Gå til innhold

Siri`s dagbok :-)

solsmurfa

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Jeg trener tre dager i uka på ellipsemaskinen. Men nå som det har vært så varmt har jeg ikke hatt ork! Vi har innekatter (én døv katt, og en rasekatt som ikke er vant med trafikk..), så vi kan ikke ha dør eller vinduer åpne. Dermed blir det badstu her inne, og jeg klarer bare ikke å trene i 30 varmegrader.

Men har vært ganske aktiv ute da, så jeg har ikke så dårlig samvittighet. I morgen blir det derimot en økt, nå er det kaldt ute (9 grader!!), og kjøligere inne.

Jeg bor i Haugesund! :) Men er halvt østlending og halvt nordlending, og har vokst opp nordpå siden jeg var 8 år. Før det bodde jeg på østlandet, nærmere bestemt i Bærum - på bondegård ;)

Får satse på tørt vær i morgen sånn at du får deg mc-tur! Eller.. i morgen, i morgen, fru blom, senere i dag.. Ble sittende så lenge oppe og snakke med naboen. Svusj så var klokka 2. Godt jeg kan sove litt frampå i morgen :sjenert:

Hei ja :-)

Okei du trener ganske mye da altså. Men du også går jo ned relativt fort da,sånn som Smygel har gjort. Du går på medikamenter mens jeg og Smygel går på shaker,litt morsomt egentlig. :) Okei vi kan åpne vinduer og dører vi,men med den temparaturen det har vært her i det siste,så har det så å si ikke gjort noen forskjell.Ja det er kaldt denne uken blitt....Spes på morgenen,ble litt bedre utover dagen igår så det gjenstår å se i dag. Ja det ser ut som om det kan bli en mc-tur idag da :-) Det gleder jeg meg til altså!

He he ja vet godt hvoe Bærum er ja. Er Oslo jente jeg og bor nå i Lier,så kjører forbi Bærum hver dag med bussen. Trives du der da?

He he alltid koselig med naboer ;-) Koselig med sånne da,hvor man bare kan slappe av og ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen!

Jeg trener tre dager i uka på ellipsemaskinen. Men nå som det har vært så varmt har jeg ikke hatt ork! Vi har innekatter (én døv katt, og en rasekatt som ikke er vant med trafikk..), så vi kan ikke ha dør eller vinduer åpne. Dermed blir det badstu her inne, og jeg klarer bare ikke å trene i 30 varmegrader.

Men har vært ganske aktiv ute da, så jeg har ikke så dårlig samvittighet. I morgen blir det derimot en økt, nå er det kaldt ute (9 grader!!), og kjøligere inne.

Jeg bor i Haugesund! :) Men er halvt østlending og halvt nordlending, og har vokst opp nordpå siden jeg var 8 år. Før det bodde jeg på østlandet, nærmere bestemt i Bærum - på bondegård ;)

Får satse på tørt vær i morgen sånn at du får deg mc-tur! Eller.. i morgen, i morgen, fru blom, senere i dag.. Ble sittende så lenge oppe og snakke med naboen. Svusj så var klokka 2. Godt jeg kan sove litt frampå i morgen :sjenert:

Okei du trener ganske mye da altså. Men du også går jo ned relativt fort da,sånn som Smygel har gjort. Du går på medikamenter mens jeg og Smygel går på shaker,litt morsomt egentlig. :) Okei vi kan åpne vinduer og dører vi,men med den temparaturen det har vært her i det siste,så har det så å si ikke gjort noen forskjell.Ja det er kaldt denne uken blitt....Spes på morgenen,ble litt bedre utover dagen igår så det gjenstår å se i dag. Ja det ser ut som om det kan bli en mc-tur idag da :-) Det gleder jeg meg til altså!

He he ja vet godt hvoe Bærum er ja. Er Oslo jente jeg og bor nå i Lier,så kjører forbi Bærum hver dag med bussen. Trives du der da?

He he alltid koselig med naboer ;-) Koselig med sånne da,hvor man bare kan slappe av og ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jentene.

Det går greit med meg.

Har gått ned 15 kilo nå. Er fornøyd, men har egentlig hele 20 kg igjen, om jeg skal nå matchvekten.

Så jeg jobber videre med saken

Jeg har fått en mørk sky over meg, og det er at jeg må ta noen undersøkelser på sykehuset i nærmeste fremtid, da noen prøvesvar jeg har viser noe galt.

Jeg er ganske uvel om dagen.

Det passer særdeles dårlig, i og med at jeg begynner videreutdannelse til høsten. Håper ikke det er noe alvorlig, som setter en stopper for planene mine.

Ha en fin dag, dere.

Hei du :-)WOW må jeg bare si altså. Ned 15 kg allerede! Så fort det går for deg da,trener du i tillegg til shaken eller? Fytti katta så flink du er altså!!! :tommel::tommel::tommel:

Syns det er kjempe synd å høre om den medisinske tilstanden din om dagen. Håper at det ikke er noe alvorlig,som lar seg lett fikses.Tenker på deg i denne tiden og håper på det beste. Varme tanker sender jeg din vei,i håp om at det kanskje kan hjelpe litt :-)

Du får ha lykke til og håper som sagt på det beste.Og ha en riktig fin dag :-) Så bra som du kan i det minste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle
Hei jentene.

Det går greit med meg.

Har gått ned 15 kilo nå. Er fornøyd, men har egentlig hele 20 kg igjen, om jeg skal nå matchvekten.

Så jeg jobber videre med saken

Jeg har fått en mørk sky over meg, og det er at jeg må ta noen undersøkelser på sykehuset i nærmeste fremtid, da noen prøvesvar jeg har viser noe galt.

Jeg er ganske uvel om dagen.

Det passer særdeles dårlig, i og med at jeg begynner videreutdannelse til høsten. Håper ikke det er noe alvorlig, som setter en stopper for planene mine.

Ha en fin dag, dere.

Hei Smygel! Håper undersøkelsene går bra, og at det ikke er noe alvorlig som feiler deg.

Vektreduksjonen din er jo helt fantastisk! 15 kg - WOW!

Det går ganske fort nedover, ja, jeg vil tro det er kombinasjonen trening og at medikamentet opprettholder forbrenningen selv om jeg har redusert betraktelig på mengde mat.

Selve kostholdet la jeg om i fjor, og spesielt siden jul har jeg hatt stor suksess på det planet.

Jeg bodde i Bærum da jeg var liten (2-8 år), så husker egentlig ikke så utrolig mye av det, sett bort fra alle rampestrekene med nabojenta :ler:

Nå bor jeg som sagt i Haugesund, og trives godt her selv om jeg savner familien min nordpå mye. Mannen min er herfra, så det var sånn jeg havnet her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smygel! Håper undersøkelsene går bra, og at det ikke er noe alvorlig som feiler deg.

Vektreduksjonen din er jo helt fantastisk! 15 kg - WOW!

Det går ganske fort nedover, ja, jeg vil tro det er kombinasjonen trening og at medikamentet opprettholder forbrenningen selv om jeg har redusert betraktelig på mengde mat.

Selve kostholdet la jeg om i fjor, og spesielt siden jul har jeg hatt stor suksess på det planet.

Jeg bodde i Bærum da jeg var liten (2-8 år), så husker egentlig ikke så utrolig mye av det, sett bort fra alle rampestrekene med nabojenta :ler:

Nå bor jeg som sagt i Haugesund, og trives godt her selv om jeg savner familien min nordpå mye. Mannen min er herfra, så det var sånn jeg havnet her ;)

Svimle: Hmm ja det høres jo kjmpe bra ut da. HVis dette ikke fungerer bedre snart så,skal jeg og be legen min om noe sånn.

He he er du sikker på at det var nabojenta som gjorde alle rampestrekene da?? ;-) he he he. Hmmm ja tenkte meg det at det var derfor du bor der ja. Er det langt unna til familien din da? Du er vel der en del i ferier og sånn da,kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle
Svimle: Hmm ja det høres jo kjmpe bra ut da. HVis dette ikke fungerer bedre snart så,skal jeg og be legen min om noe sånn.

He he er du sikker på at det var nabojenta som gjorde alle rampestrekene da?? ;-) he he he. Hmmm ja tenkte meg det at det var derfor du bor der ja. Er det langt unna til familien din da? Du er vel der en del i ferier og sånn da,kanskje?

Jeg tror både jeg og nabojenta var like flinke til å finne på ting :ler:

Det er langt til familien min ja, ca 200 mil på landeveien. Så det er liksom ikke bare en svipptur.

Vi har så langt vært nordpå hver jul, i tillegg til en tur på sommeren. Nå som jeg har studert har jeg vært så heldig at jeg har kunnet ta med noen ekstra fridager rundt påske (bortsett fra i år), så da har jeg tatt meg en tur alene oppover. Et privilegium som forsvinner når jeg kommer i jobb..

jeg håpte at legen min skulle foreslå disse tablettene, og det gjorde hun av seg selv da jeg sa at jeg begynte å bli desperat i forhold til vekten min. De gis ikke til personer som "bare har et par kg til overs", og du må følges tett opp av legen mht blodtrykk og puls. I tillegg har de tatt masse blodprøver av meg.

Jeg er nemlig av den typen som synes det er litt ekkelt å be om medisiner, så jeg var veldig glad når hun foreslo det selv.

jeg har lest om mange som ikke har hatt virkning, eller at virkningen har vært over på en uke eller to. jeg for min del har hatt kjempebra nytte av de, og siden jeg på forhånd la om kostholdet mitt så tror jeg at det skal gå bra når jeg slutter på de. Det nytter nok ikke å begynne å overspise eller spise feil når man er ferdig på tablettene, da går det jo bare en vei igjen..

Nå skal jeg trene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror både jeg og nabojenta var like flinke til å finne på ting :ler:

Det er langt til familien min ja, ca 200 mil på landeveien. Så det er liksom ikke bare en svipptur.

Vi har så langt vært nordpå hver jul, i tillegg til en tur på sommeren. Nå som jeg har studert har jeg vært så heldig at jeg har kunnet ta med noen ekstra fridager rundt påske (bortsett fra i år), så da har jeg tatt meg en tur alene oppover. Et privilegium som forsvinner når jeg kommer i jobb..

jeg håpte at legen min skulle foreslå disse tablettene, og det gjorde hun av seg selv da jeg sa at jeg begynte å bli desperat i forhold til vekten min. De gis ikke til personer som "bare har et par kg til overs", og du må følges tett opp av legen mht blodtrykk og puls. I tillegg har de tatt masse blodprøver av meg.

Jeg er nemlig av den typen som synes det er litt ekkelt å be om medisiner, så jeg var veldig glad når hun foreslo det selv.

jeg har lest om mange som ikke har hatt virkning, eller at virkningen har vært over på en uke eller to. jeg for min del har hatt kjempebra nytte av de, og siden jeg på forhånd la om kostholdet mitt så tror jeg at det skal gå bra når jeg slutter på de. Det nytter nok ikke å begynne å overspise eller spise feil når man er ferdig på tablettene, da går det jo bare en vei igjen..

Nå skal jeg trene! :)

He he det jeg mistenkte ja ;-)

Okei så da har du jo ett godt stykke opp dit da,da skjønner jeg at savnet blir stort ja :-) Greit å ha noen å besøke da,selv om savnet blir stort :) Hmmm ja det er vel en av fordelene med å studere det ja,mere fri :-) Men det blir nok deilig å komme i jobb og tenker jeg.

Okei hun gjorde det ja,så snill lege du har da. Det har ikke legen min gjort nemlig. Føler at hun ikke helt tar hensyn til mitt problem,og at det er ikke bare bare å slanke bort over 30 kg,som jeg må,for jeg har ganske lav\treg forbrenning,så det er jo litt irriterende da. Men men får bare prøve meg fram da,sliter med tålmodigheten da.... He he ja det samme har jeg tenkt og. Må nok være temmelig forsiktig jeg og ja,når jeg begynner ,ed vanlig mat igjen ja,ellers går det som du sier bare en vei igjen. Og nå nekter jeg å bli sånn igjen. Det er sikkert og visst :)

Trene litt for meg og da,får ikke trent idag jeg,pga skal til min mor. Du er heldig som kan trene på dagtid,pga jobben min,så må jeg trene mest på kvelden. Så i ferien skal jeg trene mest mulig på dagtid.

Have a good workout :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Ja, nå er det veldig kjekt at jeg kan trene når som helst. Men er jeg opptatt på dagtid så kjører jeg en økt på kvelden mens jeg ser på nyhetene eller et annet tv-program. Har elipsemaskinen stående sånn at jeg ser tv'n mens jeg tråkker. Veldig kjekt!

Legen min tar meg på alvor når jeg sier jeg vil ned i vekt, selv om det ikke foreligger noen andre medisinske årsaker til det enn at ryggen min vil få det lettere. Jeg har bra blodtrykk, ingen tegn på diabetes, eller andre overvektsrelaterte sykdommer. Men jeg tok opp at jeg vil bli sunn, ikke bare slank. Jeg vil komme i form samtidig som jeg går ned i vekt, og jeg merker jo stor forskjell etter at jeg la om kosten at jeg har mer overskudd, magen fungerer sånn som den skal mm., men vekta har stått bom stille. Har gått ned maks fem kg, så jeg var jo veldig spent på om jeg kom til å krysse grensa nå. og det gikk jo kjempefint!

Jeg blir målt og veid hos legen, så hun følger meg flott opp. Det hjelper jo på min motivasjon for treningen også, jeg vil jo vise henne best mulig resultat. Det er liksom ikke så viktig om jeg ikke får størst mulig suksess om det bare er meg som ser vekt og måling uansett.. Så for min del hjelper det veldig!

Det ble 50 minutter trening, så nå skal jeg i dusjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også står og tråkker foran tv`n :-) Da går tiden så mye fortere :-) Hvor lenge pleier du å stå da? Jeg står ca 50 min hver dag jeg trener,men lurer på om det egentlig er lenge nok? Skal ha tre uker ferie "alene",før typen skal ha ferie,og da har jeg stoooore planer skjønner du ;) he he he. Skal trene masse masse masse på dagtid da,har jeg PLANER om da,får se hvordan det går :-)

Du er så heldig med den legen altså! Har virkelig prøvd å snakke med min jeg og,men hun er ikke sympatisk eller forståelses full i det hele tatt. Så det syns jeg er litt vanskelig. Jeg er ganske sukker avhengig så de dagene jeg klarer å gå uten å spise sjokolade er jeg ganske stolt av meg selv,men det er liksom ingen respons å få av hu legen der. Det eneste hun har hjulpet meg med det er at når jeg en vakker dag kommer ned i ca 70 kg,så skal jeg inn til en bryst reduksjon,og det gleder jeg meg til. Bortsett fra overvekt så er det det eneste problemet jeg har,sånn helse messig,som da påvirker ryggen min. Men ellers er jeg som deg,helt frisk. Det å få brystreduksjon er liksom min motivasjon da,men noen dager sån i lengden så er det liksom ikke nok.Så sliter ganske mye også for å orke å holde det gående, Har klart det så langt da,men siden jeg bare har gått ned noen få kg,så begynner jeg å merke det på psyken,ved å skulle holde ting gående. Men men det får gå som det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Det kan være ordentlig vanskelig å holde motivasjonen oppe, spesielt når man har sukkerhunger eller andre "lyster" (hihi)! Er heldigvis sjelden jeg har lyst på noe søtt, sliter mer med salt snacks. Men om jeg da tar meg en brødskive med feks kokt skinke og masse nykvernet pepper, agurk og tomat, så er det verste unnagjort.

Det kommer litt an på hvilket program jeg kjører når jeg trener. Om jeg kjører kardio (altså høy puls hele veien, omtrent som jogging og vel så det), så holder det med en halvtime for meg. Blir nok å utvide den etterhvert som formen stiger, men foreløpig er det nok. Kjører jeg fatburn eller aerobic program (har forskjellige programmer på maskinen), så tar jeg minst 40 minutter. Prøver å få til 50-60 minutter, det kommer litt ann på om jeg har tid eller ikke. Men 40 minutter SKAL gjennomføres, evt 30 for kardio.

Dette gjør jeg 3 dager i uka (mandag, onsdag, fredag), og ligger på "timeplanen" for must do. Det skal virkelig mye til før jeg tillater meg til å skippe treningen. (Må skippe fredag da, for etter at jeg har hatt muntlig eksamen er det hjem og pleie huden min litt, dusje, rulle opp håret og gjøre masse husarbeid før det kommer besøk ca kl 16, og da skal jeg være ferdig sminket og pyntet. Er avslutning den kvelden, i gallakjole!).

Ellers prøver jeg å ta en 20 minutters rolig fatburn de andre dagene, eksempelvis mens jeg ser nyhetene på kvelden.

Jeg er lite aktiv ellers, så jeg har bare godt av det. Men kjører ikke høyt tempo, kroppen må få restituere seg etter de hardere øktene.

Jeg så du la ut et innlegg i går om at forholdet ditt kanskje ikke var så bra. Håper du finner ut av det sånn at du kan være lykkelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he okei,da er du heldig da. Du har funnet en løsning på det ja,det er jo det beste. Jeg har ikke funnet noe jeg kan spise ennå som tar bort suget fra sjokolade suget,så der sliter jeg altså.Men har vært kjempe flink i det siste da(syns jeg da). Har klart å holde meg til å spise bare en liten på lørdager. Og det er bra til meg å være altså.

Hmm,skjønner at du kan og vet mer om dette trenings greiene enn det jeg gjør i hvertfall. Jeg trener stort sett i 50 min i samme tempo hver dag. Men står i så høyt tempo som jeg overhodet orker og klarer. Og når jeg da har stått i ca 50 min der så trener jeg litt styrke og mage. Men syns liksom ikke det gir noe særlig uttelling. Men nå har jeg bare holdt på ordentlig seriøst i litt over 2 uker da. Har bare ikke tålmodighet liksom.

Oi galla og greier,det blir sikkert morsomt og gøy da :-) Må jo kunne kose seg litt og da,mener jeg da.... :-)

Okei nei når jeg har stått de 50 min så er jeg så sliten under fot plata,at jeg klarer nesten ikke å stå. Så det er en utfordring det og hver dag,siden jeg vet hvordan jeg blir under beina. Men ellers så trener jeg da hver dag som jeg er hjemme og orker å trene. Så igår var jeg ute hele dagen på besøk,så da fikk jeg ikke trent. Men satser på at det blir trening i hele helgen da,siden vi ikke skal noe spesielt. Syns det er litt deilig å trene og da,nå som jeg har kommet inn i det,og siden det på lang sikt blir resultater ut av det.

Hmm ja sliter litt,og vet ikke hvordan jeg skal få sagt det heller til han. Men får bare se hva som skjer. Takk for omtenksomheten da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Phu, måtte ha en liten pause i all klesbrettingen her, hehe.

Jeg anbefaler at du kjører harde økter tre ganger i uka, og lavere tempo de resterende dagene hvis du vil trene alle dager. Kjør heller opp motstanden sånn at du trener mer styrke enn kondisjon da. Ettersom jeg har fått forklart er dette den beste kombinasjonen. Kondisjonstrening er bra for hjertet og lunger, og man forbrenner fett. Styrketrening bygger muskler, og man forbrenner fett.

Når du kjører kondisjonstrening trenger du ikke ha så mye motstand på, men hold tempoet og pulsen oppe. Nå husker jeg ikke hvor mye du bør ha i puls og over hvor lang tid (du kan kjøre intervaller), men det kan jeg finne ut av :)

http://www.iform.no/pub/art.php?id=433 ta en titt her :)

http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=1266&a=4855 kalkulator

http://www.bt.no/forbruker/helse/article349406.ece god tabell

Etterhvert som formen øker er det bare å øke varigheten, jo lengre utholdenhet jo bedre!

Får fortsette å legge sammen klær jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he,har du så mye klær da? :-)

Okei det var kjempe bra tips da. Takk,da skal jeg prøve å se om ikke jeg får til det ja :-) Men hvordan måler du pulsen da? Unnskyld meg altså,er bare heeeelt grønn her jeg altså. Beklager å måtte plage deg sånn med dette. Men kjempe snilt av deg å tipse meg til hva som er bra da ;-)

Ferdig med å brette tøy nå eller? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Svimle

Ble ferdig omsider, ja, hehe. Jeg har vært kjempesløv med husarbeid i det siste, så når tøyet har vært tørt har jeg bare lagt det i en haug, og den har blitt større og større og større og... Men nå er den bortevekk! Har fått ryddet unna skolebøker og papirer også, og nå sitter jeg og ser på de to gale pusene mine som leker gjemsel/sisten-kombinasjon :ler:

Jeg synes det er enklest å måle pulsen i halsen, på siden av strupehodet. Bruker peke- og langfinger. Du kan måle den i håndleddet også, men jeg synes det er litt vanskelig å få tak på den mens jeg er i aktivitet (altså mens jeg tråkker løs). Jeg teller i 30 sekunder, og ganger antall slag med 2 (skal ha antall slag pr minutt). Du kan fint telle i 15 sekunder og gange med 4, men jeg er ikke noe flink i hoderegning :lol:

Hvis du ikke orker multiplisering, så teller du bare pulsen i ett minutt. Jeg har pulsmåler på elipsemaskinen, men den er ikke helt stabil. Så jeg tar et par kontrollmålinger ved siden av underveis.

Er bare å spørre, så skal jeg svare etter beste evne! Jeg er overhodet ikke noen ekspert, bare så det er sagt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja det blir jo fort sånn. Blir sånn her og,siden jeg har en type som er altfor sløv med å gidde å hjelpe til,så jeg kjenner det igjen ;-) He he hvor gamle er de pusekattene dine da? Det er kjempe morsomt å se på puser som holder på sånn og leker og har det gøy. Kjempe bra at de går så godt overens da :)

Okei da skal jeg prøve å se om ikke jeg får det til jeg og. Er absolutt ikke flink jeg heller,men gjør jeg det på samme måte som du gjør så tror jeg nok at jeg skal klare det ja :-) Men pulsen min er vanskelig å sjekke uansett den nesten,så blir spennende å se om jeg får tak på den jeg da,i aktivitet :) Okei du har det på din du altså,har ikke det på min jeg,men min ellipse maskin er jo skikkelig dårlig da,så..........Nå skal jeg bare "bruke den opp" også blir det vel kun steppe maskina etter det tenker jeg. Den er mest effektiv for meg hvertfall. Si meg...........Hvor mange kalorier forbrenner du når du står på din ellipse maskin i ca 40-50 min? Etter at jeg står i nesten 50 min på min så viser den bare 70-80 kalorier,så jeg skjønner jo ingenting,for det kan jo ikke være riktig. Når jeg står på steppe maskinen i ca samme tid og samme tempo så viser den bortimot 400 kalorier,så liker ikke helt den ellipse maskina mi nei ;-)

He he nei kanskje ingen ekspert,men det virker da som om du har en del peiling da :) Og det er bra for meg,he he :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle
He he ja det blir jo fort sånn. Blir sånn her og,siden jeg har en type som er altfor sløv med å gidde å hjelpe til,så jeg kjenner det igjen ;-) He he hvor gamle er de pusekattene dine da? Det er kjempe morsomt å se på puser som holder på sånn og leker og har det gøy. Kjempe bra at de går så godt overens da :)

Okei da skal jeg prøve å se om ikke jeg får det til jeg og. Er absolutt ikke flink jeg heller,men gjør jeg det på samme måte som du gjør så tror jeg nok at jeg skal klare det ja :-) Men pulsen min er vanskelig å sjekke uansett den nesten,så blir spennende å se om jeg får tak på den jeg da,i aktivitet :) Okei du har det på din du altså,har ikke det på min jeg,men min ellipse maskin er jo skikkelig dårlig da,så..........Nå skal jeg bare "bruke den opp" også blir det vel kun steppe maskina etter det tenker jeg. Den er mest effektiv for meg hvertfall. Si meg...........Hvor mange kalorier forbrenner du når du står på din ellipse maskin i ca 40-50 min? Etter at jeg står i nesten 50 min på min så viser den bare 70-80 kalorier,så jeg skjønner jo ingenting,for det kan jo ikke være riktig. Når jeg står på steppe maskinen i ca samme tid og samme tempo så viser den bortimot 400 kalorier,så liker ikke helt den ellipse maskina mi nei ;-)

He he nei kanskje ingen ekspert,men det virker da som om du har en del peiling da :) Og det er bra for meg,he he :-)

Sorry at det har tatt tid før jeg somlet meg inn her igjen, men det har vært litt travelt de siste par dagene hehe.

Pusene er 5 og 6 år gamle! Men veeeldig lekne likevel. Spesielt hun på fem år, hun er døv og dermed bare sovner hun av uansett hvor hun er eller hva som skjer rundt henne - akkurat som kattunger :ler:

Maskinen min viser rundt 400 kcal på 40-50 min (alt etter motstand og fart selvfølgelig). Den måler også rene fettkalorier, og jeg bare lurer på om ikke den ligger på ca 170 når totalkaloriene er på 400. Sånn ca. Og jeg er ikke sikker, så ta det med en spade salt! :P

Hørtes rart ut at den bare viser 80 kalorier da.. Tror kanskje den ikke er helt frisk!? :ler:

Jeg har gått ned 8 kg nå!

Håper du har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he,det går bra vettu ;-) Hvordan var det på galla festen på fredagen da? :-)

He he okei,men da er de jo forsåvidt unge ennå begge to da,og går godt overens og det er jo morsomt det da :) He he får så lyst på dyr jeg,når vi snakker sånn ;)

Okei,ja det var sånn ca det den målte når jeg sto på en ellipse maskin på ett trenings senter jeg gikk på før. Også når jeg kjøpte denne jeg har nå,så på en time nå med intenst så viser den 111,3 kcl og det syns jeg virker rart. Så den er nok som du sier litt syk ja. :ler: Prøvde å lese på bruksanvisningen til maskina,men der står det så å si ingenting om det måle apparatet,så jeg får jo bare håpe at det er mer enn bare 111 på 60 min da....... :ler: He he en spade salt faktisk! :ler::ler::ler: Fikk meg en god latter der altså,for akkurat den har jeg ikke hørt før faktisk :)

WOW 8 kg er jo kjempe bra da!! You go girl! :tommel::tommel::) Det må jeg si jeg syns er kjempe bra altså! Stå på du,syns du er kjempe kjempe flink jeg ;)

Hmmm joda har hatt det så som så denne helgen. Skal gjøre det slutt med typen og har tenkt på det hele helgen. Og det tar på altså. Klarer liksom bare ikke å gjøre det,selv om jeg vet at jeg må,siden jeg har funnet ut at jeg ikke lenger har de "riktige" følelsene for han lenger. Så dette har ikke vært en morsom helg. Men skal gjøre det i dag tenker jeg. Kommer ikke utenom,må bare gjøre det :frustrert::grine::forvirret: :cry: :tristbla::redd::redd:

Men det går som det går,gruer meg kjempe masse,men er ikke følelsene som de skal så er det jo ingen vits i heller å fortsette. Trodde jo virkelig at han her var den rette,også plutselig,så føles det bare ikke riktig lenger........ Ja ja du får ha en riktig fin dag idag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Uff, tror ikke du har det noe lett nå altså :troest::klem:

Håper det går bra, og at dere finner ut av dette sammen, at dere kan bli enige om et brudd uten sure miner og forferdelig sårede følelser.

Tror definitivt den maskinen din må være litt syk :ler: Hvis den har vært sånn hele tiden så er det nok ikke bare et heteslag heller. Kanskje det er medfødt!? :P

En spade salt, ja, hehe, det er et uttrykk jeg begynte å bruke for lenge siden. Synes en klype salt høres så lite ut, så jeg kjører på med en spade :ler: Er det riktig ille, så ber jeg folk om å ta det med et hengerlass salt ;)

Pusene våre er herlige, og vi er aktivt med på jobb om dyrs rettigheter. Begge pusene vi har har vi fått omplassert til oss, og hadde det vært opp til oss hadde vi hatt mange flere! Men det blir fryktelig tungvint når vi skal på ferie til foreldrene mine, da er de nemlig med. Når vi tar fly kan vi bare ha to stykker med (vi har de alltid med inn i kabinen, kjøper egne dyrebilletter hehe).

De gir oss utrolig mye glede i hverdagen.

Jeg tok litt feil på alderen deres, de er 4 og 6. Hadde de med til dyrlegen i går for sin årlige vaksine, og måtte sjekke fødselsår i helseboka deres. Da så jeg at jeg tok litt feil.. :sjenert:

Dyr er herlige!

Torsdag skal jeg til legen, og da er det måling og veiing. Er veldig spent på resultatet der, siden vekten her hjemme viser en nedgang på 8 kg. Da har jeg tatt utgangspunkt i det min egen vekt viste dagen før jeg var hos legen. Vekten hos legen viste nemlig mindre, så jeg er spent på hva den viser. Og for ikke å snakke om målet rundt livet. Et par av buksene mine er nemlig blitt veldig vide til meg, den ene dressbuksa må jeg snart begynne å bruke belte på.

Vi reiser til USA neste uke, og da skal jeg benytte sjansen å kjøpe undertøy og bukser på billige outlets-sales. Gleder meg veldig!

Forresten fant jeg fram en BH her en dag som jeg ikke har brukt siden i fjor (har knapt brukt den egentlig). Den strammer jeg inn til innerste hakk nå! Jeg har ikke brukt den fordi den har vært litt for trang (selv i ytterste hakket), så jeg tror jeg må gå for at undertøyet jeg kjøper skal passe på ytterste hakk slik at jeg kan stramme inn etterhvert...

Håper det går bra med deg, tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,ja nå er det gjort altså,jeg gjorde det på mandags kvelden og det gikk forsåvidt greit. Han snakket ikke til meg da før igår kveld igjen da jeg plutselig fikk mld fra han og han lurte på om ikke vi kunne snakke litt mer,selv om det virker som om han er innforstått med at det er slutt. Så sa ja til å prate så får vi se hva som kommer ut av den praten da ;-) Men det blir ikke noe mer enn vennskap i såtilfelle.

He he,nei det er nok ikke bare heteslag på den maskinen der nei. Skal bare bruke opp de 2 siste båndene jeg har til den nå,så skal jeg kjøpe en helt ny en :-) Møkk lei den maskina der nå! :)

He he okei,det var nor sånn ja,greit å ha litt egne uttrykk og da :)

Hmm men det var jo ikke mye du bommet da,du sa jo de var 5 og 6 år så det var bare 1 års bom på den ene,så syns du er flink jeg ;) Okei via omplassering ja,det har jeg også lyst til når jeg får meg hund igjen,for det har jeg lyst på :) Syns det er kjempe fint å ta dyr på omplassering jeg. Snille dere ;)

Okei USA ja,dit har jeg kjempe lyst til å dra engang og. Hvor skal dere da? Det blir sikkert kjempe koselig da. Hmm okei det du nevner ang noe salgs greier vet ikke jeg helt hva er da,bortsett fra at jeg skjønte at det var salg på noe klær å slikt :)

He he ja det kan jeg tenke meg at du gleder deg til ja. Det er alltid morsomt og spennende så lenge en går nedover ja. Spennende fra gang til gang da for å se resultater :)

Hvor mye veier du nå da? Om jeg får spørre......Ikke svar hvis du ikke vil altså :) 8 kg er jo kjempe bra da,kanskje du tilogmed kommer opp mot 9 innen du skal til legen vettu ;) Heldig du som går så fort nedover. Nå har jeg ikke fått trent noen dager pga visse omstendigheter,som du vet. Så nå tør jeg ikke veie meg før jeg har fått trent litt igjen. Men har vært flink med å passe på hva jeg har spist da,så det kan hende det ikke er så ille oppgang allikevel,selv om jeg ikke har fått trent.

Takk for all omtanke,det setter jeg utrolig stor pris på altså :)

Jeg tenker på deg og da,siden vi kjemper den samme kampen,så er det litt sånn at jeg tenker på hvordan du klarer deg og sånne ting da vettu :)

:klem: fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Vi skal til Washington DC, og nå bare gleder og gleder jeg meg, jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå :lol:

Eneste som jeg ikke er så overvettes begeistret for er flyturen da, jeg er ikke særlig glad i å fly...

Outlets sales, ja.. eh, vet ikke om jeg klarer å oversette det til norsk jeg :ler: Partivareforretning fikk jeg opp i clue, hehe. Det er altså kjøpesentre som har billige klær! Det finnes fabrikkutsalg også. Man snakker da om ca halv pris i forhold til norske priser etter hva jeg har hørt.

Nå har jeg holdt på med en hersens film i over et døgn. Bryllupet vårt ble filmet med DV-kamera, og jeg skulle flytte den over til pc'n sånn at hun vi skal besøke i usa kan få se den. De har jo andre "systemer" på videoene, og dvd har hun ikke. Men vi har laptop, så tar den med til henne. Anyway, det var lettere sagt enn gjort med den filmen. Satt oppe til 0330 i natt :Gjesp:

Men nå har jeg fått den ferdig! Hurra!

Nå veier jeg rett i underkant av 84 kg. Det vil altså si at jeg veide litt over 92 kg på det meste (la på meg 4 kg av medisiner på litt over en mnd...). Jeg er bare 1,58 høy, så jeg har litt å gå på for å si det slik. Er utrolig spent på legetimen i morgen, håper bare at blodtrykk og puls er bra sånn at jeg kan få fortsette. For dette funker på meg, uten tvil!

Etterpå skal jeg opp og klippe naboen, og så skal jeg trene før jeg hopper i dusjen. Bærer nok rett til sengs da, siden det ble lite søvn i natt som var. Må opp rundt 9 i morgen (ja, det er tidlig i mine termer når jeg har ferie!), jeg orker ikke å spise noe før jeg stikker til legen. Må innom apoteket og få ormekur til pusene, og støttestrømper til meg (hovner sånn opp i beina, så det kan nok være lurt når jeg skal sitte så lenge i fly).

Rart med det, jeg skriver alltid laaaaaange innlegg i boka di ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...