Gå til innhold

Migrene


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Får spørre venninnen min om hun kan kjøpe med fra USA.

Fikk Relpax av legen nå nylig, skal bli spennende å se hvordan det vil fungere i lengden. Har hittil lidd meg gjennom alle anfall uten smertestillende eller migrenemedisin, fordi en nevrolog på sykehuset sa at migrenemedisiner ville krasje med andre medisiner jeg bruker. (antidepp).

Men fastlegen mente jeg kunne bruke Relpax altså, og fikk en da jeg var hos han for å få hjelp til å stoppe et anfall. Funket fint det, men fikk en del hangover etterpå samt at jeg måtte knaske paracet i et par dager fordi en murrende hodepine liksom hang igjen etter anfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får spørre venninnen min om hun kan kjøpe med fra USA.

Fikk Relpax av legen nå nylig, skal bli spennende å se hvordan det vil fungere i lengden. Har hittil lidd meg gjennom alle anfall uten smertestillende eller migrenemedisin, fordi en nevrolog på sykehuset sa at migrenemedisiner ville krasje med andre medisiner jeg bruker. (antidepp).

Men fastlegen mente jeg kunne bruke Relpax altså, og fikk en da jeg var hos han for å få hjelp til å stoppe et anfall. Funket fint det, men fikk en del hangover etterpå samt at jeg måtte knaske paracet i et par dager fordi en murrende hodepine liksom hang igjen etter anfallet.

Jeg har også gått på antidepp (maaange forskjellige) men fikk aldri beskjed om at jeg ikke kunne ta migrene medisinene mine. Har heldigvis heller ikke hatt noen problemer med å ta begge deler så det er iallefall bra om man ikke skal ta begge deler!

Jeg ble dobbel så dårlig av relpax, og ble helt kake etterpå. Sloknet fullstendig, lå og morksov i flere timer :P

Naramig fungerer fint for meg.

Går ikke lenger på antidepp, pga endometriose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Høres ut som tull og hjemmesiden støtter inntrykket.Kurere alt gitt!

pøhh bruk heller pengene til en flink nervrolog og forsøk for eksempel blodtrykkstabletter som forebyggendes mot migrene ,samt føre dagbok over søvnmønster,matinntak og lignende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at medisinen fjerner migrenen. Har med andre ord ikke funnet den rette medisinen. Har så vondt at jeg kan bli sengeliggende i et døgn, og må stoppe tre-fire ganger på vei fra soverommet til badet fordi det er så vondt. (og denne leiligheta er ikke stor!). Må bare ligge i mørkt rom i total stillhet og drikke vann.

Men fant ut ved en tilfeldighet at de reseptbelagte menspillene mine, brexidol, kan forhindre at migrenen kommer for fullt. Så hvis hodepinen bare er ulmende, men jeg skjønner at det er migrene det kommer til å bli (noe jeg merker dersom hodepinen sitter over øyet), kan jeg ta brexidol og bli kvitt det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...