Gjest Lina Skrevet 5. mars 2003 #1 Del Skrevet 5. mars 2003 Heisann alle sammen! Har et problem jeg kunne tenke meg å få svar på. Jeg er 39 år gammel, lykkelig gift med en herlig mann, vi har det godt sammen på alle måter. Det eneste problemet er at han ser sånn på andre damer, da mener jeg ikke bare et lite blikk, men han studerer dem nøye og grundig, sitter vi på restaurant og han har sett ei flott dame, så ser han og ser han, er vi på fly, så studerer han flyvertinnene nøye og grundig. Han kan godt kommentere dem også, at "hvor gammel kan hun være" , "hun var sjarmerende" etc. Jeg har aldri brydd meg før, har ikke vært sjalu, men nå stikker det i meg hver gang. Han har aldri vært utro så vidt jeg vet. Jeg kan godt se på andre jeg også, men det blir som regel et blikk og så gir jeg meg. Er det noen som kan si noe om dette? Overreagerer jeg eller? Når han er ute om kveldene uten at jeg er med, kommer han hjem før nattklubbene stenger og sier det er godt han slipper å gå på byen så ofte, har aldri hatt mistanke om noe muffens. Måtte bare få det ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cam-moe Skrevet 5. mars 2003 #2 Del Skrevet 5. mars 2003 Hei du! Tja... hva kan man si? Har du forsøkt å ta det opp med han? Forklart han at du ikke har noe i mot at han tar en liten titt, men må han virkelig titte så mye, og må han diskutere det med deg etterpå? En ting er å titte på andre, det gjør vi vel alle, men jeg ville ikke likt at min mann skulle "diskutere" damene han tittet på! Og om vi var ute å spiste, ville jeg satt pris på om det var meg han så på, og ikke satt å tittet rundt seg! Prøv å ta det opp, og om ikke det virker, så kan du jo alltids prøve å gi han noen praktiske eksempler??? Hvis du ikke synes det er ekkelt da, jeg snakker ikke om hevn men prøv å la han få føle hvordan det er. Men det måtte jo være som siste utvei! Lykke til Camilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lina Skrevet 5. mars 2003 #3 Del Skrevet 5. mars 2003 Tusen takk for svar! Håper flere svarer også menn. Jeg har nevnt det for ham ja, men han ser ikke problemet i det hele tatt, det er derfor jeg lurer på om jeg overreagerer. Han er 42, det er jo en farlig alder hehe, panikken kanskje som tar over. Men vi har det så godt seksuelt og ellers at jeg ikke vil ødelegge dette med noe sjalusidrama, hvis det ikke er annet enn en bagatell. Men jeg sliter med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 5. mars 2003 #4 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg flytter tråden din til samliv Cassandra (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2003 #5 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg føler med deg i den situasjonen du er. Det er ikke noe moro å være sjalu, og samtidig ikke få forståelse for de vonde følelsene en har... Jeg syns du bør si klart og tydelig fra til ham at han får slutte å studere damer når du er tilstede, og at han i det minste får være mer diskret hvis han absolutt må se på dem. Du må også gjøre det klart at du ikke er interessert i å samtale med ham om disse damene. Dette må han bare respektere. Det høres jo ut som forholdet deres både er sunt og godt, og dere kommer nok fram til en løsning skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 5. mars 2003 #6 Del Skrevet 5. mars 2003 Jeg forstår at sjalusien kan være ubehagelig, men gjør det egentlig noe om han ser litt på andre jenter/kvinner? Jeg synes det må være helt naturlig at begge i et parforhold ser på andre og "skjerper appetitten". Selv om man er glade i hverandre og ønsker å være sammen, så forsvinner jo ikke resten av verdens befolkning for det. Så lenge han ikke gjør noe annet og han gir deg all den oppmerksomheten og kjærligheten du trenger, så er det vel ikke så farlig om han ser litt. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lina Skrevet 5. mars 2003 #7 Del Skrevet 5. mars 2003 Nei, forsåvidt kan jeg være enig med deg idet... , men det er liksom så voldsomt til kikking, gransking vil jeg heller kalle det, får meg til å begynne å lure på om han tenker på hva han kunne tenkt seg med henne, for å kikke OK, men studering blir liksom noe annet, nei det er vel jeg som føler meg paranoid, kanskje selvfølelsen min er på bånn. Han sa senest igår at livet hans hadde vært fattig om jeg ikke hadde eksistert i det, så det var jo fint sagt, men hele tiden er det et lite men... men jeg skal være så glad jeg har det så godt som jeg har det, forholdet er basert på gjensidig respekt og tillit og da er vi priviligerte når en ser hva andre her har problemer med. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 5. mars 2003 #8 Del Skrevet 5. mars 2003 det er forfærteligt at være jalux men måske det er dig som er kommet i panik alderen, måske du er bange for at miste ham, siden du aldrig har være jalux på ham før, går ud fra at dette ikke er noget nyt han er begyndt på men har gjort det længe... måske du skulle både tage en snak med ham og måske kigge lidt på dig selv og se om der er noget du selv kan gøre.. :D ønsker dig lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lina Skrevet 5. mars 2003 #9 Del Skrevet 5. mars 2003 Takk for svar... ja, kanskje det er jeg som er i panikken. :oops: Jeg får heldigvis noe oppmerksomhet fra det annet kjønn så jeg får heller studere dem litt mer Det ordner seg nok dette her. Ha det bra. Flott forum dette her, masse informative innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 5. mars 2003 #10 Del Skrevet 5. mars 2003 Han har valgt DEG, og ikke de damene han ser på. Gir DET deg noen positive tanker? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 5. mars 2003 #11 Del Skrevet 5. mars 2003 Ta igjen med samme mynt. :blunke: Kikker han på damene rundt seg, kikker du på mannfolka. Kommer han med kommentarer som: Hun var sjarmerende, sier du tilbake, at "mannen der er også sjarmerende... Det lureste er nok å ta det opp med mannen din, hvis det plager deg mye. Å gå og irritere seg/bli såret over lengre tid er neppe særlig sunt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. mars 2003 #12 Del Skrevet 5. mars 2003 Å ikke si noe men heller bli skikkelig forbanna når dråpen kommer er vanligvis det som skjer når kvinner bli sjalu. Som alfa sier, svar igjen med samme mynt, kommenter hvor lettlivet det hadde vært uten ham å snuble i hele tiden, snurr ham rundt din lillefinger. W Eller så kan du jo operere inn silikon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lina Skrevet 5. mars 2003 #13 Del Skrevet 5. mars 2003 Ja, silikon er nok løsningen du... hehe, skal legge inn så mye at jeg stenger utsikten for ham neste gang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 9. mars 2003 #14 Del Skrevet 9. mars 2003 Det er selvfølgelig lov å se på andre selv om du er i et forhold. Jeg blir ikke sjalu- da sambon min er flink til å fortelle meg hvor søt og sexy jeg er;) Men nå glaner han aldri på noen heller, og han har aldri kommentert en kvinnes utseende yil meg, dersom ikke jeg har spurt. Jeg forstår godt at du blir sjalu jeg. Han bør respektere deg (og de andre damene) såpass at han ikke stirrer åpenlyst, kommer med kommentarer ol. Forteller han deg at du er den flotteste i verden? Ser han på deg av og til- og legger til at du ser ekstra fin ut i dag? Vi mennesker (kanskje særlig jenter) trenger av og til å bli minnet på at vi fortsatt er nummer en hos partneren vår. Blir man minnet på dette ofte nok, oppstår det nok sjelden sjalusiproblemer i forbindelse med situasjoner som de du beskriver. Da vet du jo at han fortsatt liker deg mye bedre enn alle andre jenter i hele verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lina Skrevet 11. mars 2003 #15 Del Skrevet 11. mars 2003 Takk for svar! Ja, han gjør faktisk det... han overser meg aldri når vi er sammen ute, han gir meg stadig komplimenter og forteller meg hvor glad han er imeg, så jeg har slått meg til ro, med glaningen hans, tror det kan ha med min selvtillit å gjøre. Jeg har det så godt på alle måter og har jobbet med meg selv i det siste. Jeg vet at han er glad i meg så ... får se litt jeg også da på det annet kjønn... se på menyen og spise hjemme, er det ikke det de sier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 11. mars 2003 #16 Del Skrevet 11. mars 2003 Det er ganske stor forskjell på å titte og å sikle! Kan han ikke holde kommentarene sine for seg selv, da, hvis han vet at du blir såret? Ellers får du si noe sånt som "Du, jeg tror hun allerede har en pappa, jeg!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå