kitekatt Skrevet 15. mai 2007 #41 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg liker veldig godt mørkbrune møbler...har mye fra den mørkebrune markørserien fra Ikea. Liker også godt de seriene som heter type bombay og india osv...har noen møbler fra de seriene og. Har beige microfibersofa med sjeselong i ene enden, hvite gardiner, hvite vegger, røde hvite og brune detaljer/ pynteting. Har to STORE innrammede papyrusbilder kjøpt i egypt (ikke de billige som ser ut som trespon, men den mørke typen) på veggen og endel mindre bider og et speil med "gullramme"...Mørke brune skinnstoler i spisestuen. Er litt lei nå, men det er liksom denne stilen jeg har bygd opp til. Liker små rare detaljer som et pufftrekk som jeg la ut bilde av her for litt siden som det fleste syntes var grusomt..hehe...men jeg liker liksom å ha noen ting som "roter" til stilen litt. Jeg liker kontraster. Hvite vegger, mørkt tre, og sprite opp med feks. rødt/ rosa på detaljer (helst ikke sammen), fargesterke malerier o.l.. Er glad i etniske interiørdetaljer...Kjøper mye på Indiska o.l. Men jeg er også veldig glad i shabby chic stilen. Romantisk, behagelig pastell (da gråtonet hvis dere skjønner hva jegmener...gammelrosa, dusgrønn, lavendelblå o.l.) med pene detaljer, krystall osv. Men jeg liker ikke så godt når disse blandes. skulle helst hatt to stuer Endret 15. mai 2007 av kitekatt
Lipstick Skrevet 15. mai 2007 #42 Skrevet 15. mai 2007 Jeg digger sorte og røde kjøkkener fra HTH. Fine, moderne greier som de sier. Liker at det er stilrent på kjøkkenet. Masse skapplass er viktig her, jeg vil ikke ha rotet mitt på utstilling. Stuen min skal være personlig i stilen. Jeg har sansen for bøker, så en bokhylle er da et must, i tillegg til at alle CD-ene og DVD-ene skal ha plass. Teknologi er kult, så en skikkelig flatskjerm på veggen med bra lydanlegg må til. Jeg liker stuer med peis, skinnsofae, puter og masse levende lys. Sort er tingen, men jeg liker også sterke farger, men ikke for mange farger da. Gulvet bør være parkett. Drømmebadet mitt er selfølgelig flislagt, både vegger og gulv. Nok skapplass er viktig her også, for jeg vil gjerne ha både håndklær og kosmetikk på badet, men ikke synlig. Kunne tenkt meg både boblebad og dusjkabinett. På soverommet mitt har jeg lyst på en svær dobbeltseng, et gedigent og oversiktelig klesskap og nattbord på hver side av sengen. *Drømme*
arnestad Skrevet 16. mai 2007 #43 Skrevet 16. mai 2007 (endret) Innlegg endret, se Kvinneguidens regler angående reklame. Ønsker du annonsemuligheter-ta gjerne kontakt! vimse-moderator Endret 17. mai 2007 av vimse
Gjest KATTAstrofe Skrevet 17. mai 2007 #44 Skrevet 17. mai 2007 Vi har "litt-av-hvert-stilen". Både lyse og mørke møbler, både hvitt og farger. Veggene er hvite da, og det samme er kjøkkeninnredningen.
Gjest Deception Skrevet 17. mai 2007 #45 Skrevet 17. mai 2007 Hos oss er det jordfarger (brunt, beige) og lyse farger som dominerer. Vi har stort sett vegger som går i hvittoner og beige, grå og mørkebrune møbler. Vi har akkurat pusset opp kjøkkenet, og har lysegrå vegger, skiferlaminat på gulvet, samt innredning i bjørk. Badet går også i grått; med grå fliser på gulvet, hvite vegger med grå dekor, samt mørk brun baderomsinnredning. Nå er det gangen som står for tur, og der maler vi i lys antikk (hvittone med gråskjær).
Gjest CharlotteYork Skrevet 17. mai 2007 #46 Skrevet 17. mai 2007 Jeg vil si vi har en klassisk interiørstil. Noe arvegods (spisestuen for elksempel), men mest nytt.
Gjest Frk Åberg Skrevet 18. mai 2007 #47 Skrevet 18. mai 2007 Hvis jeg skal beskrive hvilken stil jeg liker, er ikke leiligheten helt representabel, siden det har blitt en del oppsamlede, tilfeldige møbler. Jeg er vel ikke kjempeoriginal, men er veldig glad i enkelte gamle møbler. Har et antikt eikebord vi bruker som spisebord, som vi har moderne stoler til, og det er en kombinasjon jeg liker. Jeg er ikke glad i den veldig strenge stilen (som min samboer er en større tilhenger av), men vil heller ikke ha overflod av ting og tang. Liker å holde vegger og gardiner lyse, og heller ha mer farge på andre ting. Har nettopp bestilt ny sofa. Den er gråbrun, og tanken er å ha mer spesielle puter til. Liker også spesielle stoler, spesielt stoler til stua. Vi fikk noen slags lenestoler fra 50-tallet, og de er jeg kjempeglad i. Liker en litt avslappet stil, med friske og morsomme innslag. Når jeg ser i blader, faller jeg for det nostalgiske og litt romantiske. Liker ikke så godt åpenlys matching (f.eks. puter og gardiner i samme, sterke turkisfarge), men at fargesammensetninger likevel er gjennomtenkte. Vil ikke at stua skal gi et rotete inntrykk, samtidig så vil jeg ha et personlig preg med enkelte, spesielle ting. Jeg ville aldri hatt familiebilder eller bilder av personer på veggene i stua (det sier jeg nå, som barnløs riktignok), men det trenger ikke å være upersonlig av den grunn.
Kosemose Skrevet 18. mai 2007 #49 Skrevet 18. mai 2007 Jeg ville aldri hatt familiebilder eller bilder av personer på veggene i stua (det sier jeg nå, som barnløs riktignok), men det trenger ikke å være upersonlig av den grunn. Jeg vil heller ikke ha bilder av familiemedlemmer på stueveggen, og jeg har barn ;-)
Mie Skrevet 18. mai 2007 #50 Skrevet 18. mai 2007 Jeg vil heller ikke ha bilder av familiemedlemmer på stueveggen, og jeg har barn ;-) Ikke jeg heller. Stilen vår er blitt til underveis, preget av personlig smak og bevisste valg, men også av enkelte gjenstander som vi har arvet eller ting som vi har dumpet over på loppis/Fretex og som vi (dvs jeg..) ikke har klart å la være å ta med hjem selv om de strengt talt ikke passer helt inn. Liker farger, gjerne klare, rene farger og som bakgrunn for det foretrekker jeg å ha alle vegger/tak hvite. Liker heller ikke sånn gjennomført matching som noen nevnte lenger opp her; gardiner som matcher en sofapute og så taes fargen opp igjen i en vase på andre siden av rommet - det blir litt for planlagt. Jeg liker også kontraster, spesielt blandingen av nytt/gammelt. Jeg liker å omgi meg med ting, men vil ha samtidig ha det "rent" og uten for mye dill. Føler at måten man grupperer ting på har mye å si for den følelsen; det er bedre å sette sammen ting i grupper og la andre flater stå tomme, enn å ha enkeltgjenstander stående overalt. Liker best helt mørkt treverk og foretrekker heller hvitmalte møbler enn f.eks bjørk hvis jeg skal ha noe lyst et sted. Og så syntes jeg det er så innmari mye som er fint hos andre, men som jeg ikke kunne bodd i selv. Jeg digger personlige hjem som overrasker meg litt og jeg liker at interiør og eksteriør henger sammen på et vis. Det helt motsatte kan også være kult (eks hypermoderne interiør i gammelt hus), men da må det være gjort med stil. Uansett syntes jeg det gjør seg best når man spiller på lag med det utgangspunktet man har sånn sett i forhold til lys, størrelse på rom, utsikt osv.
bella domina Skrevet 19. mai 2007 #51 Skrevet 19. mai 2007 Jeg har familiebilder i spisestua . Trodde ikke jeg skulle ha det noen gang men... Det er IKKE bilder av barna - selv om det skal opp etterhvert. Jeg liker best en personlig stil. Noe gammelt, noe nytt, noe med historie, noe moderne, alt tilpasset bruk og menneskene som bor i huset. Og sånn har vi det også, selv om vi ikke er helt i boks enda. Hele huset vårt har lyse vegger. IKKE kaffe latte dog, men litt andre sjatteringer - spesialtilpasset rommets bruk. To rom har farger, fordi de kler det. Møbler er en blanding av arvet spisestue fra oldeforeldrene mine (ca 1920 kanskje), nyinnkjøpt spisestue fra Bohus/Skeidar (hsuker ikke *bluss*) i hvitt og eik, skinnsofa som er 20 år gammel og pent holdt. Noen Billy hyller, noe spesialsnekret skapplass, bonderomantikk på pikerommet og metallrøft på gutterommet. Tilpasset. Familiebildene er bryllupsbilder av foreldre/svigerforeldre og oss selv, sort hvitt, noe farge - alle i gamle sølvrammer. Da vi giftet oss, fikk jeg tak i noen på brukthandel for å matche resten, og sammen med spisestuen gir det et fint totalinntrykk. Barnebildene som skal opp er tatt litt utenfor a4 rammen med et smilefjes i gyllent snitt, så det blir også bra, men rammene er en større utfordring, da gamle blir litt dustete på "nye"barn. Ellers har vi ikke så mye på veggene, og ingen reproduksjoner. Noe originalmalerier fra kunstnere vi kjenner, noe strektegninger og noe keramikkfat. Alt med historie. Ønsker meg VIRKELIG å kunne ha planter på veggene - men det er visst helt ut . Klarer ikke finne sånne "halve blomsterpotter" til å henge på veggen inne, alt er orange keramikk til utendørs bruk og det kan jeg jo ikke ha i stua.... Tar gjerne tips om noen vet hvor man kan få kjøpt slike sære ting har vært på leit lenge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå