Hobgoblin Skrevet 7. mai 2007 #1 Skrevet 7. mai 2007 Nå har jeg fått skriftlig tilbud om ny jobb, så i dag sier jeg opp. Det gir litt blandede følelser: 1) Glad for den nye jobben. 2) Synes litt synd på arbeidsgiver, i og med at de kommer til å stresse mye med å finne en erstatter. 3) Er også litt skadefro pga punkt to og kaoset som vil oppstå. Nå er det bare å si opp muntlig uten en begeistret mine. Noen som har noen gode tips til hvordan å gjøre en saklig, muntlig oppsigelse? Skriftlig er greit nok, men lurer litt på hvordan legge det frem muntlig... Jeg vil fortelle det før den skriftlige oppsigelsen, ikke bare sende en mail/ brev til arbeidsgiver, siden jeg jobber i en svært liten organisasjon. Liten organisasjon = tette forhold = stor oppstandelse...
Rosalie Skrevet 7. mai 2007 #2 Skrevet 7. mai 2007 Gå inn til sjefen, lukk døra og rett og slett si at "Jeg har fått en annen jobb, og kommer til å si opp nå. Den skriftlige oppsigelsen min er på vei. Ville bare si det til deg først." Noe mer enn det har de ikke krav på å vite.
Hobgoblin Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2007 Gå inn til sjefen, lukk døra og rett og slett si at "Jeg har fått en annen jobb, og kommer til å si opp nå. Den skriftlige oppsigelsen min er på vei. Ville bare si det til deg først." Noe mer enn det har de ikke krav på å vite. ← Det er sant. Men er det så enkelt i praksis?
sacred Skrevet 7. mai 2007 #4 Skrevet 7. mai 2007 Jada, det samme gjorde jeg. Sa i fra på forhånd at jeg kom til å si opp snart, også leverte jeg skriftlig oppsigelse et par dager senere! Gikk jo helt fint det, han spurte ikke noe mer
Rosalie Skrevet 7. mai 2007 #5 Skrevet 7. mai 2007 Det er sant. Men er det så enkelt i praksis? ← Ja, det er det. Med mindre sjefen din er over gjennomsnittlig uprofesjonell.
Hobgoblin Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2007 Ja, det er det. Med mindre sjefen din er over gjennomsnittlig uprofesjonell. ← Du skulle bare visst... Men takk for svar. Bare å manne seg opp nå, og ta den samtalen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå