Gå til innhold

Det lukter surt under puppene.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja sopp kan man fint få på områder hvor det er litt folder og krinkler/kroker. Altså under puppene(om man har hengepupper) mellom tærne osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også være noe så enkelt som at hvis man har store pupper så kommer det ikke luft til mellom huden på overkroppen og puppen. Da kan det kanskje bli litt klamt, og det vil muligens lukte litt.

Bare et forslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er sopp hvis det lukter. Det er noe ordentlig hersens møkk. Gå og kjøp Daktar 2% salve og talkum på apoteket og smør på. Når du dusjer og vasker deg pass på at du alltid tørker deg godt under der og ha talkum på slik at dette er med å tørke opp.

Hvis du ikke gjør noe med det kan det utvikle seg noen ekle blemmer som klør noe helt utrolig (eller svir er rettere ord). Jeg har prøvd Canesten uten at det hjalp i det hele tatt, det var legen min som anbefalte Daktar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
Ja, vi som ikke har pupper som står rett ut har noe som heter "under puppene" ...

Det er der vi har kulepennene våre når vi skal på byen, ja hele kortsamlingen også. Derfor det lukter litt ost av dem når vi drar de - pga soppen.

:ironi:

Store pupper er ikke BARE en velsignelse nei ... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å vaske godt under der- med såpe- hver gang man dusjer? :klø:

eh, det kan lukte svette under armene også selvom man vasker seg der da!

Hengepupper = svettelukt under puppene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli lukt i alt av hudfolder, f.eks under brystene, mellom valker på magen, under dobbelthake, i armkroken (ja, hos noen svært overvektige og rolig personer lukter det død og fordervelse også der...) og i navlen og i skrittet.

Daglig vask, og god hudpleie, f.eks en barrierekrem funker som regel,det trenger ikke å være sopp selv om det blir sur lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har hatt sopp under puppene og det er ikke fordi jeg ikke vasker meg. Det er rett og slett fordi det er store hudflater som gnir mot hverandre og skaper gode forhold for sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miss Guided
Ja, vi som ikke har pupper som står rett ut har noe som heter "under puppene" ...

:ler:

... og der blir det svett og klamt og klam svette lukter ikke godt. Det trenger ikke bety at du har sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Silmarill
Ja, vi som ikke har pupper som står rett ut har noe som heter "under puppene" ...

:ler: Tenkte på det samme! Klart det kan bli klamt under puppene! Når jeg soler meg toppløs på balkongen renner det svette fra "under puppene" men den svetten lukter ikke!

Du har nok sopp!

Jeg er enig med DyneTryne - bruk deo ;)

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Deo under puppene? Syns det høres totalt unødvendig ut. Det blir IKKE samme svettelukt som under armene, akkurat som det ikke blir samme svettelukt som når man svetter på ryggen, i hodet eller på føttene. Jeg har aldri merket noen som helst lukt hvis jeg har vært svett under puppene.

Det virker som Blondie65 har gode råd. Man får ikke sopp av å ikke vaske seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Det er der vi har kulepennene våre når vi skal på byen, ja hele kortsamlingen også. Derfor det lukter litt ost av dem når vi drar de - pga soppen.

:ironi:

Store pupper er ikke BARE en velsignelse nei ... :sur:

Very true! Ganske irriterende til tider! Mange lange blikk, ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...