Merenwen Skrevet 10. mai 2007 #1 Skrevet 10. mai 2007 Hvor lenge smører dere barna sin matpakke? Jeg er nysgjerrig siden jeg har flere(her er den snakk om opptil 6-8) venninner som har en (snill) mamma som fortsatt smører matpakken sin. Og jeg er 18 år.
Karamell Skrevet 10. mai 2007 #2 Skrevet 10. mai 2007 Nja, jeg var vel en åtte-ti år tenker jeg. Men fikk hjelp om jeg trengte og hadde dårlig tid da. Men atten år? Ærlig talt!!!! hehe
Arkana Skrevet 10. mai 2007 #3 Skrevet 10. mai 2007 Pappa smurte faktisk min matpakke selv da jeg gikk på videregående. Ikke fordi jeg ikke kunne smøre selv, men fordi han syntes det var koselig. Ser ikke noe galt i det, jeg tror ikke noe tviler på mine evner på kjøkkenet av den grunn. Forøvrig smører jeg min samboers matpakke, og ja, han er i stand til det selv han også, men jeg liker å gjøre det for ham.
Gjest Jytte Skrevet 10. mai 2007 #4 Skrevet 10. mai 2007 Jeg har smurt matpakke til min eldste sønn gjennom hele videregående Ikke fordi han er hjelpeløs - men fordi jeg likte å gjøre det. Yngstesønnen har kantine på skolen, så han trenger ikke matpakke lenger. Når ungene store og selvstendige, så er det så lite man trenger å gjøre for dem .. da er matpakke-smøring bare kos - i mine øyne.
Titta Skrevet 10. mai 2007 #5 Skrevet 10. mai 2007 Mamma smurte matpakke til meg helt til jeg flyttet hjemmefra. Sa en gang at kanskje det var på tide at jeg begynte å gjøre det selv, men da spurte hun om hun ikke kunne få lov til å gjøre noe for meg lengre. Som flere har nevnt, tror hun synes det var litt kjekt rett og slett.
Kayli Skrevet 10. mai 2007 #6 Skrevet 10. mai 2007 Jeg smurte meg matpakke selv fra 8-9 års alderen. 2. klassingen vår smører ofte selv, men det hender jeg gjør det pga liten tid.... Da jeg gikk på videregående pendlet jeg med buss til nabobygda. Jeg sto opp før 6, bussen gikk halv 7. Ingen andre i huset var oppe da, så jeg smurte selv.
Grønt blad Skrevet 10. mai 2007 #7 Skrevet 10. mai 2007 Jeg smurte meg matpakke selv fra 8-9 års alderen. ... ← Jeg gjorde også det.
momo Skrevet 10. mai 2007 #8 Skrevet 10. mai 2007 Jenta våres som blir 6 i juni klarer og smøre matpakke selv. Men det er stort sett vi som gjør det. Regner med at om noen år så får hun smøre matpakke selv, med mindre hun har dårlig tid.
Helen Skrevet 10. mai 2007 #9 Skrevet 10. mai 2007 Jeg smører mat til både 6 åringen og 11 åringen. 15 åringen hun smører sin egen matpakke for da får hun den slik hun vil ha den. Hun har blitt litt vanskelig i det siste, enten hadde jeg for mye smør på eller for lite smør, så hadde jeg på et pålegg hun ikke hadde lyst på osv. osv. Til slutt sa jeg at hun fikk lage sin egen matpakke siden det jeg gjør tydligvis ikke var bra nok, så da ble det slik.
Wildy Skrevet 10. mai 2007 #10 Skrevet 10. mai 2007 Mine jenter (10 og snart 12) har smurt matpakke selv siden de begynte på skolen. Og det hender rett som det er at største-jenta smører til meg. Hun er nemlig A-menneske og adskillig tidligere våken enn sin mor som er utpreget B-menneske og fullstendig ødelagt om morgenen....
Branna Skrevet 10. mai 2007 #11 Skrevet 10. mai 2007 Jeg smurte matpakken min selv fra jeg var rundt 7-8 år, husker ikke helt. Men jeg har venninner som fikk smurt matpakken sin av moren på videregående! Det husker jeg at jeg reagerte litt på... Og så er det litt forskjellsbehandling på det området i familien min, så vidt jeg vet smører mamma matpakken til min 16 år gamle bror ennå. Kanskje hun følte jeg var mer ansvarsfull enn han på den alderen? Jeg synes barn skal oppfordres til å klare sånne ting selv, jeg. Det er et skritt mot selvstendighet. Da slipper de å få den virkelige verden i trynet når de en gang flytter hjemmefra.
Gjest Peachbud Skrevet 10. mai 2007 #12 Skrevet 10. mai 2007 Moren min smørte matpakken min fram til jeg flyttet hjemmefra, altså til jeg var 19. Hun pakket sekken min fram til jeg var 17-18, og begynte å gjøre det før hun rakk det.
Ulva Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 Eg smørte matpakken sjøl fra eg begynnte på skulen, synst da va kjempe stas å gjere da sjøl, men mamma skar brødet og ost til eg var 8-9 år, for at eg ikkje sku skjære meg.
Gjest Mayamor Skrevet 10. mai 2007 #14 Skrevet 10. mai 2007 Våre to eldste barn på 10 og 13 år som bor her, kan smøre matpakken sin selv, men gjør det sjelden da jeg liker å gjøre det.
Gjest Opa Skrevet 10. mai 2007 #15 Skrevet 10. mai 2007 Mamma smurte alltid matpakka mi. Til jeg var ferdig med skolen. Og herregud som jeg fikk gjennomgå på barneskolen pga det! Om hun har lyst, må hun da få lov til det? Jeg sov så lenge jeg kunne (ja, hun vekket meg og), og hadde ikke hun smurt hadde jeg ikke spist, for lage sjøl hadde jeg ikke tid til.
ToveM Skrevet 11. mai 2007 #16 Skrevet 11. mai 2007 (endret) Jeg smører matpakke til ungene, og ser ikke noe galt idet. Jeg smurte eldstemann sin til han var ferdig med videregående Endret 11. mai 2007 av ToveM
Brunhilde Skrevet 11. mai 2007 #17 Skrevet 11. mai 2007 .. da er matpakke-smøring bare kos - i mine øyne. ←
Gjest Tabby Skrevet 11. mai 2007 #18 Skrevet 11. mai 2007 Jeg er så B menneske som det går an å bli, så datteren min har gjort dette i snart 2 år, hun fyller 9 i sommer.
Gjest Miss Guided Skrevet 11. mai 2007 #19 Skrevet 11. mai 2007 Jeg smurte matpakke og ordnet meg selv helt fra første klasse, det var ingen som stod opp sammen med meg. Mine to eldste smører sine egne matpakker, der går det i det samme hele tiden -liten variasjon der i gården. Min yngste lager også stort sett sin egen matpakke men noen ganger lager jeg den, hun er veldig variert i pålegget - liker salat og pynt på matpakken og da er det moro å lage matpakke for henne.
Kykkelikokos Skrevet 11. mai 2007 #20 Skrevet 11. mai 2007 Mamma smurte matpakken min så lenge jeg bodde hjemme (17år). Når hun allikevel stod opp for å smøre mat, så synes hun ikke 4 skiver til eller fra gjorde noe forskjell. Når jeg kom hjem laget jeg gjerne middag, så jeg tror ikke hun var så bekymret for at jeg ikke skulle klare meg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå