Gå til innhold

Har tjukke folk dårlig aura?


Cognizance

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt og kommet fram til at mest sannsynlig skyldes erfaringene mine her bare tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Guided
Sært.

Jeg misliker en hel haug med mennesker, men her er overvektige kraftig underrepresentert. Kjenner bare glad-tjukkaser jeg!

Sikker på at du ikke faktisk har noe imot tjukke folk bare pga vekta og at du derfor har et elendig utgangspunkt for å like dem og tillegger dem denne dårlige auraen selv?

Jeg vet i hvert fall at jeg lett kan dømme folk nord og ned bare pga klærne de har på seg, så de får en del ekstra å "bevise" før jeg liker dem enn folk som kler seg  slik jeg har bestemt er riktig.

Og det er lettere å gi folk man ikke digger i utgangspunktet flere minuspoeng enn å la seg bli positivt overrasket.

Ja, det var vel i grunnen dette jeg var ute etter eller prøvde å få frem. Tror det er helt riktig det du sier og jeg faller selv i den fellen til tider, så jeg er ikke ute etter å ta deg Cognizance. Men jeg prøver bare å få ut hvorfor noen tenker som de gjør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Sikker på at du ikke faktisk har noe imot tjukke folk bare pga vekta og at du derfor har et elendig utgangspunkt for å like dem og tillegger dem denne dårlige auraen selv?

Dette slo meg også. Kan tenke meg en ringeffekt. Den overvektige merker dårlige vibber fra TS, den overvektige blir lei seg / usikker/sint, og sender ut vibber deretter. TS merker dette og hun får vann på mølla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Her bruker jeg ordet aura som om det dreide seg om utstråling eller karisma, bare at det kan være negativt også.

Jeg synes å merke en tendens til at jeg synes tjukke folk har dårlig aura. Dette er i gjennomsnitt - det finnes tynne folk med dårlig aura også, og tjukke folk med god aura. Og dette er selvsagt høyst subjektivt. Det jeg begynner å se er at blant alle jeg møter som er tjukke så er det færre av disse jeg trives godt ilag med enn blant de som ikke er tjukke.

Tjukk her betyr ikke to eller ti kilo ekstra, mer 20 eller 30. Det er ikke det at folk er tjukke i seg selv. Men kansje de er tjukke av samme årsak som gjør at jeg synes de har dårlig aura.

Jeg kan ha det litt på samme måte med folk som tydelig er forfengelige, men det får bli tema i en annen tråd.

DU liker ikke tjukke folk rett og slett! Uansett så har ikke det du skriver noe med auraen til mennesker å gjøre?

Vet du i det hele tatt hva aura er?

------

Om tjukke folk har dårlig aura? Nei, vet du hva! :overrasket:

Aura er et energifelt!

Noen utstråler mer aura enn andre, men det kommer ikke ann på tykkelsen til folk! ?

Folk med stor aura har vel noe med vedkommendes personlighet om dem er utadvendte eller ikke - mye å si, mye å mene uansett om det er positivt eller negativt!

Auraen kan være stor den uansett om du er tykk eller tynn!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Kanskje du har fordommer mot tykke mennesker (som du ikke til daglidags tenker at du har)

Om du har en "morsom" eller kjedelig personlighet har ikke noe med kroppsformen/vekten å gjøre!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke noe imot tjukke folk i seg selv. (Har jeg skrevet dette før i denne tråden? Ja det har jeg.)

Det kan godt være at de jeg ikke liker fordi jeg synes de har dårlig aura har samme følelse ovenfor meg. Men det handler ikke om vekt eller kroppsfasong, det er noe annet som ligger bak.

Jeg bruker ordet aura om hva jeg vil, her slik jeg definerer det i startinnlegget.

Nei, jeg har ikke fordommer mot tjukke folk. Om personlighet har noe med kroppsfasong å gjøre? Vel, det er vel noe av det jeg var ment å diskutere i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest Ulva35

Personlighet har overhode ikke noe med kroppsfasong og gjøre. :legrine: Derimot har fordommer noe med personlighet og utstråling å gjøre, og den personligheten som mennesker med fordommer har, den er ikke fin.

Jada jeg hører du sier at du ikke har fordommer, men det nytter ikke å si det når nesten hvert innlegg du kommer med i denne tråden oser av fordommer :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, jeg synes tykke folk ser ufølsomme og harde ut og ja, de har dårlig aura. Jeg tror det skal mer til for at de scorer i jobbintervju og får seg kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Kan hende at folk som er misfornøyde (enten tykke el. tynne) med seg selv, ikke utstråler selvtillit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror det skal mer til for at de scorer i jobbintervju

Undersøkelser viser jo at dette til en viss grad er sant, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når en tykk person skal til jobbintervju er det lett for intervjuerne å tenke "oh my god" når intervjuobjektet skryter av hvor flink han/hun er til å snakke med mennesker og er ambisiøs. Da går ord i mot handling: for hvorfor da dette kroppslige forfallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min erfaring er at tjukke kvinner gjerne er sprudlende og åpenhjertige. Og omvendt at tynne stankelbein er sure og pripne. Jeg har også gjort meg noen tanker om at det ene har en sammenheng med det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Det er også mange fordommer mot overvektige folk. Folk tror automatisk at de bare sitter inne og spiser fet mat og ikke er noe særlig aktive. Det blir også feil synes jeg. Nå er jeg litt overvektig, men det kommer absolutt ikke av at jeg spiser feil eller ikke er aktiv.Jeg er absolutt ikke den som sitter stille og trives veldig godt med å gjøre ting. Å bare sitte i sofaen og stappe i seg er ikke min greie. Du trenger ikke å være et matvrak, selv om du er overvektig. Over vektige kan også få dårlig selvbilde og såkalt dårlig aura pågrunn av folks holdniger til overvektige. Så er vel en kombinasjon av det. Men er enig at du kan jobbe med deg selv.Du er bra nok selv om du er overvektig.Du trenger ikke å gjemme deg!

Hva mener du er grunnen til overvekt, om det ikke er kalorioverskudd og manglende evne eller vilje til å gjøre noe med kalorioverskuddet?

Klart det finnes diverse fysiologiske årsaker til overvekt (stoffskifte feks), men de aller fleste mennesker ble ikke født overvektige. Deres matinntak og aktivitetsnivå gjennom livet har bestemt kroppssammensetningen.

Jeg er ikke så opptatt av det estetiske ved å være overvektig eller undervektig, men jeg kan ikke skjønne hvorfor folk vil utsette seg for helserisiko på denne måten.

Synes TS får merkelig mye pepper for sine holdninger, og er redd for at mye av motstanden skyldes politisk korrekthet. At fysisk forfall gir assosiasjoner til manglende respekt for egen kropp er det ingen tvil om. Jeg snakker her om 30+ på den akk så politisk korrekte BMI-skalaen. Overvekt kan vitne om mangel på evne til å motstå fristelse, emosjonelle problemer eller mangel på kontroll over eget liv. Ikke fristende faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...