Gå til innhold

Kabinbesetning


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lyser flyselskapene ut stillinger som kabinbesetning med jevne mellomrom, eller skjer dette etter behov? Hvor vanskelig er det å komme gjennom opptaksprosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror sjelden de lyser ut. Har i allefall aldri sett noen utlyste stillinger selv. Ta kontakt med det flyselskapet du er interessert i og spør direkte. De vil sikkert hjelpe deg så godt de kan. Det går litt opp og ned, mht når de trenger flere som kabinpersonale.

Lykke til :D

Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyselskapene lyser ut ved behov, men du kan også søke utenom utlysning og evt. bli satt på venteliste til intervju og opptaksprøver.

Sjekk nettsidene til de respektive selskapene.

Akkurat nå er det fryktelig dårlige tider og det er i flere av selskapene snarere snakk om å sparke folk fremfor å ansette.

Jeg har selv jobbet tre år som flyvertinne i SAS før jeg bestemte meg for å studere videre. Flyselskapene får utrolig mange søkere til jobbene som kabinbesetning og kan velge blant mange overkvalifiserte søkere.

De fleste som ansettes har utdanning på min. høyskolenivå, gode språkkunnskaper og gjerne erfaring fra servicenæring eeller helsevesen.

På SAS sitt opptak gikk vi igjennom opptaksprøver av litt ulik art, en personlighetstest og persolige intervju.

Lykke til! Det kommer nok bedre tider etterhvert!l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...