Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter inspirasjon fra tidligere South Beach tråder , startet jeg opp idag.

Er det noen andre som også holder på og som vil være med på denne??

tenkte 9 kilo ned til slutten av juni ... vi får se om det går.

dersom noen lurer på opplegget, er det lettest å søke på gamle tråder om south beach , det meste står svært godt beskrevet der.

kom igjen , folkens , trenger selskap og støtte....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan jo "melde meg inn her". Går ikke på south beach, men lavkarbo generelt. Har endel kilo igjen som skal bort. 9 kilo ned til slutten av juni høres jo bra ut, så jeg joiner deg på den :tommel:

Skrevet

herlig ! takk for selskap? :tommel:

har du holdt på lenge ?

hva er opplegget ditt?

Skrevet
herlig ! takk for selskap?  :tommel:

har du holdt på lenge ?

hva er opplegget ditt?

Holdt på ca. en månedstid, gått ned omtrent 6 kilo :)

Har ikke noe spesielt opplegg egentlig..he he...Holder meg unna sukker og begrenser hvetemel-inntaket. Holder ganske lavt karbohydratinntak tror jeg, men får i meg nok. Spiser endel egg, brokkoli, "jukseris", tja...rent kjøtt...kommer ikke på så mye mer i farta :) Svømmer 1-2 ganger i uka, men beveger meg altfor lite egentlig :sjenert:

Hvordan har første dagen din på south beach gått?

Skrevet

har gått over all forventning!

var litt søthungrig etter middag , men det gikk over (tar krom i tillegg, det hjelper mye!)

nå kjenner jeg at dette kommer til å gå bra !

Må bare venne meg til å tenke hver gang jeg skal spise , planlegge måltidene slik at man ikke tyr til lette løsninger (som ofte er karbohydrater)

tenkte jeg skulle vente til torsdag med å veie meg , men samboeren mener det er for kort tid , men tror nok jeg må smugkikke litt torsdag , ja. :ler:

Skrevet

forresten, hva er "jukseris" ???

Skrevet
forresten, hva er "jukseris" ???

Slik:

Man tager et stk blomkålhode, kutter av så mye som man vil (vi brukte et halvt middels stort til to grådige) og rasper det grovt i kjøkkenmaskin. Vrrr! Det skal være som omtrent riskorn, ikke glatt som mos, altså.

Sleng en klatt smør i bunnen av en mikrosikker form og hell blomkål-"risen" over. Mikre uten lokk på full guffe i 7 minutter.

(Tatt fra lavkarbo.no)

Skrevet

Du skulle ned 9 kilo på 8 uker? Pass på at det ikke går utover muskelmassen din, da!

Skrevet
Du skulle ned 9 kilo på 8 uker? Pass på at det ikke går utover muskelmassen din, da!

jada, skal passe på det . :)

trener i tillegg. jogging og spinning x4 i uka samt pilates.

Skrevet

joohoo !

1 kilo på tre dager ! over all forventing :ler:

Skrevet

slenger meg på denne jeg og - trenger litt motivasjon til en ny runde ordentlig fase 1, for å ta de siste 4-5 kg jeg hadde tenkt å gå ned. Har forsåvidt vært 2 kg lettere enn i dag, men pga konfirmasjon etc har det lagt seg rundt magen igjen.

så - kanskje en tråd som denne er det puffet jeg trenger - jeg VET jo både at jeg klarer det og at det virker!

Skrevet

Jeg vurderer å bli med her - men det blir ikke før 18. mai.... Nå er det full pakke konfirmasjon og 17. mai, da er ikke fase 1 realistisk for meg. Men det hadde vært veldig greit å kjøre lavkarbo et par uker, slik at jeg kan få tatt unna det siste magefettet...... Jeg trener masse, og merker det veldig bra både på muskler og kondis, men det hjelper så lite når jeg fortsatt har "paddingen" rundt magen. Kamuflert six-pack, liksom. :sjenert:

Skrevet

Frokost og lunsj var i tråd med fase 1, men i ettermiddag ble det en kakebit, og nå blir det snart kjøpepizza og rødvin. Dagen i dag har vært FÆL på absolutt alle måter, jeg orker rett og slett ikke være south beach korrekt i kveld.

Har dessuten opplevd at litt kontrollerte "sprekker" ikke ødelegger kuren, selv om det muligens sinker det litt. Det virker som om kroppen min reagerer bedre om den får litt annet enn bare SB tillatt mat (fase1) å bryne seg på. Så i morgen er det en ny dag, og da tenker jeg det blir lettere å være helt konsekvent.

Så får vi se når 17. mai kommer, med besøk og mye jobb i ukene etter det, så kan det bli litt kritisk. Uansett så merker jeg at det å leve lavkarbo, men ikke veldig diett innretta, funker bra for meg. Så det fortsetter jeg med.

Skrevet

i dag kjenner jeg det virkelig på buksa mi , lår og rumpe.!

Har så lyst å veie meg , men skal vente til mandag.

Har vært kjempeflink i 5 dager , men helga kan bli en utfordring.

tenkte jeg kunne spise litt bacon krisp i dag , siden det ikke inneholder karbo , men er vel ikke helt lovlig.... :sjenert:

Skrevet

Hei!

Jeg vil gjerne være med :) Fint å være flere sammen, og støtte og motivere hverandre underveis. Går ikke på South Beach, men følger ketolyse-kuren. Liker å være i aktivitet, så jeg skal trene styrke og gå turer i tillegg. Skal gå ned endel kilo, og jeg vil også fjerne "paddingen" som kamuflerer musklene ;o) (Bra sagt, hehe)

Ser det er en uke siden forrige innlegg. Hvordan har det gått med dere iløpet av uka?

Skrevet

Her vil jeg også være med:-)

Har som mål å gå ned 9 kg jeg også.. Men kansje litt mer realistisk 5kg:-)

Men dette så spennende ut så jeg starter med å søke litt...

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå er jeg skikkelig igang med fase 1. Har planlagt de neste to ukene slik at det skal være fullt mulig å gjennomføre, slik at jeg ikke blir vippet av pinnen av uforutsette ting.

Raida fryseren i går, for motivasjonen til fase 1 kom ganske brått på, og passet ikke helt med stengte butikker.....

men idag har jeg storhandlet grønnsaker, er godt igang med å spise ofte og lite, samt drikke mye vann og droppe juicen.

Hadde veldig god nytte av SB fase 1 for et år siden, så nå håper jeg på samme fine effekt for å toppe et halvt år med intensiv trening. Trenger egentlig ikke å bli kvitt så mange kilo, men det ligger som sagt et belte rundt magen som jeg ikke er særlig glad i.

Kanskje jeg kan prøve bikini hos H&M om to uker, uten å gremme meg forferdelig?

Startvekt igår morges var 61,5 kilo, midjemål (2 cm over navlen) 76 cm).

Målet for 11. juni er følgende: Vekt: 58 kilo, midje 73 cm

Ideelt mål 25. juni: Vekt 56,5 kilo, midje 70 cm

Gjest Monika
Skrevet

Hei

Jeg vil også være med her. :)

Jeg har før hatt succes med SB, men her de siste 4 mdr har jeg gået opp 6 kg, så håper de bliver nemme å smide igjen.

Skal virkelig ha smidt dem nå innen d 21 juni.

Hvordan går det med dere?

Jeg er begyndt i dag, og indtil videre går det fint, men jeg kan altså ikke stoppe helt med kaffen.,

Hvad gør dere mht kaffi??

Monika

Skrevet
Hei

Jeg vil også være med her. :)

Jeg har før hatt succes med SB, men her de siste 4 mdr har jeg gået opp 6 kg, så håper de bliver nemme å smide igjen.

Skal virkelig ha smidt dem nå innen d 21 juni.

Hvordan går det med dere?

Jeg er begyndt i dag, og indtil videre går det fint, men jeg kan altså ikke stoppe helt med kaffen.,

Hvad gør dere mht kaffi??

Monika

Hei Monika!

Jeg drikker ikke kaffe, så det er ikke noe savn -men jeg sjekket boka nå: Det står at koffeinfri kaffe er ok i fase 1. Jeg drikker kinesisk balansete - den har kunstig søstroff og masse urter. Den skal visstnok virke vektregulerende, men for min del er det viktigst å ha noe godt å drikke når jeg savner kakaoen for mye......

Jeg er nå på da 4, det går overraskende bra. Har antagelig gått ned et kilo allerede, men det kan jo svinge litt. Skal veie og måle grundig til mandag.

KJører på med trening hver dag, særlig opptatt av styrketrening nå, slik at jeg holder muskelmassen vedlike. Spiser veldig ofte, prøver å finne gode småmåltid-alternativer. (savner yoghurten!)

Noen småmåltider som fungerer:

Avokadobåter rullet i kjøttpålegg

Eggebåter rullet i kjøttpålegg

Rull med osteskive og skinke - bruker lett Norvegia

15 mandler

En liten skål med blomkålrosetter

Jeg innbiller meg at dipp av aioli fungerer, og må innrømme at jeg har blandet i litt dip-mix. Er så lite glad i grønnsaker, så jeg trenger å ha noe god-smak til.

Ellers så har jeg også spist posesuppe: fiskesuppe med biter av stekt fisk oppi. Det er selvfølgelig sukker i alle sånne blandinger, men for min del er det vesentlig bedre enn alternativet - som er å sprekke big-time i helgen. Noe jeg selvfølgelig ikke skal gjøre... ;)

Gjest Monika
Skrevet

JA men jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan ikke holde meg vekk fra vanlig kaffi:S

Håper ikke et par kopper om dagen skader.

Jeg prøver også å trene så meget som muligt, men syntes det er svert å holde motivationen oppe.

Hva gør dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...