Yme Skrevet 6. juni 2007 #41 Skrevet 6. juni 2007 Hei Yme! Kjempefint å se deg i denne tråden - har skjønt at du har peiling så jeg håpet du skulle komme på banen her også Anser du South Beach for å være en typisk slankekur, eller er du enig med meg i at den er en tre-trinns-omlegging av kostholdet? Nå kjører jeg lavkarbo i fase 1, dvs de to første ukene. Det gir en enorm effekt på vekt og mål, og er veldig motiverene. Samtidig lurer jeg på om det blir problematisk med så lite karbo i frobindelse med trening. Har fått det for meg at jeg burde spise karbo etter trening - stemmer det? Har det i såfall noen negativ effekt på min fettforbrenning at jeg kjører fase 1 samtidig med intensive treningsøkter? Jeg veit ikke hva South Beach er. Er veldig vandt med at alle sånne slanketråder på KG bare er tull, så jeg gidder aldri lese så mye av dem Kan ikke svare så mye, før jeg veit hva det handler om, heller. Man skal jo ha karbohydrater etter trening, for at kroppen skal ta til seg proteinene bedre, men jeg er faktisk ikke helt sikker på hvordan det der fungerer når man skal ned i fettprosent. Jeg prøver bare å spise veldig lite brød og sånne ting, og masse proteiner, når jeg "slanker" meg. Pleier ikke ha karbohydrater i proteinene etter treninga heller, men jeg har egentlig aldri lest noe om akkurat det, så jeg veit faktisk ikke hva som er best.
Lucifine Skrevet 7. juni 2007 #42 Skrevet 7. juni 2007 Hei Yme Det lyder som om du faktisk spiser etter principperne i SB uten at du vet det. Fase 2 er meget nær normalt og fornuftigt kosthold. Jeg er ikke gået ned så meget som jeg hadde håpet, vekten svinger med 2 kg på et par dage:S Bliver kun forvirret av det, hehe Men jeg fortsætter med godt mod, og begjynner i neste uke at spise groft brød og frukt igjen.. Sikke en deilig sommer dag i dag:)
Yme Skrevet 7. juni 2007 #43 Skrevet 7. juni 2007 Jeg får vel sjekke om jeg finner noe om det, på google
regine Skrevet 7. juni 2007 #44 Skrevet 7. juni 2007 og jeg blir faktisk litt irritert når jeg "altid" må lese om at man MÅ trene/gjøre ditt og datt for å gå ned i vekt og bli der.... Jeg har i vinter gått dels på SB diett, og dels lagt om kostholdet til lavkarbo. Jeg har IKKE trent. Joda, jeg har beveget meg, men det handler om å gå/sykle, ikke ta bussen helt frem etc. Og jeg har gått ned 6 kg. Og blitt der. Og spiser "normalt" , hva nå det er. Det går helt fint å spise lite brød, lite poteter, lite pasta etc. Det er bare å "tenke annerledes". Er jeg på farten og må ha mat, så kjøper jeg heller nøtter/salat/tomater/ost el. enn sjokolade ller kjeks. Jeg planlegger ukesmenyer (og selvsagt, jeg lever et noenlunde regelmessig liv med jobb etc), jeg tenker gjennom handling for kommende uke. Og det er ikke veldig vanskelig, og det er heller ikke veldig krevende i en vanlig norsk livsstil. Det eneste jeg opplever er at det "krever" at en tenker litt lenger enn nærmeste 7/11 el.
Gjest Gjest_regine_* Skrevet 11. juni 2007 #45 Skrevet 11. juni 2007 Sånn - da er jeg i gang! Gikk på vekta i dag, og den stoppet på 65. Målet er at den skal stoppe på 60-61 om 4 uker, og veien dit går gjennom streng SB. Da får jeg forhåpentligvis også igjen de siste cm på den fine sommerkjolen min og det er jo et godt mål å strekke seg mot sånn rett før ferien Har levd på "stor fot" over lengre tid, med mye sosialt og mye middager/lunsjer, så jeg er litt matlei Ergo ser jeg fram til noen uker med et mer "asketisk" kosthold. Begynte dagen med spinat surret i olivenolje og kokt egg. Lunsj var salat, tomat, skinke og ost, og mellommåltider blir litt ost og nøtter. Middagen tror jeg blir hot burger med grønnsaker. Ellers blir det laks - litt avhengig av når jeg er hjemme. Kommer til å få en "sprekk" rundt St.Hans helgen, fordi jeg får besøk. Tar ikke det så tungt, kan godt spise fase 1 mat uansett, men vet at det blir litt vin og helt sikkert frukt. Men fram til da blir det kun fase 1 mat.
T.S Skrevet 11. juni 2007 #46 Skrevet 11. juni 2007 og jeg blir faktisk litt irritert når jeg "altid" må lese om at man MÅ trene/gjøre ditt og datt for å gå ned i vekt og bli der.... man MÅ ta en livsstilsforandring på kosthold og fysisk aktivitet for forbli slankere enn man var. Du beskriver jo at det er akkurat det du har gjort...
Twigi Skrevet 12. juni 2007 #47 Skrevet 12. juni 2007 Og resultater etter en uke på fase 1: Mandag 4. juni: Vekt 59,8 kg, midjemål (navle +2) = 74,5 cm. Jeg er faktisk akkurat halveis til målet mitt om en uke - det ser lovende ut! Ja, så feil kan man ta Plutselig var det bråstopp på vektnedgangen, og igår veide jeg 60,5. Ville ikke engang måle midjen.... Jeg mener selv at jeg har kjørt fase 1 helt strengt. Ikke noe sukker, ikke snop, ikke raske karbohydrater, ikke frukt, ikke melkeprodukter..... Men jeg har antagelig spist for mye nøtter - selv om det er helt sprøtt at det skal gi så store utslag. I det siste tror jeg nesten at jeg har spist for lite, og at kroppen er gått i sparemodus. Vel, jeg har ikke skeiet ut likevel (pleide å gjøre det før, når det liksom ikke hjalp å være flinkt). Nå tenker jeg at det kommer til å snu hvis jeg bare fortsetter den gode trenden. Nå har jeg gått over i en moderat fase 2 - dvs fase 1 + rugknekkebrød, lettyoghurt og noe frukt. Da er det blitt lettere å spise variert, og dermed ofte nok og mye nok mat. Trener fortsatt mye, så nå skal jeg bare holde koken i tre uker til - da er det ferie og vanskelig å ha full kontroll på inntaket. Skal rapportere tilbake så snart vekten snur igjen!
Gjest Gjest_Lulubelle_* Skrevet 13. juni 2007 #48 Skrevet 13. juni 2007 Heisann! Ny her, og er på min andre dag i fase 1. Har lest endel på nett, og synes SB virker som en knall måte å snu en lettere usunn livsstil på. Dessuten elsker jeg kjøtt og grønnsaker, så jeg er ved godt mot! Har nok fortsatt masse igjen å lære, men det føles veldig godt å ha begynt. Har ca 10 kg jeg vil ned, men har det ikke travelt, og første delmål er ved -5 kg. Hva synes dere om denne menyen SB-messig? Frokost: proteinshake, 2 cherrytomater Mellommåltid: 6 mandler, to kalkunskinkebiter, to lowfat ostebiter Lunsj: salat (ruccola, isberg) med cherrytomater, to skiver mager pastrami og litt lowfat ost.(aner ikke gram, 20 kanskje?) Middag: 1,5 laksefilet, grillet i ovn med brokkoli, squash og vannkastanjer, olivenolje som smøring i form og litt på grønnsakene. Mellommåltid: 6 mandler, to cherrytomater Kveldsmat: 1 yoghurt, sukkerfri/fettredusert Jeg går iallefall ikke sulten på dette, men lurer fælt på om det blir for mange kalorier til å gi vektnedgang.. Kommer selvsagt til å variere matvarene, dette er bare et eksempel jeg hadde som dag 1 Kan jo skrive om utgangspunkt og mål også: Er 164 høy ca. Utgangspunkt: 69 kg - 12.juni Delmål: 64 kg Langsiktig mål: 58 kg Har som sagt god tid, og ikke satt noen datoer.. (kanskje det hadde vært lurt likevel?) Håper det kan være motiverende for meg å rapportere her, og at vi kan hjelpe hverandre i prosessen
Twigi Skrevet 13. juni 2007 #49 Skrevet 13. juni 2007 Hei Lubelle! Menyen din er sikkert ok, men du bør variere litt på de forskjellige dagene. Yoghurten er strengt tatt ikke godtatt i fase 1 - og ivhertfall ikke hvis den inneholder sukker. Jeg tror også at tomater er nei-mat i fase 1, men det husker jeg ikke sikkert. Mandler er veldig bra, men 6 stykker er jo ikke mye mat, da, men tar du fler kan det bli for mye kalorier. Ellers savner jeg egg i menyen din - egg er en ypperlig kilde til proteiner. Du kan for eksempel lage omelett av 2 eggehviter og en plomme hvis du er bekymret for fettet. Det er kjempegodt sammen med et par skiver spekeskinke uten fett.
Gjest Gjest_regine_* Skrevet 13. juni 2007 #50 Skrevet 13. juni 2007 tomater er ok i fase 1. er litt på tur ifht. eget opplegg, spist søtt både igår og i dag. ble operert igår, så jeg trengte det men nå skal jeg være flinkere. har kjøpt og lagd opp mat slik at jeg ikke skal falle for usunne fristelser mens jeg går sykemeldt.
Lucifine Skrevet 14. juni 2007 #51 Skrevet 14. juni 2007 hei:) Der er kommet et nyt oplæg til boken om melk og tomat, Det er nu lovligt å spise ubegrenset med tomat og få op til en halv liter mager melke produkt om dagen:) Jeg har fulgt en masse tråder og forums igjennem det siste år, og har set det flere steder. Jeg har nå på to uker gått ned 2 kg. Det er jeg ganske tilfreds med , da jeg har syndet lidt og faktisk allerede i mandags gikk over i fase 2. Er begjyndt å spinne for første gang i mit liv, og det er SÅ deiligt, kan slet ikke fatte at jeg ikke har opdaget det noget før:S
Gjest Gjest_Lulubelle_* Skrevet 14. juni 2007 #52 Skrevet 14. juni 2007 Det var det jeg mente ja, at tomat var tillatt Sjekket yoghurten og, husker ikke nøyaktig carb-verdier, men den var helt uten tilsatt sukker, og med lite fett. Er ganske flink til å variere, idag har jeg kalkunkjøtt og egg m/salat til lunsj, kjempegodt!! Noe av det beste er jo å kunne spise seg mett, jeg hadde ikke vart lenge hvis jeg måtte gå sulten. Sliter mest rett etter middag, og utover kvelden. Da kommer søtsuget og treffer meg som et godstog.. Må innrømme jeg har tatt etpar skjeer med philadelphia lett for å stille cravingen. Har nå gått ned 1,1 kg på to dager, så jeg er supermotivert! Håper dere andre og har det fint på SB
Gjest Gjest_regine_* Skrevet 14. juni 2007 #53 Skrevet 14. juni 2007 tja - jeg klarer meg når jeg er alene, men fikk sykebesøk i dag, som hadde med hjemmebakt rabarbrakake og is .... og jeg syns det ble for sært å si nei takk... Er dog det eneste "ulovlige" jeg har spist i dag, har hellers spist salat, karbonader og spinatfritata. Det gjelder å spise jevne måltider, merker at når jeg går hjemme som nå har jeg en tendens til å småspise i stedenfor å spise skikkelig. Og da er det lett at det blir for mye og feil mat. I morgen skal jeg prøve å gå meg en tur , tror frisk luft trengs igjen.
Gjest Gjest_regine_* Skrevet 15. juni 2007 #54 Skrevet 15. juni 2007 Har ikke gått ned noe de 5 dagene jeg har holdt på Er nok fordi jeg har spist for lite, og litt feil hver dag. har dog ikke tenkt å slutte med fase 1, bare være mer konsekvent. Vet jo at det egentlig virker Nå skal jeg gå meg en tur - det er noenlunde fint vær og jeg er i såpass form at det burde gå bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå