Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2007 #21 Skrevet 7. mai 2007 Jeg reagere også på en del av svarene her. Man finner godt som alle alvorlige/ikke levedyktige tilstander på ul rundt uke 18. Jeg tviler sterkt på om man kan abortere senere dersom det ikke er et dødt foster. Etter uke 20 er det dødfødsel og ikke abort. Som det skrives så regnes fosteret som levedyktig i allefall etter uke 23. Men dette er ikke det samme som at det starters gjennopplivning av noen som blir fvdt spontant.
Helen Skrevet 7. mai 2007 #22 Skrevet 7. mai 2007 Jeg reagere også på en del av svarene her. Man finner godt som alle alvorlige/ikke levedyktige tilstander på ul rundt uke 18. Jeg tviler sterkt på om man kan abortere senere dersom det ikke er et dødt foster. Etter uke 20 er det dødfødsel og ikke abort. Som det skrives så regnes fosteret som levedyktig i allefall etter uke 23. Men dette er ikke det samme som at det starters gjennopplivning av noen som blir fvdt spontant. ← Det er slettes ikke på alle fostere som man finner ut om de er levedyktige eller ikke i uke 18, det er flere jeg vet om som har avbrutt svangerskapet mye senere enn det fordi de har av en eller annen grunn vært på en senere UL. Det kalles da et avbrutt svangerskap eller dødfødsel, ikke en abort.
Gjest Eir Skrevet 7. mai 2007 #23 Skrevet 7. mai 2007 (endret) Dette var interessant... det sies jo mye forskjellig, så det var litt rart at det skal være så uklart om en ting som er såpass alvorlig ← Grunnen til at det ikke finnes noen klar grense er vel at dette er såpass alvorlig at det må vurderes av legene i hvert enkelt tilfelle. Og det synes jeg er positivt, at man lar det vær rom for skjønn, i såpass alvorlige saker. Endret 7. mai 2007 av Eir
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå