September Skrevet 7. juli 2003 #21 Del Skrevet 7. juli 2003 Inn: Mendelsohn Ut: Clarke; Trumpet Tune ( tror det blir det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
September Skrevet 7. juli 2003 #22 Del Skrevet 7. juli 2003 Dette har vært skrevet før, men det er et kjempetips for de som ikke har sett det. Gå inn på Orkdalsmenighetene.no. Der kan man lytte til musikk som er vanlig ved vigsler. Både inn- og utgangsmarsjer og salmer. Jeg hadde ikke peiling på hvilke sanger som vi kunne bruke før jeg gikk inn på denne siden. Takk til dere andre som tipset om dette!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 7. juli 2003 #23 Del Skrevet 7. juli 2003 Vi hadde Mendelsohn som inngangsmarsj og Wagner som utgangsmarsj. For meg er dette de tradisjonelle marsjene, og jeg synes det liksom hører til bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest El Skrevet 7. juli 2003 #24 Del Skrevet 7. juli 2003 Vi skal ha en til å spille fiolin. Inngangsmelodi blir brudemarsj fra Sørfolda - nyyydelig. Og utgangsmelodi blir Celebration fra Secret Garden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Princess1 Skrevet 7. juli 2003 #25 Del Skrevet 7. juli 2003 Dette har vært skrevet før, men det er et kjempetips for de som ikke har sett det. Gå inn på Orkdalsmenighetene.no. Der kan man lytte til musikk som er vanlig ved vigsler. Både inn- og utgangsmarsjer og salmer. Jeg hadde ikke peiling på hvilke sanger som vi kunne bruke før jeg gikk inn på denne siden. Takk til dere andre som tipset om dette!! For en fantastisk idè!!! Tusen takk!! Nå har jeg endelig fått hørt alle marsjene jeg funderte på! Til oss blir det helt klart: Mendelhson inn og Brudemarsj fra Lødingen ut. Endelig er det klart Bare 2 mnd igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 7. juli 2003 #26 Del Skrevet 7. juli 2003 Vi skal ha Trumpet Tune av Purcell inn og Purpose av Nordraak ut. Synes disse er så flotte, også høres de glade og lystige ut :D Men det er mange andre som også er fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 7. juli 2003 #27 Del Skrevet 7. juli 2003 Har vært inne på orkdalsmenighetene.no nå (takk for tipset! :D), og bestemt meg for følgende: Inn: Mendelsohns bryllupsmarsj Ut: Clarke (?) - Trumpet tune Har ikke snakket med min kjære om dette ennå, men er ganske sikker på at han overlater dette valget til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 7. juli 2003 #28 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg vet ikke helt hva vi skal ha til inntogsmarsj... Men jeg vet at vi har noen kor som skal synge 'Bruremarsj fra Seljord' på vei ut. Det har jeg drømt om lenge og det har de sagt ja til å gjøre. Håper å få noen solister derfra også som kan synge under vielsen... Lykke til alle sammen!! Magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest La guapa Skrevet 7. juli 2003 #29 Del Skrevet 7. juli 2003 :D Inn: Canon,Pachelbel Ut: The corrs, instrumental. Grøss...grøss, må høre mye på musikken for den får meg til å gråte....VAKKER! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engeline Skrevet 7. juli 2003 #30 Del Skrevet 7. juli 2003 Vi skal ha trompet i tillegg til kirkeorgelet, og jeg tror det blir nydelig med: Inn: Sommero; Brudemarsj fra Øre Ut: Førde; Bruremarsj Bare 5 dager igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly16 Skrevet 7. juli 2003 #31 Del Skrevet 7. juli 2003 Inn: Preludium i Ess-dur av Bach Ut: Purpose av Nordraak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christinamor Skrevet 7. juli 2003 #32 Del Skrevet 7. juli 2003 Og vi hadde Nordraaks "Purpose" inn - angrer på at vi ikke tok Mendelsohn istedet....og ut hadde vi Widors "Toccata". Vi giftet oss i SKien kirke, som er en STOR kirke, med stoort orgel og en utrolig dyktig organist (eks-svigerfar faktisk ) - så Toccata var helt på sin plass. Syns jeg stykkene som er skrevet for orgel og trompet er utroolig skjønne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 7. juli 2003 #33 Del Skrevet 7. juli 2003 Ikke for å støte noen - jeg blir bare litt nysgjerrig: Ser at flere har brukt/ønsker å bruke Air av Bach til bryllupet sitt. Jeg personlig forbinder Air først og fremst med begravelser, og jeg har overhodet ikke forbundet den med bryllup hittil. Er det bare meg som har denne meningen om Air? Vil gjerne få tilføye at det er et av de vakreste musikk-stykkene jeg vet om, og jeg spiller den ofte hjemme hos meg selv. Men kunne altså ikke ha tenkt meg å bruke den dersom jeg skulle gifte meg. (den har blitt brukt i langt over halvparten av alle begravelser jeg har vært i de siste 10 årene..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stardust Skrevet 7. juli 2003 #34 Del Skrevet 7. juli 2003 Vi skal ha Trumpet Tune av Purcell inn og Purpose av Nordraak ut. Synes disse er så flotte, også høres de glade og lystige ut :D Men det er mange andre som også er fine. Akkurat som oss!!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stardust Skrevet 7. juli 2003 #35 Del Skrevet 7. juli 2003 Vi skal ha Trumpet Tune av Purcell inn og Purpose av Nordraak ut. Synes disse er så flotte, også høres de glade og lystige ut :D Men det er mange andre som også er fine. Akkurat som oss!!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 7. juli 2003 #36 Del Skrevet 7. juli 2003 Vi skal ha "Canon in D major" av Pachelbel til prosesjonen "Trumpet Voluntary" av Clarke som inngangsmarsj "Harøy Musikklags marsj" av min bestefar som utgangsmarsj gleder meg noe sinnsykt, og får gåsehud når jeg hører musikken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 7. juli 2003 #37 Del Skrevet 7. juli 2003 inn: Mendelsohn -det er jo brudemarsjen over alle! ut: Brudemarsj fra Telemark/Seljord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente4-for tiden på ferie Skrevet 7. juli 2003 #38 Del Skrevet 7. juli 2003 Tror Kronprins Haakon og Mette Marit hadde en gammel brudemasj fra Østerdalen om jeg ikke tar feil.... Den heter Bruremarsj fra Nord Gudbrandsdalen Vi skal sannsynligvis ha denne som inngangsmarsj og bruremarsjen av Jan Magne Førde som utgangsmarsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente4-for tiden på ferie Skrevet 7. juli 2003 #39 Del Skrevet 7. juli 2003 Tror Kronprins Haakon og Mette Marit hadde en gammel brudemasj fra Østerdalen om jeg ikke tar feil.... Den heter Bruremarsj fra Nord Gudbrandsdalen Vi skal sannsynligvis ha denne som inngangsmarsj og bruremarsjen av Jan Magne Førde som utgangsmarsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bente4-ferie... Skrevet 7. juli 2003 #40 Del Skrevet 7. juli 2003 Tror Kronprins Haakon og Mette Marit hadde en gammel brudemasj fra Østerdalen om jeg ikke tar feil.... =som var sagt av en annen i denne tråden... Den heter Bruremarsj fra Nord Gudbrandsdalen =sier jeg... Fryktelig mye kluss nå...ble det...huffamei Jaja, det er vel feriemoduset som har satt inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå