Gå til innhold

Bruker ikke menn bakepapir?


Gjest Pax

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot

Men bakepapir har ikke alltid vært på markedet. Hva gjorde man før det da?

Tviler på at menn brukte kjøkkenet da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lazuli

Her i huset brukes bare bakepapir til kaker, og det er det jeg som gjør. Resten av det som lages i ovnen foregår uten bruk av bakepapir, enten det er samboeren eller meg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Her i huset brukes bare bakepapir til kaker, og det er det jeg som gjør. Resten av det som lages i ovnen foregår uten bruk av bakepapir, enten det er samboeren eller meg... :sjenert:

Lages du og samboeren i ovnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tippe det er en sammenheng mellom personer som bruker bakepapir og personer som tar ansvar for å gjøre rent komfyrer og stekebrett.

Det er en del gutter (og jenter) som oppdager lovlig sent at slike saker trenger rengjøring og at det ikke er en magisk fe som gjør sånt. Og mange foreldre som burde skamme seg over at det kan komme som en overraskelse når lillegull flytter hjemmefra...

Noen av oss gjør rent og lager all mat hjemme også :-).

CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper

Jeg måtte også le når jeg så denne tråden, for jeg har lagt merke til det samme. Mange gutter bruker ikke bakepapir, også forvarmer de ikke stekeovnen eller!! Pussige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Min mann er den i huset som holder styr på bakepapiret og matpapiret. Han baker ut og kjevler og styrer og ordner med det, mens jeg tar meg av annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen i mitt liv bruker ikke bakepapir. :forvirret:

Platene vasker han selv, naturligvis.

Dette er som jeg skulle sagt det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairy

Mannen min bruker aldri bakepapir, men i det siste har han begynt å kommentere hvor brent det lukter hver gang ovnen tas i bruk. Håper det går opp et lys for ham snart og han innser at det skyldes all driten som samler seg i ovnen pga manglende bruk av bakepapir. Og at han skjønner at den ikke rengjør seg selv. Venter spent på fortsettelsen; kommer han til å begynne å rengjøre ovnen, kommer han til å skjønne at bakepapir faktisk er en smart oppfinnelse eller kommer han til å gjøre ingenting og fortsette å lure på hvorfor det lukter så brent hver gang ovnen tas i bruk?

Ja, jeg er lat, nei jeg er ingen husmor og jeg hater å vaske på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmm, det har jeg ikke merket, tror nok min bruker bakepapir der bakepapir skal brukes

Dvs, jeg er i alle fall noe slapp på det når det gjelder oppvarming av pizzarester, og muligens uklart om han bruker det på kjøpepizza, men det lages uansett ikkeofte hjemme hos oss, og når vi baker pizza, så bruker vi selvsagt papir.

Kan ikke si at jeg har merket noen forskjell på hans bruk av bakepapir i forhold til min (kanskje bortsett fra at han så godt som alltid tar et nytt...)

Han forveksler det slett ikke med matpapir, men det kommer kankje av at vi har "pizzabakeark", i stedet for bakepapir på rull, og matpapir er jeg noe usikker på om vi har i det hele tatt akkurat nå, det brukes ikke spesielt ofte, men mulig det ligger nedi skuffen der, vi har jo hatt en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min bruker aldri bakepapir, men i det siste har han begynt å kommentere hvor brent det lukter hver gang ovnen tas i bruk. Håper det går opp et lys for ham snart og han innser at det skyldes all driten som samler seg i ovnen pga manglende bruk av bakepapir. Og at han skjønner at den ikke rengjør seg selv. Venter spent på fortsettelsen; kommer han til å begynne å rengjøre ovnen, kommer han til å skjønne at bakepapir faktisk er en smart oppfinnelse eller kommer han til å gjøre ingenting og fortsette å lure på hvorfor det lukter så brent hver gang ovnen tas i bruk?

Ja, jeg er lat, nei jeg er ingen husmor og jeg hater å vaske på kjøkkenet.

Haha. :legrine: Gi oss tilbakemelding på hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min bruker ikke bakepapir, for jeg tror ikke han vet hvordan han skrur på stekeovnen engang :forvirret:

Men ungene bruker når de steker kjøpepizza.

Jeg bruker bakepapir til det meste, men når jeg lager pizza stekes den rett i oljet langpanne, det gir best bunn. Hater å gjøre ren både ovn og plater, men pizza må stekes sånn. Hadde en gang besøk av noen slektninger som skulle steke kjøpepizza. På rist, uten bakepapir, uten tanke for å gjøre rent etter seg :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...