Gå til innhold

fast ansatt, men timelønnet hva da med sykemelding?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg er fast ansatt i 100% jobb, til tider har vi mye å gjøre og andre ganger er det svært stille , vi må skrive timeslister, og er altså ikke fastlønnet..men likevel fast ansatt.. hva skjer hvis man blir sykemeldt? man har vel krav på lønn ?

håper noen skjønte spørsmålet og vet hvordan dette fungerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var sommervikar med timelønn, og fikk lønn da jeg var sykemeldt en uke. Fikk for en vanlig arbeidsdag, altså 7,5 timer. Man får ikke lønn for de timene man er borte dersom man blir syk og må gå hjem fra jobben en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du skal vel ha betalt det du normalt skulle kunne forvente å ha tjent (dvs. inkludert overtid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg har en tlf jobb hvor jeg får betalt etter hvor mange minutter jeg klarer å holde en samtale. (en slags pratelinje,vanskelig å forklare.) Umulig å si hvor mye jeg tjener fra uke til uke. Hva om jeg blir sykmeldt?*bank i bordet* Får jeg sykepenger? Itilfelle hvordan finner de ut hvor mye jeg skulle hatt?

Håper dere svarer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scampi

De første 16 dagene er det arbeidsgiver som betaler sykelønn, og da skal han betale ut ifra oppsatt timeliste. Finnes ikke noe slikt blir man betalt ut ifra gjennomsnittet av lønn de siste 3 månedene. Dette gjelder også når man går ut over arbeidsgiverperioden og trygdekontoret tar over sykepenge-utbetalingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...