Gå til innhold

Traumatisk tur på parfymeriet ;)

Fakse

Anbefalte innlegg

Har brukt Biotherm sin Masque Aquasource i en periode, og er veldig fornøyd med den. Hadde derfor bestemt med for å skaffe fuktighetskrem og renseprodukter i samme serie. Vil jo være snill med huden min, og da skal man rense og gi den fuktighet har jeg lært her inne...

Trava inn i parfymeriet, veldig fornøyd med at jeg for en gangs skyld visste hva jeg skulle ha. Det dukket opp en hjelpevillig "dame", og jeg forklarte hva jeg var ute etter. Hun pekte middelmådig engasjert ut de produktene jeg hadde spurt etter, før hun overivrig og engasjer presenterte meg tilsvarende produkter hos Estèe Lauder. Disse var mye bedre for huden min (blandingshud), visstnok gjorde de mere enn produktene fra Biotherm???

Enda på visa var at forlot butikken skikkelig forvirra, uten å kjøpe noe som heldst. Er det ene produktet virkelig så mye bedre enn det andre? Noen som har erfaringer? Hjelp meg, sånn at jeg kan gå tilbake og kjøpe noe som virkelig er bra for huden min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte er de som jobber i parfymerier "spesialister" på ett merke og anbefaler derfor dette over alt annet uansett hva du spør om. Fryktelig forvirrende også i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jahhh..,har opplevd det samme altfor mange ganger..frustrerende! I noen parfymerier virker det som om man ikke liker kunder som kommer inn og VET hva de vil ha.. (hvis det produktet ikke tilfeldigvis er av ekspeditrisens favorittmerke, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rakkatakk

Men ingen ting er verre enn Estetique på Trondheim Torg.

Der blir man uglesett om det ikke vises at man har godt med penger.

Du blir målt opp og ned, det fører til at steningen ikke blir noe særlig trivelig. Kundebehandlingen er heller ikke noe å skryte av. Og i stedenfor å gi deg veiledning og råd så prakker de bare på deg produkter som de sier vil være perfekt for deg. Det virker som om du MÅ kjøpe noe når du først har gått inn. De ser også veldig sure ut, og det smitter over på kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..jeg regner med at hun hadde "vikarierende årsaker" for å annbefale produktene fra Estèe Lauder så utrolig varmt, spesielt siden begrunnelsen for hvorfor de var bedre uteble. Men kan noen fortelle meg hvilke erfaringer de har? Noen som har prøvd det ene eller det andre? Eller noe helt annet som virker bra for blandinshud? Eller kanskje til og med noen med ekte kunnskap? Jeg står fortsatt her uten renseprodukter og fuktighetskrem, så hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt Biopur produktene fra Biotherm, og har vært superfornøyd med dem. Har ikke prøvd noe fra Estèe Lauder, men har ikke funnet noen andre merker jeg har vært mer fornøyd med enn Biopur (Bortsett fra Dermalogica, men det er hos hudpleier).

I mange parfymerier har de jo vareprøver på en del varer. Du kan jo spørre etter en prøve på noe i hvert merke, og så gjøre deg opp en mening selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...jeg kan jo selvfølgelig be om vareprøver, men jeg er egentlig ikke ute etter å vite hvordan de forskjellige produktene kjennes ut "i gjerningsøyeblikket", men heller hvordan de virker over litt lengre tid, og det får man jo ikke vite om man prøver en dag eller tre.

Men kom igjen da jenter... dere er jo vanligvis raske til å komme med annbefalinger eller frarådinger om navngitte produkter? Det må da være noen her som har gode eller dårlige erfaringer med ett eller begge merkene? Nå MÅ jeg snar kjøpe, for det begynner å gå mot slutten på de produktene jeg bruker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker Biotherm Biosource for normal og kombinasjonshud. Jeg er egentlig fornøyd. Fikk litt utslett på kinnene i begynnelsen. Jeg tror dette var av kremen, så nå bruker jeg en annen krem i kinnene. Jeg liker produktene fordi de er passe milde for min hud, kjennes bra ut på huden og lukter godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Jeg har også blandingshud, men er i tillegg ganske sensitiv i huden. Jeg har prøvd Estee Lauder ved flere anledninger, og tåler de rett og slett ikke. (får utslett, røde prikker) Vet ikke om dette hjelper deg, men!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i parfymeri. Rett som det var hadde vi besøk av konsulenter fra de forskjellige merkene, som fungerte som en ekstra kundeveileder og selger den dagen. Jobben deres var jo grunnleggende å forsøke å "verve" nye tilhengere til den serien de jobbet for. MEN, de hadde klare instruksjoner om at de skulle være selgere for butikken - det vil si at dersom en kunde kom inn og ba om en spesiell ting uten å gi uttrykk for at h*n ville ha råd eller synspunkter på kjøpet, så skulle ikke agenten prøve å tvinge vedkommende inn på et annet spor!

Så til ditt konkrete problem: Jeg liker godt Biotherm, kanskje særlig kroppsproduktene. Både Clinique og Clarins har veldig gode serier for blandingshud. Clarins er fullstendig plantebasert, noe som er bra for mange som kan være litt sensitive i tillegg. (Unntatt den som har allergi for en plante som er med i blandingen, da, men det er ikke så mange). Personlig synes jeg ikke Lauder er det mest fantastiske, mest pga mye parfyme og sånt i produktene.

Kanebo er en veldig, veldig bra serie. Dyr, men med produkter som er dobbelt så store som de andre seriene og som i tillegg er svært drøy. Jeg kjøpte et helt hudpleieprogram fra dem en gang og hadde det i nesten ett helt år. Her brukes også få, gode og effektive ingredienser, som gir gode resultater og minimerer sjansen for at man skal reagere på produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare prøvd Biotherm kroppsprodukter, som jeg er fornøyd med.

Har 30 år gammel robust blandingshud, og bruker renseprodukter (Splash away og rensevann) fra Estee Lauder. Det eneste som fungerer for meg (har prøvd maaaange merker!).

Bruker Clarins kremer (dag/natt/fukt og masker).

Det er ikke nødvendig å ha samme merke i alle produkter. Clarins kremer er veldig gode, men renseproduktene deres er for "milde" for min hud.

Du MÅ bare prøve deg frem, det finnes ingen fasit, all hud er forskjellig.

Innbilder meg at Biotherm er noe rimeligere enn Estee L., men begge deler er gode kvalitetsmerker.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie
Men ingen ting er verre enn Estetique på Trondheim Torg.

Der blir man uglesett om det ikke vises at man har godt med penger.

Du blir målt opp og ned, det fører til at steningen ikke blir noe særlig trivelig. Kundebehandlingen er heller ikke noe å skryte av. Og i stedenfor å gi deg veiledning og råd så prakker de bare på deg produkter som de sier vil være perfekt for deg. Det virker som om du MÅ kjøpe noe når du først har gått inn. De ser også veldig sure ut, og det smitter over på kundene.

jeg har ikke denne erfaringen med damerne; jeg har opplevd å få skikkelig god hjelp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange og grundige svar. Er fortsatt litt i villrede om hva jeg skal prøve, men nå må jeg vel bare gjøre et valg. *Lukker øynene og strekker ut handa* ;) Kanskje jeg prøver begge deler i tur og orden. Men du mener altså at det er mere parfyme i Estèe Lauder? Det er jo ingen bra ting... kanskje jeg skulle prøve Kanebo i stede? Hvem har sagt at dette skal være lett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hjelper, kan jeg være med i skrytekoret for Kanebo.

Varer utrolig lenge, så det er lett å forsvare pris i forhold til andre produkter som en kanskje må kjøpe dobbelt så ofte. Dessuten: ingen krukker med fingre nedi, unngår dermed bakterieprobemet Starie har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det var faktisk en ting jeg tenkte på. Biotherm har jo krukker som man må putte fingrene nedi (snakker nå om fuktighetskremen), mens Estèe Lauder hadde pumpeflaske. Er tube like bra som pumpeflaske forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja, det var faktisk en ting jeg tenkte på. Biotherm har jo krukker som man må putte fingrene nedi

Den kremen fra Biotherm som jeg kjøpte finnes både i krukke og på tube. Jeg kjøpte tuben...Tube er vel like bra som pumpeflaske tror jeg. Det eneste som er dumt med tuber er at man av og til kan være uheldig og klemme ut for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Shiseido har også mye bra innen hudpleie. Men personlig så foretrekker jeg å gå til hudpleier og kjøpe renseprodukter. Vigdis i Tromsø har mye bra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...