Gå til innhold

Skrevet feil på meldekortet! HJELP!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har nettopp blitt arbeidsledig, og må derfor fylle ut meldekort hver 14. dag. Jeg har "blingset" og krysset av i feil rute!! Hvordan kan jeg rette opp dette? De er jo så nøye på dette. Det vil bli krise hvis jeg ikke får dagpengene i tide, p.g.a. nedbetaling på lån etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg ville ha anbefalt deg å ta kontakt med Aetat. Meldekortene er ingen enkel sak, så der er det fort å gjøre feil.

Det som skjer er at kortet kommer i retur og du får pengene senere.

Håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en gang Arbeids- og administrasjonsminister Victor Normann (Aetats øverste sjef) klarte å fylle ut et meldekort riktig, så du er i godt selskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp blitt arbeidsledig' date=' og må derfor fylle ut meldekort hver 14. dag. Jeg har "blingset" og krysset av i feil rute!! Hvordan kan jeg rette opp dette? De er jo så nøye på dette. Det vil bli krise hvis jeg ikke får dagpengene i tide, p.g.a. nedbetaling på lån etc.[/quote']

Når du selv vet at du har krysset feil, fyller du hele ruten, altså skraverer den. Kortene leses av maskiner og når hele ruten er blå eller sort ser ikke maskinen noe kryss. Deretter krysser du i riktig rute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
Ikke en gang Arbeids- og administrasjonsminister Victor Normann (Aetats øverste sjef) klarte å fylle ut et meldekort riktig' date=' så du er i godt selskap![/quote']

Men Victor D. Norman (ja, jeg fant en gang ut hva den D'en står for også, men jeg husker det ikke nå, var det Daniel?) er en strålende god foreleser! Ikke at dette er relevant på noen som helst måte, men det er han (Ja, jeg har hatt ham som foreleser jeg, før han ble politiker da, på den tiden han enda fungerte som rektor på NHH) og da rotet han ikke mye nei!

Dette understreker vel at selv folk som ellers har en GOD kontroll på ting kan bomme (dersom han har bomma på meldekortet altså, hvor man har det fra aner jeg ikke, men stemmer sikkert?) Jeg bommet også en del ganger på det, men jeg fikk tilsendt dobbelt opp jeg, uten noen logisk forklaring, så jeg hadde backup...

Anbefaler å kontakte a-etat ja. Siden du likevel får det i retur om du sender det, så må du jo rette på det DA, så da kan du like godt rette på det NÅ?) Vel, nå er jo dette en stund siden da ser jeg (bare leste tråden fordi jeg kjenner så godt til det å bomme jeg.. glad jeg ikke sender slike lengre..) Håper det ordnet seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...