treningsjenta Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 alle snakker om facebook, hvor flott dette er og greier og greier.. tittet inn der og skjønte ikke helt hva greia var. greit nok du kan laste opp en profil av deg selv og legge til bilder. tittet inn en annen gang og søkte litt rundt på folk (etter oppfordring fra en ivirg facebook bruker) men så ikke helt det morro i dette da man ikke kommer inn på de ulike personenes profiler. man ser kun et lite bilde, og kan se deres venner igjen. noe mer spnnende var det ikke. kom jo ikke inn på deres side. fant ut en annen ting, at veldig mange hadde lagt andre til som deres venner. mange av disse vet jeg ikke har kontakt engang id et daglige liv. men hvordan legger de hverandre til? hvis jeg skal legge til en? eller de legge til meg? hm ingen har spurt meg om å legge meg til....? hvordan foregår dette?
Scheherazade Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Du trykker "add to friends", linken nederst der du ser et lite bilde når du søker på folk. Jo flere venner du har, jo større sannsynlighet er det for at andre finner deg gjennom felles venner og legger DEG til som deres venn, men i begynnelsen må du nok ta initativet. Så må jeg si at det er nettopp det at man kan bestemme hvem som skal se hva av profilen min jeg liker med facebook.
treningsjenta Skrevet 29. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2007 skal man bare legge til da? selvom man ikke kjenner hverandre så godt? men den andre må godta ikke sant? og da får man se profilen deres?
Gjest Gjesten Skrevet 29. april 2007 #4 Skrevet 29. april 2007 Når du legg til venner så ser dei profilen din, og du ser deira. Og heile poenget med facebook e vel at ein skal kunne ta opp igjen kontakta med folk ein kjente. Eg har stort sett folk eg har lite kontakt med der, og det syns eg er toppers; gamle klassekameratar, venninner som eg ikkje har sett på mange år osv. På facebook, i motsetn til andre stader, så kan kun dei du tillater å sjå profilen din sjå den, og du kan sette begrensningar på kva folk får sjå. Eg har ei gruppe som ikkje får sjå bildene mine og kva som er skrive på "veggen" min. Dette fordi dei er jobbrelasjonar.
Gjest Gjest 1 Skrevet 29. april 2007 #5 Skrevet 29. april 2007 (endret) Jeg lurte på det samme. Skal man liksom bare "add friends" etter å ha søkt etter det navnet? Og man trenger ikke å faktisk treffe de så ofte bare man vet hvem hverandre er og har kjent/kjenner dem? Endret 29. april 2007 av Gjest 1
Gjest Gjesten Skrevet 29. april 2007 #6 Skrevet 29. april 2007 Om du vil ha dei på vennelista di, så kan du legge dei til som venna. Og dei kan avvise forespørselen, om dei vil det. Eg har folk som eg gjekk på barneskulen med på min facebook, og eg syns det er litt trivleg å høyre koss dei har det no. Snakkar ikkje ofte med det, men følger litt med. Du kan legge til, avvise og begrense alt du måtte ønske.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 29. april 2007 #7 Skrevet 29. april 2007 Jeg lurte på det samme. Skal man liksom bare "add friends" etter å ha søkt etter det navnet? Og man trenger ikke å faktisk treffe de så ofte bare man vet hvem hverandre er og har kjent/kjenner dem? ← Du kan jo sende de en melding eller poke dem før du legger dem til da. Men det er det som er poenget med facebook - at du skal gjenopprette og opprettholde kontakt med både gamle og nye venner og bekjente. De må jo som sagt godta eller avvise, og så skriver vedkommende inn hvordan han/hun kjenner deg, og dette må du bekrefte.
Gjest Gjest 1 Skrevet 29. april 2007 #8 Skrevet 29. april 2007 Kjipt hvis noen skulle avvise. - "Skal vi gå ut og leke"? - "Nei, har ikke lyst".
Myrthel Skrevet 29. april 2007 #9 Skrevet 29. april 2007 Nå har jeg bare lest denne tråden her om face book. Men jeg lurer litt på dette jeg også da... Hvordan "prater" man sammen? Er det omtrent som msn - ser man at de andre er pålogga?
Susannah Skrevet 29. april 2007 #10 Skrevet 29. april 2007 Nå har jeg bare lest denne tråden her om face book. Men jeg lurer litt på dette jeg også da... Hvordan "prater" man sammen? Er det omtrent som msn - ser man at de andre er pålogga? ← Du kan se at vennene dine er pålogget, men du kan ikke chatte med dem som i MSN. Du kan kommunisere via "veggen" deres, som er en åpen plass hvor alle kan lese hva dere skriver. Hvis du vil ha en samtale av mer privat art, bruker du "Send a message"-funksjonen. Da kan du ha en slags "samtale" med den du vil og du kan se kommunikasjonen frem og tilbake mellom dere, nesten som en tråd slik som i forumet her. Er dere pålogget samtidig kan dere skrive til hverandre nesten like fort som på MSN, men dene funksjonen er også nesten som en e-post som du kan lese i innboksen din neste gang du logger på.
Millia Skrevet 29. april 2007 #12 Skrevet 29. april 2007 skriv ein profilen sin på engelsk eller norsk?
Cupcake Skrevet 30. april 2007 #14 Skrevet 30. april 2007 Ja, den "Poke" funksjonen er jeg også litt nysgjerrig på. Hva er vitsen med den egentlig?
Gjest Bellatrix Skrevet 30. april 2007 #15 Skrevet 30. april 2007 Ja, den "Poke" funksjonen er jeg også litt nysgjerrig på. Hva er vitsen med den egentlig? ← Aner ikke. Jeg trykket på Poke en gang hos en person fordi jeg lurte på om hun var en jeg kjente en gang i tiden, men ingenting skjedde hos meg i hvert fall.
Trampe Skrevet 30. april 2007 #16 Skrevet 30. april 2007 Jeg har mange gamle kjente på min venneliste. Det er mange jeg ser hver dag som jeg ikke har på vennelista, nettopp fordi jeg treffer de ofte og dermed vet hva de driver med til daglig. De kan jeg jo snakke med når jeg vil ellers. Da er det mye morsommere å snakke litt med folk fra barneskolen og VGS på facebook, å ta opp kontakten med de man ikke har sett på noen år. Jeg har ikke helt skjønt den pokingen ennå, jeg ble poket av ei på vennelista mi og jeg poket tilbake, men det skjedde ingenting. Jeg tror man kan poke noen man er nysgjerrig på, og hvis man blir poket tilbake eller godkjenner poken kan man se profilene til hverandre i ei uke.
Kykkelikokos Skrevet 30. april 2007 #17 Skrevet 30. april 2007 Hm. Trodde pokingen bare var sånn type oppmerksomhets-ting som "nudge" på msn, jeg.
Susannah Skrevet 30. april 2007 #18 Skrevet 30. april 2007 Hm. Trodde pokingen bare var sånn type oppmerksomhets-ting som "nudge" på msn, jeg. ← Det er nok det det er. Det betyr vel "å prikke noen på skulderen", så for så vidt har det ingen funksjon.
Gjest Orinoco Skrevet 30. april 2007 #19 Skrevet 30. april 2007 Når du "poker" noen du ikke har på vennelista di får denne personen tilgang til profilen din i et par dager (kanskje opptil en uke?). "Poker" du noen du har på vennelista di får du bare se "Orinoco has poked you", men ikke noe ekstra ellers.
Gjest Bellatrix Skrevet 30. april 2007 #20 Skrevet 30. april 2007 Når du "poker" noen du ikke har på vennelista di får denne personen tilgang til profilen din i et par dager (kanskje opptil en uke?). "Poker" du noen du har på vennelista di får du bare se "Orinoco has poked you", men ikke noe ekstra ellers. ← Jeg trodde det var omvendt. At jeg fikk se profilen til den jeg har poket en uke. Jeg prøvde å poke en for å få vite om hun var den jeg trodde hun var. Hvis hun nå har sett profilen min får jeg tolke det på to mulige måter. Enten er hun ikke den jeg trodde eller så vil hun ikke ha kontakt med meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå