Gå til innhold

hjelp

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest bare en gjest..

Det som var min beste venn, elsker, kjæreste, har etterhvert blitt en sint, urimelig, aggresiv, krevende og urettferdig fyr som jeg deler hus, bil, familie og barn med.

Hva gjør man? Jeg tenker på skilsmisse, men det er så vanskelig. Innimellom har vi det bra og vi snakker sammen/er sammen som før, men det er korte stunder. Som regel er alt bare dritt. Oftere og oftere blir også de gode stundene ødelagt av at jeg er fjern og uinteressert. Tror jeg er tom. Jeg er jo glad i ham, føler ansvar for ham og vil at han skal ha det bra, men mest av alt skulle jeg ønske jeg var alene. Jeg har problemer med å skifte instilling til ham etter hans humørsvingninger. Føler meg tom og lei og blir trist ved tanken på årene som kommer.

Jeg har ymtet om separasjon, han vil ikke høre snakk om det og blir veldig lei seg. Det fører til at jeg syns synd på ham og lar være å snakke mer om det. Det er så vanskelig å såre noen som har betydd så mye.

Hva kan jeg gjøre? vi har snakket om familierådgivning; hvordan går man fram for å få det? vet at det ikke finnes noen fasit svar på slike problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ringer simpelthen bare til Familierådgivningskontoret og avtaler time. Enkelt og greit. Lykke til!

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Dette høres veldig trist ut... men hva kan årsaken være til endringen?? Det kan være så mangt, er han rundt 40 for da er det ofte endel endringer som kan oppstå. Prøv å få det ut av ham. Økonomi? Problemer på jobb? Det kan være så mangt, ikke uten grunn en endrer seg sånn. Kanskje er du så ugyldig at hans humør svinger pga det... er det noe du gjør? Still spørsmål så kan det kanskje ordnes. En skilsmisse er ikke alltid den beste løsningen, dere har jo barn sammen. Ønsker deg lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du sier at som regel er ALT BARE DRITT! :o

Du verden.............Slik skal det jo ikke være. Hva venter du på?

Du har SEKS alternativer, SLIK JEG SER DET.

1) Fortsette samlivet videre, slik det fremstår nå! :-?

2) Droppe han! :roll:

3) Søke proffesjonell hjelp! :P

4) Ta deg en elsker! :blunke:

5) Flytte fra hverandre en stund, ta dere en pause! :wink:

6) Stille han et ultimatum! :kul:

Ok, hva velger du? :grine:

Ta en avgjørelse i dag. :enig_animasjon: Til ditt eget beste, og for dine barns beste! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva slags råd er "ta deg en elsker" ??

og "ultimatum" hjelp, hvem skal nå det hjelpe?

Hjernedøde forslag... sukk

Her er det antagelig kun dialog, rådgivning og en tosidig innsats som behøves

K.man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bare en gjest..

"Ta meg en elsker", he he, joda, det er fristende det, (og sikkert en lur ting å gjøre) men det løser ikke problemet, det skaper muligens bare enda ett..

Det er nok som k.man sier, her trengs rådgiving og insats fra oss begge. Han vil for alt i verden ikke skilles, han er villig til å prøve "hva som helst", men saken er at jeg ikke gidder mer!! Jeg er lei, jeg har problemer med å mobilisere de følelsene som var der før. Jeg vet ikke om jeg lenger har lyst til å ordne opp. Det er for mange episoder..

Jeg har også tenkt på det "gjest" sier om at han er inne i en form for livskrise. Han kan ha problemer jeg ikke vet om, han kan være frustrert. Det er godt mulig. Men det har vært slik veldig lenge (det er snakk om år). Kanskje jeg har kommet til et punkt hvor det egentlig er likegyldig hvorfor han er slik? Jeg vet vel egentlig hva jeg vil/bør gjøre, det er bare så ufattelig ubehagelig og vondt når det kommer til stykket. :(

Det er uansett godt å lufte seg her, og det er fint å få alternative synspunkter, takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør!

ikke ta deg en elsker!

Du risikerer å såre, da......

Jeg var grønt gress på den andre siden av gjerdet.

Jeg har lært at jeg i det minste skal kamuflere mitt grønne gress med en god del staute høyballer, trillebårer og i det hele tatt en hel haug med store og kantete hageredskaper, hvis det dukker opp en kvinne som er i en problematisk fase i sitt forhold.......

Så...vær så snill.....ingen elsker! ok?

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...