Gå til innhold

Steder å anbefale i Portugal/Spania?

Engel

Anbefalte innlegg

Ferien til Filippinene ble brått avlyst etter bombeeksplosjonen i går. :cry: Har nå bestemt oss for å legge ferien til vest-europa, da vi syns Hellas, Tyrkia og landene der utgår pga nærheten til Irak. :(

Er det noen som kan anbefale et bra sted i Portugal eller Spania? Ønsker en romantisk ferie med lange, late dager på stranda, men gjerne også litt shoppingmuligheter. Helst ikke et av de største turiststedene (Mallorca, Gran Canaria o.l. frister ikke). Drømmeferien er IKKE en strand som er overfylt av fulle nordmenn og svensker.

Noen som kan hjelpe oss? Det haster, for vi skal reise i juli, og det meste er allerede bortbestilt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Engel!

Vil anbefale deg vestsiden av Spania, Cadiz og Puerto de Santa Maria. Cadiz er en ganske stor by, med masse shpping og strand midt i sentrum, ikke veldig full og knapt en nordmann eller en svenske :lol:

Puerto de Santa Maria er mindre, men kjempe koselig. Mange strender kort tid unna. Fordelene med disse stendene er at det er korte avstander til andre interesante byer. Ca 1 1/2 time til Sevilla, som er en helt fantastisk by!!! Katedralene er utrolig fin, Plaza de España og en stor fin park midt byen. Shopping er også veldig bra :wink:

Det er heller ikke langt til Jerez de la Frontera, som er "hjembyen" til Sherry. Mange bodegaer man kan besøke. Real escuela del arte ligger også der. Dette er den kongelige spanske rideskole, og de har imponerende show ... Leier dere bil kan dere også kjøre tur til Pueblos Bancos, som er de hvite landsbyene-typisk for Andalucia.

Veien til Portugal er heller ikke lang, hvs dere vil få med dere Spania og Portugal!

Det er veldig få skandinaviske turister som legger ferien sin til denne delen av Spania, hvis dere møter noen er de som regel på dagsturer.

Bare spør hvis det er noe mer du lurer på, jeg svare gjerne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Takk for svar begge to!

Fuengirola ser vidunderlig ut, Damien! Leide dere leilighet der? Så ut til å være ganske stive priser på overnatting, men det er sikkert mulig å finne noe billigere. Hvilken flyplass er nærmest forresten?

Linnea, kan du også gi meg noen tips om hvordan dere reiste og bodde? Gjerne ca priser, tips til overnattingssted eller noe også.

:D har begynt å glede meg allerede jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

Da jeg var der nede gikk jeg på skole, så jeg har ikke bodd på hotell.. Men det er masse hoteller hvis du søker på nettet.

Det ligger blandt annet flere hoteller litt utenfor Puerto de Santa Maria, ved den ene stranden. Cadiz er jo en forholdsvis stor by, så der er det nok også mange.

Når det gjelder priser er det ganske billig, i alle fall hvis man sammenligner med andre typiske turiststeder i Spania.

Puerto de Santa Maria er blandt annet kjent for gode fiske og skalldyrrestauranter.

http://www.i-escape.com/destination_guide_...in%3A+Andalucia

http://www.andalucia.com/

http://www.jerez.org/uk/index.html

Bare til å spørre mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi tilbrakte to uker i Portugal og kombinerte det med tur til Sevilla - deilig. SEvilla kan jeg anbefale på det varmeste - det er rett og slett fantastisk flott der.

Portugal - vi bodde ved Monte Gordo - det er en ganske rolig plass og veldig populært for de som ferierer i Portugal og Spania da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.altavista.com/web/results?q=Spa...kls=1&avkw=qtrp

Dette er plassen dere skal dra til. Let there be no doubt. Dette er paradiset. Braathens flyr direkte til Malaga. Derfra drar dere til Torremoulinos, og så er det bare en svipptur videre hit: La Carihuela. På en uke, hørte vi 2, to, skandinavier, og det var to danske damer som bodde der.

Dette er en liten spansk landsby, en plass hvor late dager og sol står i høysetet. Fantastiske små restauranter med 4-5 bord, nydelig mat, og meget hyggelig betjening. Dere må nok bestille hotell fra nettet, tror ikke du finner denne plassen i noen norsk reisekatalog. Vi bodde privat da en arbeidskollega av eksen min kom fra akkurat denne lille landsbyen. Om du surfer videre fra den linken jeg har gitt deg, finner du nok noen overnattingstilbud.

Uansett hvor dere drar, God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere tar turen til Potugal er Porto og Lisboa et must!

Vi reiste rundt i Portugal i 2 uker sommeren 1999. Vi leide ikke bil, tok oss bare fram med offentlig kommunikasjon, billig og bra. Vi bestilte hotell på nettet før vi dro og det gikk helt fint. Vi visste egentlig veldig lite om de forskjellige stedene vi skulle til så det var faktisk veldig spennende. Synes landet var virkelig verdt å ha besøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle bydelen i Albufeira, Portugal er flott. Bra hoteller, trange gater, flott strand, butikker og koselige restauranter. Perfekt for en koselig parferie. Anbefales.

Det er fortsatt ikke så mange nordmenn som reiser til Portugal som til Spania. Ikke skjønner jeg hvorfor, ettersom Portugal er mye bedre :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Portugal to uker i fjor sommer med kjæresten. En uke i Lisboa og en uke i Lagos på Algarve-kysten. Vær klar over at badevannet på vestkysten er iskaldt, de har Atlanterhavet rett inn og ikke noen golf-strøm. Tror det var 15-16 grader da vi badet utenfor Lisboa i midten av juli.

Vi reiste ikke med charter men med en billig flybillett. Synes det er mye greiere, man må kanskje jobbe litt med å finne overnatting, men du kan jo bestille over nettet, pluss at du kan bytte hotell på dagen hvis du ikke liker deg der. Vi betalte vel 30 euro for et dobbeltrom med enkel standard Ikke skittent, ingen kakerlakker).

I Lagos er det vanlig med privat innkvartering, det passet oss helt utmerket, vi kunne komme og gå når vi ville og hadde balkong som vi kunne spise frokost på mens vi så utover byen. Lagos har sin sjarm i behold, til tross for masse turister og et heftig natteliv (men man kan fint velge å la være å feste hele natta). Byen har små, bratte brosteinsgater, og ingen høye stygge bygninger Det var mange gode restauranter, både når det gjelder fisk og kjøtt.

Her var badevannet litt varmere, men det var vel snarere 17 grader enn 20. Det er gode muligheter for å finne små, intime strender hvor det er få folk. Åå, nå vil jeg også reise! God tur, samme hvor dere ender opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...