter alle disse ukene hjemme på dagtid, må jeg faktisk innrømme at det kan være litt koselig å stelle her hjemme :sjenert: .

Nå er det muligens verdens koseligste husarbeide jeg bedriver. For akkurat nå surrer og går vaskemaskinen med masse småtøy i :-D ! Ennå er det tre uker i termin, men tida kan gå plutselig fort. Dessuten har jeg planer om å la tempo senkes her omkring i nærmeste fremtid. Jeg kjenner at kroppen driver og forbereder seg til fødsel. Energien er kommet tilbake og det er utrolig spesielt å kjenne hvordan kroppen på en måte lader opp. Jeg gleder meg veldig til å hilse på Knerten, men samtidig er det så spesielt å være med på denne prosessen. Jeg nyter hver dag til tross for ukevis med vondt. Det å kjenne at man er tilstede i øyeblikket, uten å ha hodet fullt av trivialiteter, gir meg et overskudd og en ro som det er deilig å kjenne på...

Ja, ja...deler av dette innlegget ble vel nesten filosofisk. Muligens kan det til tider virke som jeg er litt høy :ler: . Akk ja, disse hormonene ;)

Og så meldes det finvær igjen :sol: ! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...