Gå til innhold

Har du hund?


Tiqa

Anbefalte innlegg

Har hatt hund hele min oppvekst, i alt tre cocker spaniel, to tisper og en gutt. Nå har foreldrene mine pointer, snakk om forskjell i gemytt!!! Det triste er at jeg har blitt allergisk etter at jeg flytta hjemmefra. Spiser piller når jeg er på besøk hos foreldrene mine, men det går jo ikke an å gjøre det hver dag heller... :cry:

Tror nok løsningen blir å skaffe en leken liten ilder som kjæledyr. Kjenner noen som har en, og vi skal forhåpentligvis være barnevakt for den når de drar på ferie, slik at jeg får testa skikkelig ut om jeg reagerer på den. Det sies at ilder er det bra dyr for alergikere, så jeg krysser fingrene... Uansett blir det ikke noe dyr akkurat nå, for selv om vi har hus og stor hage er vi litt for rastløse enda. Men om noen år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde hund for 6 år siden men nå har jeg to katter. Har ikke tid til å ha en hund for den krever enormt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to vov-vov'er vi.....en snart 7 år gammel amerikansk cocker spaniel og en liten Finsk Spets gutt på 1,5 år som ser slik ut. Hadde aldri kunnet tenkt meg et liv uten hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hund, en storpuddel (kongepuddel), hvit sådan, en hann. Han heter Imax! tji-hi. Det er snart 3 år siden jeg fikk ham, og jeg har ikke ANGRET EN DAG!!!! Jeg kommer fra en hunde-hate familie, turte ikke å si til noen at jeg skulle få hund før jeg hadde den (bortsett fra samboern da). Og så plutselig hadde jeg den, og ALLE er forelsket i den! Så når vi reiser bort sloss familie og venner om å ha han. Til vanlig er han hjemme når vi er på jobb, og det går greit. Tur om morgenen, ettermiddagen og kvelden. Vi bor i leilighet i byen, men det går kjempegreit (faktisk tror jeg hunden min har det bedre enn mange hunder hvor eiern bare kaster den ut i hagen, min får aktiv tur minst en time om dagen). Jeg har han med overalt, på t-banen, til venner, familie (mormor blir sur hvis jeg kommer uten, og da jeg først fikk hunden la hun ut om hvor dumt det var å ha hund!). Og det å ikke ha tid til å gå tur med hunden er bare tull: ALLE BØR GÅ TUR HVER DAG! Så jeg ser på hunden min som min lille livsforsikring, jeg får trim og enormt mye støtte (makan til gjensynsglede finner man aldri!). Nå som jeg har hatt hund i tre år kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund. Måtte jeg noen gang velge mellom typen og hunden, vet jeg hva jeg ville valgt.... :ler:

Til valg av rase så er storpuddelen en fantastisk hund. Røyter ikke (flott å ha med til andre), og jeg holder ham kortklipt (ikke noe pelsstell utover det). Han er gjerne med på 3 mils tur på ski (og trekker som en vorster - ihvertfall nesten!), men holder seg fornøyd med korte turer til hverdags. Puddelen er lettlært, rolig inne, vennlig gemytt, og fysisk sterk (lever lenge og har få helseproblemer). Og livlig og leken hele livet. Så legg vekk alle fordommer mot puddler - de er fantastiske!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Rhodesian Ridgeback (surprise...) en tispe på ca. 2 år. Hun er stort sett hjemme på dagen, eller med en av oss på jobb.

Når vi skal bort, f.eks. ferie, er hun hos moren min, og de storkoser seg begge - hun skulle gjerne hatt hund selv, men reiser såpass mye at det ikke er forsvarlig, så hun er "overlykkelig" over å få passe vår - det er en fortutsetning for at vårt hundehold skal gå rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er en border collie hann (faren hadde litt buhund i seg) på 3 år.

Det er han som er avataren min.

Han er fryktelig snill, kosete og sosial. Alltid full av energi og veldig lærevillig! Lærte å gi labb på 5 min. :D

Han er heldigvis korthåret men det blir mye pels å støvsuge når han røyter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du Ragnhild som skrev at du var allergisk, reagerer du på alle hunderaser da? Mannen min er forferdelig allergisk mot katter (og jeg som elsker katter!) men han reagerer ikke på alle. Det kan være forskjellige fra rase til rase hvorvidt man reagerer eller ei har jeg hørt..

Egentlig var det katt jeg helst ville ha men pga. allergien hans så ble det hund..men det var ikke noe dårlig valg det heller har jeg funnet ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...