Gå til innhold

Inn- og utgangsmarsj- hva skal dere ha


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi giftet oss for to uker siden

hadde Bach - air til inngang

og Trumpet Volantary til utgang,

husker at vi lurte VELDIG på hvilke vi skulle velge, men ser nå at det slett ikke var så viktig, det som derimot er viktig er at inngangsmarsjen ikke er for lang,

ikke alle organister kutter sangene, og de ekstra minuttene kan virke veldig laaange.

icon_biggrin.gif lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en del diskusjon og samtaler med organisten, ble det slik: Mendelssohns Bryllupsmarsj inn, og Bachs preludium i Ess-dur ut (ønsket oss Widors Toccata, men organisten klarer ikke å spille stykket - det er faktisk ganske krevende fysisk (håndledd)). En morsom ting: Bachs preludium tar ca 8 minutter. Vi skal derfor vente ca 5 minutter ut i stykket før vi begynner å gå ut! Jeg kjenner dette stykket rimelig bra, derfor vet jeg når vi skal begynne å gå. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha Wagners bryllupsmarsj fra "Lohengrin" in og Mendelssohns bryllupsmarsj fra "En midtsommernattsdrøm" ut. Synes ikke det føles som bryllup uten dem...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mills - Vi har såå lyst til å ha Bach air som inngang, den er jo så nydelig.. Jeg bare tenkte jeg skulle spørre deg.. hadde dere orgel eller strykere også? Har ikke hørt den i orgelversjon så jeg klarer liksom ikke forestille meg om det blir fint eller ikke.

Alternativt blir det Pachelbels canon som inngang. Det er oxo nydelig.

Vi er ganske sikre på at utgangen blir til Trumpet voluntary. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Air egner seg veldig godt til orgel syns ivertfall jeg, vi har hørt det på video etter på og det er virkelig pent.

vi hadde også lyst på Pachabel Canon men organisten kunne den ikke.

Tror kanskje den er enda finere.

Mills

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har ikke tenkt så mye på akkurat hvilke "sanger" vi skal ha som inn og utgangs musikk, men da jeg så denne tråden fant jeg ut at jeg ville kikke litt på det.

Og jeg fant en side på nettet hvor du kan høre en del av de melodiene som blir benyttet.

http://www.hol.kirker.net/Sidene/Kyrhan/Vi...sel/Musikk1.htm

Der fant jeg ut at jeg har lyst å ha Richard Wagner's "brudekoret fra Lohengrin" som inngangsmarsj, og Mendelssohn "fra en midtsommernattsdrøm" som utgangsmarsj.

Har ikke diskutert det med min kjære, så det kan være at det blir endret på.

Men jeg synes de var så fine, i tillegg til at det er de jeg forbinder med bryllup.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, noen som har hatt Air som inngangsmarsj icon_smile.gif Den er jo bare noe av det vakreste jeg vet om icon_smile.gif

Var det trøbbel med å få den som inngangsmarsj? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha "Highland cathedral" som inng.marsj og "the we McGregor" til utg.marsj. Den siste er litt morsom syns jeg. Disse to marsjene var bare "DEN må vi ha" for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ennå ikke bestemt oss enda, men jeg tror det blir:

Inn - Bryllupsmarsj fra "En midtsommernattsdrøm" av Mendelsohn (et sterkt ønske fra brudgommen icon_smile.gif)

Ut - "Purpose" av Rikard Nordraak (denne synes jeg er enormt flott icon_smile.gif)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hva er de mest vanlige å bruke da? Dette aner vi ingenting om, men vi ønsker de mest tradisjonelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det mest tradisjonelle er Mendelsohn inn. Tror over 50% har denne inn. Selv synes jeg denne er vel mye brukt, men min bedre halvdel vil så gjerne -og det er jo hans dag også icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal sannsynligvis ha Bruremarsj av JAn MAgne Førde både inn og ut. Skal gifte oss i ei lite kirke i Setesdal, hvor jeg ble døpt, så den passer kjempe bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som vet om en link til Inn- og utgangsmarsj- hvor en kan laste disse ned og få lagret de???

Går ikke med de linkene som er her...

Håper det er noen som kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krista!

Tror Kronprins Haakon og Mette Marit hadde en gammel brudemasj fra Østerdalen om jeg ikke tar feil....

Selv skal vi ha "En midtnatsommernattsdrøm" av Mendelson som inngangsmasj og "Ave Maria" av Schubert eller "Air" men Bach som utgangsmasj icon_smile.gif

Gifter oss 6.juli 2002 icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Juli den 2002-04-08 13:12 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg må innrømme at jeg blir veldig usikker nå. Har tenkt å ha Mendelssohn (Fra en midtsommernattsdrøm) og Wagner (Lohengrin), men jeg ser at noen benytter Mendelssohn inn, men andre bruker den ut...

Hva er mest tradisjonelt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...