Gå til innhold

Barbering nedentil - seriøs tråd please !

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Et lite spm fra meg, hvordan unngår dere at det klør noe inn i hamppen. Jeg ahr fjerne litt, og alt et par ganger, men etter en stund kan jeg ikke engang sitte stille for det klør sånn.

Den kløen unngår man ved å barbere oftere, dessuten inbiller jeg meg at det er værst de første gangene, har nesten aldri problemer med at det klør mer jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest the imp

jeg bruker også Venus, og barberskummet fra Gillette: Etter at jeg har barbert meg, smører jeg på after shave balm eller after shave gel fra body shop alt etter hvem av dem kjæresten min har, den med aloe vera og menthol. dette synes jeg har hjulpet veldig bra. før kunne jeg også lett få nupper når jeg barberte meg nedentil. har dessuten lest et tips et sted om at hvis du bruker en dusjsåpe med scrub så kan du kanskje unngå det, men du må da ikke skrubbe hardt selvfølgelig, men veldig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ vente en uke jeg hver gang jeg barberer. Hvis ikke så blir jeg så sår og begynner å blø.... :(

Ikke særlig deilig for det stikker og vokser ut igjen etter en dag.... Tror jeg har kraftig hårvekst jeg.......

Kunne tenkt meg å barbere oftere så nå skal jeg prøve den ladyshaveren dere snakker om...... Kanskje blir resultatet bedre da??

Takk for råd.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Hei :-) Synes det er fint med så mange og seriøse svar :-)

Jeg er vanluigvis ikke plaget av at det klør - er det noe som klør så er det nuppene.

Her om dagen smurte jeg olivenolje på leggene - og barberte de grundig.Etter en liten stund begynte det å svi - og det svidde grusomt ! Særlig da jeg tok såpe på for å få bort oljen. Tenkte ikke mer over det - men da jeg hadde tørket meg og kikket på leggene for å se om alt var borte - så såg jeg at flere steder var det øverste laget med hud blir på en måte rispet opp. Så isteden for at legen var glatt - så var den fliset ....Jeg tror årsaken er at jeg antagelig brukte for mye kreaft på høveklen - eller at det ble mye glattere med oljen - for iallefal har jeg ikke opplevd det før. Skal være forsiktig neste gang .

Når jeg lar det går et par dager mellom barberingen nedentil så er vel hårene rukket å bli en millimeter eller to. Iallefall så stikker det - og er ubehagelig. Nesten som sandpapir - ubehagelig å tørke seg også. Derfor gjør jeg det så hypig.

I går brukte jeg pyrisept og vasket med etter barberingen. Og deretter tok jeg på bacimysinsalve som skal være desinfiserende for småsår. Det som var av nupper er borte - og det ser fint ut - men om det er noen sammenheng vet jeg ikke.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Prøvde tipset med å ha på babyolje etterpå i dag tidlig, funka bra! Skal ha på det heretter. Jeg ble også veldig nuppete før, men etterhvert så virka det som huden ble mer og mer herda. Nå er jeg i hvertfall lite/sjelden plaga av det. :wink:

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta
Jeg pleier å bruke hårfjerningskrem først og så barberer jeg bort det jeg eventuelt ikke fikk bort med kremen.

Hvilken hårfjerningskrem bruker du? Har prøvd en gang med Veet - det begynte å svi noe inni hampen og var ikke så effektivt heller... Du sier du bruker høvel etterpå, og det måtte jeg gjør også. Tips om en annen type krem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lott@

Jeg må bare få si en ting............... jeg synes det er helt utrolig at denne tråden har fått være i fred for sure oppgulp!!!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna
Jeg må bare få si en ting............... jeg synes det er helt utrolig at denne tråden har fått være i fred for sure oppgulp!!!!!! :P

Ja det er utolig! Jeg setter virkelig pris på at man kan få en saklig tråd om dette omdiskuterte tema. Og så er det jo utrlig mye tips å velge mellom samlet på ett sted.

Håper det kan fortsette slik :-)

men Lott@ - hva forestiller avataren din ??? hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg har nå prøvd å vaske med pyrisept etter barberingen - og jeg tror det hjelper - men dette er fremdeles på forsøksstadiet - så det må testes litt bedre ut :wink: Pyrisept salve kanskje ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ulike typer skum og mac3 høvel. Blir plaget med sår og nupper hvis det er lenge siden sist jeg barberte meg. Jeg leste et sted at sinksalve skulle hjelpe mot nupper og sårhet. Jeg har prøvd det og det fungerte bra! Har også brukt bacimysinsalve med godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at jeg er plaget med nupper kun når jeg går i dongeribukser og ikke når jeg går med bukser i mykere materiale; strech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang brukte jeg veet og det gikk bra. Men jeg har hørt at det er noen farlige stoffer i veet sine kremer så man ikke bør bruke dem...

Nair har jo og sånne kremer som virker bra. Du må jo selvfølgelig være forsiktig når du bruker krem der nede..bør jo helst ikke få den "der" du vet. Det kan jeg tenke meg svir en del! Kanskje lurt å ta en side av gangen?

Ved å bruke krem først og barbere bort restene slipper jeg å slite sånn med høvelen..det er det jeg blir sår av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg har også prøvd med krem - men var livredd for å få den inni. Dessuten så synes jeg ikke den tok bort hårene :o Og de ble for bløte til at jeg fikk barbert de etterpå -så det ble et elendig resultat. Har prøvd veet i bikinilinjen også - og der gikk det bedre ...men ble nokså sår av å skrape av krem og hår etterpå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Jeg har hørt at det skal hjelpe å smøre på litt sprit etter barbering..... :roll: Noen erfaringer ????

Har ikke fått meg til å prøve selv enda :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er helt på jordet,men vil ikke det svi noe alldeles grønn&/(&%&/?? :-?

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anie har rett - sprit er tingen!

Virgo, uten at jeg skal påstå dette vil jeg tro at olje og fete kremer "tetter igjen" porene og skaper mer irritasjon selv om det selvfølgelig vil føre til at huden din blir myk. Alkohol derimot, lukker som kjent porene samtidig som det virker desinfiserende.

Jeg vil anbefale deg å prøve et råd jeg å mange av mine venninner har brukt med stort hell for å bli kvitt nuppene..

På apoteket får man kjøpt våtservietter med alkohol - du har sikkert sett helsepersonell bruke de til å desinfisere huden før de setter en injeksjon.

Stryk denne over huden umiddelbart etter barbering - ja, det svir litt, men det er ingenting sammenlignet med røde kløende nypper i lang tid etterpå!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare gi et tips om hårfjerningskrem.

Jeg har brutk "BlitzBlank" som er en hårfjerningskrem som er spesiellt beregnet på intim-hårfjerning. Den er i allefall mye bedre enn Veet både til bikinikant m.m. Fås kjøpt bl.a. på kondomeriet (eller på nettet....) for de som ikke er så heldige at de har et kondomeri i nærheten :evil:

Når det gjelder nupper har jeg fått utrolig mange gode tips som jeg skal prøve i fleng, siden det til tider har vært så plagsomt at jeg har latt jungelen være i fred..... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...