Gjest Bodillen Skrevet 11. mai 2007 #1 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg kan ikke få sagt hvor teit jeg synes det nye systemet er. Har man kvalifisert seg på grunnlag av fjorårets konkurranseresultat, så bør det da ikke være noen semifinale før selve konkurransen! Hele greia er bare blitt så vanvittig idiotisk. Alle vet at hvilke land som kommer til å knive i toppen, fordi de er altfor mange, og de stemmer bare på hverandre. En deltager fra Sverige eller Frankrike skal ha en utrolig flaks for å få flere poeng enn de baltiske landene... Men det som irriterer meg mest, er at jeg gidder å bruke energi på å irritere meg over det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Guided Skrevet 11. mai 2007 #2 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg har aldri hatt sansen for Guris sang, så for meg var det ingen bombe at den ikke kom med. Jeg likte sangen fra Ungarn og den kom i hvert fall med, og da er jeg fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobgoblin Skrevet 11. mai 2007 #3 Del Skrevet 11. mai 2007 Veldig tydelig at de østeuropeiske landene stemte på hverandre, ja! Og jeg er dypt og inderlig sjokkert over at operamennene fra Latvia kom til finale. :hår: Og det var dagens smileymisbruk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 11. mai 2007 #4 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg har aldri hatt sansen for Guris sang, så for meg var det ingen bombe at den ikke kom med. Jeg likte sangen fra Ungarn og den kom i hvert fall med, og da er jeg fornøyd. ← Jeg liker ikke sangen selv, jeg - stort sett pleier jeg ikke å ha sansen for noen av sangene som er med i den konkurransen. Men de er liksom blitt en slags tradisjon å følge med på MGP, da... Husker det var en høydare da jeg vokste opp. Vi benket oss foran TV med godsakene på bordet, og alle som ville fikk være oppe helt til vinneren var kåret. Hørte forresten på tv2-nyhetene i morges at mange vil endre reglene i MGP, fordi øst-europeerne liksom har "tatt over" hele greia. Av de landene som kom videre var ti (tror jeg...) øst-europeiske. Nei, det var mye bedre før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 11. mai 2007 #5 Del Skrevet 11. mai 2007 Enig med Bodillen. Synes systemet er überteit sånn som det er nå. Det var jo snakk om at alle skulle i semifinale før finale - bortsett fra Storbritannia, Tyskland, Frankrike og.... hva var det siste landet da? :klø: Ja, iallefall de "fire store". Om det blir mer rettferdig aner jeg ikke. Da kommer sikkert alle de Øst Europeiske landene med i finalen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. mai 2007 #6 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg er enig med deg. Selv om kvaliteten på ESC-sangene ikke er helt etter min smak har jeg alltid pleid å se på det, det hører liksom med i tiden rundt 17 mai. Men alt er ødelagt etter at østeuropeerne toget inn. Jeg skjønner at mange av deltagerne er etablerte artister fra de landene og at de derfor er relativt kjent også blandt land med lignende språk og kultur, men det er så teit hvordan de stemmer på hverandre nærmest ukritisk. Synes forøvrig også det var teit da de fjernet regelen om at alle måtte synge på sitt offisielle språk. Nei, det var mye bedre før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 11. mai 2007 #7 Del Skrevet 11. mai 2007 Ja. MGP var bedre før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude Luther Skrevet 11. mai 2007 #8 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg synes det er kjempeleit at de østeuropeiske landene bare stemmer på hverandre. De skulle heller ha lært litt av oss her oppe som stemmer på Finland, Island, Danmark, Sverige, Irland, Storbritannia og kanskje til og med Russland. Det gjør vi jo fordi vi har greie på god musikk, ikke fordi de tilfeldigvis er naboland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Guided Skrevet 11. mai 2007 #9 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg synes det er kjempeleit at de østeuropeiske landene bare stemmer på hverandre. De skulle heller ha lært litt av oss her oppe som stemmer på Finland, Island, Danmark, Sverige, Irland, Storbritannia og kanskje til og med Russland. Det gjør vi jo fordi vi har greie på god musikk, ikke fordi de tilfeldigvis er naboland. ← Ikke sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 11. mai 2007 #10 Del Skrevet 11. mai 2007 Ingen overraskelse at Guri ikke kom videre, for den sangen sugde virkelig hardt. Men når alle de ti landene som går videre ligger øst for Tyskland synes jeg mye av poenget blir borte, det virker jo som de stemmer på hverandre bare av prinsipp, det har ingen betydning hvem som faktisk har den beste sangen. Det burde kanskje vært gjort noe med konseptet, men jeg skjønner ikke helt hva. Kanskje semifinalene skulle vært delt inn i en for øst og en for vest, slik at det i hvert fall kom like mange land fra hver del til finalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 11. mai 2007 #11 Del Skrevet 11. mai 2007 Ja til deling av ESC! Østblokk og vestblokk burde være 2 forskjellige konkurranser. Sånn som det er nå er elendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. mai 2007 #12 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg synes det er kjempeleit at de østeuropeiske landene bare stemmer på hverandre. De skulle heller ha lært litt av oss her oppe som stemmer på Finland, Island, Danmark, Sverige, Irland, Storbritannia og kanskje til og med Russland. Det gjør vi jo fordi vi har greie på god musikk, ikke fordi de tilfeldigvis er naboland. ← Nettopp Det har jo alltid vært sånn, det har bare blitt litt mer synlig nå fordi det har blitt så mange flere østeuropeiske land. Det er leeenge siden MGP primært handlet om den beste melodien -om det noen gang har gjort det... MGP er (har blitt?) et underholdningskonsept mer enn en sangkonkurranse. Jeg synes det er gøy å se på (og le av...), men hvem som vinner er egentlig ikke så viktig. Men jeg vil gjerne ha tilbake regelen om at alle på synge på eget språk, så man slapp så mye hjelpeløs engelskuttale (selv om det selvfølgelig er en del av det ufrivillig komiske). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Magica* Skrevet 11. mai 2007 #13 Del Skrevet 11. mai 2007 Det er snakk om to ganske ulike kulturer og musikksjangre. Særlig at jeg gidder å se på MGP på lørdag, med bare nesten balkan-ballader og -pop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 11. mai 2007 #14 Del Skrevet 11. mai 2007 Det var flere sanger jeg var litt overrasket over ikke kom videre, blant annet den islandske. Tydelig at vi snakker ulike kulturer (og smak) i Europa, øst-europa er noe for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 11. mai 2007 #15 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg kan ikke få sagt hvor teit jeg synes det nye systemet er. Har man kvalifisert seg på grunnlag av fjorårets konkurranseresultat, så bør det da ikke være noen semifinale før selve konkurransen! Hele greia er bare blitt så vanvittig idiotisk. Alle vet at hvilke land som kommer til å knive i toppen, fordi de er altfor mange, og de stemmer bare på hverandre. En deltager fra Sverige eller Frankrike skal ha en utrolig flaks for å få flere poeng enn de baltiske landene... Men det som irriterer meg mest, er at jeg gidder å bruke energi på å irritere meg over det... ← Ja for de siste 5 årene var det vel baltiske land som vant? Holdes ikke gran prix i år i Finland? Og hvem er det de vestlige landene stemmer på? Er ikke det .. la meg tenke.. jo de VESTLIGE landene. Du hadde nok syns reglene var helt fine hvis Norge gikk videre. Men herregud, for en forferdelig sang den Norske er. Jeg skammes på vegne av Norge at vi ikke klarte å presentere noe bedre enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 11. mai 2007 #16 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg synes det er kjempeleit at de østeuropeiske landene bare stemmer på hverandre. De skulle heller ha lært litt av oss her oppe som stemmer på Finland, Island, Danmark, Sverige, Irland, Storbritannia og kanskje til og med Russland. Det gjør vi jo fordi vi har greie på god musikk, ikke fordi de tilfeldigvis er naboland. ← Jeg tror du glemte denne smilyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 11. mai 2007 #17 Del Skrevet 11. mai 2007 Men hvis ikke du har skjønt til nå at det stemmes politisk i Gran Prix, så har ikke du skjønt mye. Sånt har det vært i alle år. Jeg skjønte det når jeg var 10 år gammel. Hvem går videre har ingenting med sang å gjøre. Jeg syns ikke du bør ta det så høytidelig. Tviler på at noen fra øst vinner. Det er ikke som om de har så mye penger for å holde Gran Prix. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude Luther Skrevet 11. mai 2007 #18 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg tror du glemte denne smilyen. ← Jeg tror du sliter litt hvis du må se et flagg for å forstå ironi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 11. mai 2007 #19 Del Skrevet 11. mai 2007 Tviler på at noen fra øst vinner. Det er ikke som om de har så mye penger for å holde Gran Prix. ← Øh..? Selvsagt kan et østeuropeisk land vinne. Og jeg kan love deg at når det kommer til et arrangement som kan markedsføre landet utad, da har de penger til å arrangere! Skulle de mot all formodning ikke ha mulighet til å arrangere kan de sende ballen over til et annet land. Det har vært gjort før. ------------------------------------------------ Den gangen Grand Prix VAR Grand Prix , satt juryene og hørte sangene om og om igjen før de stemte. De fikk ikke lov til å se showet på TV, så som noen skulle tabbe seg ut på selve kvelden så affiserte ikke det stemmegivingen. Mye bedre, synes jeg. Men så er nå jeg så gammel at åttitallet var Grand Prix-tiåret for min del... Å stemme på naboland har alltid vært vanlig, så jeg synes ikke vi skal skrike opp om det. Men siden de østeuropeiske landene, med sin kultur og smak, nå dominerer så synes jeg Norge godt kan slutte å delta i Grand Prix. For det er tydelig at vi ikke vil ha noen sjanse framover uansett. Og det må vi jo ha hvis det skal være noen vits i å delta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. mai 2007 #20 Del Skrevet 11. mai 2007 For det er tydelig at vi ikke vil ha noen sjanse framover uansett. Og det må vi jo ha hvis det skal være noen vits i å delta. ← Må vi? Som det ble sagt lenger opp, vi trenger ikke gå lenger tilbake enn i fjor for å finne sist et nordisk land vant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå