Gå til innhold

Croft`s Diary


LaraCroft

Anbefalte innlegg

Herregud nå er jeg lei...

Startet i ny jobb for tre uker siden, sykmeldt to dager i forrige uke i håp om å bli frisk, i løpet av helgen har jeg blitt mye dårligere og har måttet bare være hjemme både igår og idag...skikkelig god attest å komme med i begynnelsen av en jobbperiode...NOT!

Hoster og harker konstant, hodepine, tette luftveier...og nå i dag tidlig hørte jeg en like lei hoste på lillegutt også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt å høre fra deg :klemmer:

Takk takk :)

Ja, tenkte jeg fikk ta opp tråden igjen, men vet jo ikke hvor mye jeg får vært her inne...

har prøvd å lete etter deg her inne også, hvor finner jeg deg?

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Huff nå er det år og dag siden jeg var her inne... Måtte faktisk gå på alternativet 24 mnd for å se mine innlegg...det sier litt...

Men jeg kommer aldri til å glemme siden min her inne, og vil alltid titte innom for å benytte meg av å få tanker ned på bordet her. På tross av at det er en evighet mlm hver gang.

Nå har jeg vært sengeliggende siden forrige onsdag - festlig å lese at mitt siste innlegg handlet om sykdom det også, og det var i starten av min nye jobb...

Jobber der fortsatt - og som sagt på nytt - syk.

Kan ikke huske å ha vært så syk siden jeg hadde kyssesyken på ungdomsskolen jeg - kjett altså.

Vil bare bli frisk slik at jeg kan på nytt ta meg selv i nakkeskinnet og starte å trene for alvor og lese pensum igjen. Det skal jeg benytte meg av hvis jeg blir litt bedre i løpet av uka også, er sykmeldt ut uka, så om formen tilsier det, så blir det litt pensumlesing.

Lurer på om jeg husker hvordan man gjorde alt her inne jeg????

So long:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ski-VM igang og jeg er syk...fortsatt...

Rigget meg til i sofaen under pleddet og ser nå på sprinten som akkurat har startet.

Øret midt (høyre) er helt tett og jeg hører ingenting. Legen har sett på det to ganger og sier at det er spenn i øret, hva han mener vet jeg ikke. Han sa bare at jeg skulle ta to paracet om jeg fikk smerter...Greit nok det, men hvordan skal det bli som narmalt igjen da?

Skikelig irriterende er det!

Håper virkelig å bli frisk snart. Har nok å henge fingrene i da... Lese pensum - plutselig er det muntlig eksamen, og ikke minst trene. Trene mye for at jeg skal klare kravene en gang til...

Nå må jeg bare komme inn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en sløv dag.

Var oppe i syv tiden og sendte mann og barn til jobb og bhg. Etter dette la jeg meg igjen i senga og slappet av og leste avisa. Så sovnet jeg og våknet i 12 tiden. Hadde lyst til bare å sove lenger jeg... Men det er jo egentlig helt sykt...

Så jeg sto opp, satte på en klesvask og spiste litt frokost.

Deretter satte jeg meg i sofaen og slo på pc`, og la meg til rette igjen. Og sovnet - sov i halvannen time.

Hva er det liksom som gjør meg så trøtt... Er jo syk ja, men begynner å bli friskere nå, hoster ikke så mye, men har fortsatt et tett øre - kan det ha noe å si?

Nå bare slapper jeg av til det er absolutt nødvendig å stå opp fra sofaen - ser på VM og slapper av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig kommet meg tilbake på jobb - to uker sengeliggende var kjedelig og klamt ;)

Er ikke helt frisk enda da, men det går mye bedre...

Nå er det bare å forberede seg på våren med alle dets utfordringer som ligger for dør. Håper jeg har selvsdisiplin nok til å få utført/gjennomført alt jeg skal får gjort... Muntlig eksamen, med all pugging det innebærer, to verv på jobben - hvorav det ene med mye ansvar, jobben i seg selv, familie, venner, trening for fysiske tester jeg skal igjennom med påfølgende intervjurunder, altså - mye!!! Og det bare innenfor de vanlig tilgjengelige timene som er i døgnet - puh...

Men med skippertak innimellom håper jeg det skal gå fint ;)

Da får jeg ta frem pensum da og få lest litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livet er herlig :D

Vi har tatt gull nok en gang idag - det er helg og jeg har fått gjort unna litt pensum i løpet av uka - bare helt herlig :)

Og har fått tak i billetter til konserten jeg ønsket meg på, sitter med colaglasset og kjæresten.

Fredag kveld her her og helgen kan komme - jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en herlig dag idag :)

Sov til kl 0900 og frokost var ferdig laget - egg og bacon, nam nam ;)

Så mvar det å se litt på VM i skiskyting, før vi tok en tur ut i det strålende solskinnet osm var idag. Godgutten ville gå på ski, mens jeg og kjæresten gikk til fots ved siden av. Godt vi har skiløyper rett på utsiden av huset :)

Deretter var det lunsj med kakao - før vi alle tre tok en liten bikk på sofa og i godstol...

Så var det 5 mil å følge med på og vi tok nok en gang gull i VM - herlig.

Nå er det klart for å slappe av en halvtimes tid før jeg må ta frem pensum.

Herlig helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er nok en dag over og det er bare rolige dager frem til helg :)

Dagen igår var utrolig lang, men både interessant og nyttig - og ikke minst koselig på kvelden. Årsmøter er festlige. Men litt slitsomt var det at jeg hadde sover dårlig natt til i går, og være blid, hyggelig og sosial når jeg er trøtt - ikke alltid like lett det da...

Dagen endte med at jeg nå har fått styreplass, og det gir meg mange utfordringer både faglig og personlig, men jeg vil ikke være foruten. Ja, det vil vel ha litt å si ifht familieliv også, da jeg må være med på flere kurs, møter evtlange dager m.m. Men dette er utrolig nyttig og nødvendig også, både for meg og for sakene jeg vil jobbe for.

Idag skulle jeg egentlig vært flink og både trent og lest pensum, men det hele gikk i vaksen etter at sønn min var i seng og jeg kjente trøttheten kom sigende samtidig som sofaen fristet... Kjenner at det var en lang dag igår og det atjeg uheldigvis sover dårlig om natten har også sine konsekvenser. Men nå satser jeg på en god natt og at jeg faktisk får sove hele natten!

Så er det to neste dagne kjære med innhold kurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det onsdag og jeg har studieperm. Tenkt dagen brukt fornuftig.

Våknet til avnlig tid, og sendte mann og barn av gårde til deres respektive steder....

Så tenkte jeg å åbenytte meg av luksusen og sove en time til... Det var så deilig.

Helt til jeg våknet med DE mensensmertene - så vondt. Det var bare å gå å hente 4 paracet før jeg la meg igjen og ventet på at de skulle virke.

Når den tiden var godt sto jeg opp, og spiste frokost. Før jeg tok fatt på pensum. Litt slitosmt har det vært å prøve å være opplagt med disse magesmertene - blir liksom så uggen i følelsen, litt sliten.

Men jeg har da fått sendt inn en oppgave og noen mindre del oppgaver da - så er jo litt fornøyd på tross....

Nå venter jeg bare på å få tlf for når gutta er på vei hjem slik at jeg kan starte på middagen. Tanken er å skaffe oss en komfyr idag og at jeg skal trene kondisjon. Men om følelsen er der for dette, det vet jeg ikke. Time vil sjå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jaja, dagene går og jeg skulle vel ha lest pensum i stedet for å sitte her... Men nå er energien laber...

Vært litt trøtt på jobb idag og når da sambo jobber overtid til langt utover kvelden, og godgutten er lagt så er det godt å sette seg ned og ikke gjøre noen ting.

Idag fikk vi beskjed om at sambo skal på jobboppdrag og være borte i tre mnd om ikke lenge - da blir hverdage endret da og han blir mye savnet. Men enda godt vi har skype og den slags tekniske duppeditter for kontakt.

Dette kommer til å gå greit.

Nå gjelder det bare å gjrøe alt det jeg har planlagt også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Nååååå er det lenge siden jeg har vært inn eher nå... Nesten så jeg har glemt tråden min...

Men nå som jeg har lang sommerferie kom jeg på at jeg faktisk har denne og at det å skrive litt her for å få ut tanker er egentlig ganske godt...

Hvorfor jeg ikke har vært her inne har også noe med at jeg startet fjor høst på et nytt studie, hvor da studiested ikke var i hjembyen. Jeg måtte derfor ukependle og det var ikke like lett da jeg har en sønn, og samboer da, som måtte være hjemme mens jeg dro hver uke til studiestedet mitt.

Gutta klarte seg godt hjemme, det var nok verre for meg som måtte reise hele tiden. Er slik sett veldig stolt av samboeren min som tok seg av alt hjemme i ukedagene :hjerte:

Men det skal ikke legges under en stol at dette året med studier ikke akkurat har gjort forholdet vårt bedre.

Samboer jobbet før mitt studie i utlandet, så hadde vi sommerferie hvor vi baer var sammen med familie hele tiden, og så var det rett på studier for meg. Pluss at det kom et lite triggerpunkt medfølgende utenlandsoppholdet til samboer som var et kvinnemenneske. Så vi har egentlig hatt behov for å prate ut om dette, men aldri fått gjort det ordentlig pga at vi har vært fra hverandre hele tiden. Så er det jo de vanlige problemene alle par har som kommer i tillegg da.... Sådet har ikke akkurat vært et lett år....

Så hadde vi en episode hvor samboer (etter vår krangel) dro rett til sine søstre og la ut i det vide og brede om hva jeg hadde sagt til han i løpet av krangelen... Dette hadde jeg en følelse på at han hadde gjort, og spurt han flere ganger om dette, men han har sagt nei hver eneste gang.

Så etter denne episoden fryste hans søstre meg ut av familien, og det var familiemiddager gjennomført hvor jeg ikke ble invitert. Min samboer dro... Jeg var så skuffet over hele situasjonen og spesielt samboer som gjorde dette mot meg.

Vi pratet ut om episoden (men han fortalte fortsatt ikke at han hadde fortalt videre om episoden) og ble enige om å søke råd i parkurs. Vi dro og fikk ny giv gjennom det kurset. Kan absolutt anbefales slike ting.

Så hadde vi det bra, men søstrene fryste meg fortsatt ut da.

SÅ samboer ville be dem på et møte hvor vi alle kunne snakke ut om dette. Søstrene ville først ikke komme, men da presset samboer dem til det, for han var lei av den oppførselen deres.

SÅ det endte med at de kom, kastet masse "dritt" i fjeset på meg, ikke bare om episoden, men faktisk om hvordan vi lever livet vårt generelt, noe de hvertfall ikke har noe med å gjøre!!!

I tillegg sa de det samboer hadde fortalt dem, og slik fikk jeg vite at samboer har løyet for meg gjentatte ganger da jeg har spurt han ofte om han har fortalt noe videre - nok en gang så skuffet som det går an over samboer - of ikke minst såret.

Nå er jeg inne i en fase hvor jeg ikke vet hva jeg egentlig skal gjøre med samboerforholdet.

Jeg vet jo egentlig ikke om han kan lyve om andre ting også... det er så kjedelig situasjon jeg er i nå....

Vi har hatt en laaaang samtale over to dager, hvor han la seg langflat. Forklaringen hans for hvorfor han ikke hadde sagt till meg at han har fortalt videre var at han var litt flau og skuffet over seg selv for dette, for han visste at jeg ikke ønsket at dette hadde kommet videre.

Men kan jeg stole på dette????

Jeg prøver så godt jeg kan å finne ut av hva jeg skal gjøre. Men kan jo ikke bare pakke å dra heller, for vi har en sønn sammen og da er det flere hensyn å ta...

Jeg har sagt til samboeren min at selv om dagene går sin gang, jeg kan smile og tulle, så glemmer jeg aldri det du har gjort mot meg....

Så der kom det litt ut hva jeg satt inne med... ikke så rent lite det nei ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg sendt mann og barn på jobb/bhg og la meg til å sove igjen - litt luksus og ha sommerferie hele sommeren :)

Når jeg sto opp var det bare å gripe fatt i planen om å bytte ut senga. Sengen vi benytter får jeg så vondt i ryggen av, at jeg nesten ikke klarer å fungere normalt.

Heldigvis har vi en dobbeltseng stående på gjesterommet som er sååå mye bedre enn vår seng, så da var det bare å sette igang å bytte. Litt tungt å gjøre dette alene med en vond rygg - men nå satte jeg igang hvertfall.

Klarte faktisk å blir ferdig og fikk vasket grundig overalt før "ny" seng var på plass :takke:

Deilig å få unna noe jeg har tenkt på lenge, men ikke gjort noe med.

Å holde på slik alene er godt for tankene mine også. Gåe hele tiden å tenker på hva jeg skrev her i tidligere innelgg. Blir ikke kvitt tankene så lett nei, og har ikke planer om å glemme dette her heller!

Men - nå er det tid for middag. Hjemmelagede hamburgere :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går etter middag, ble det bare kos med sønnen:) Det er så herlig, og når han er blitt så stor så er det så mye det går an å gjøre sammen. Det var fekting og høre på rockemusikk, slik at sverdene ble til gitarer m.m :)

Når han var i seng dro samboer ut på handel, så jeg fikk litt alene tid. Den benyttet jeg meg på tlf med ei god venninne og vi pratet om de samlivsproblemer jeg har i mitt forhold. Det er alltid godt å kunne dele tanker og følelser rundt dette med noen, og at noen gidder å høre er også godt.

Samtalen ble avsluttet med at vi avtalte spabehandling i løpet av uka - det skal bli sååå deilig :duskedame:

Når samboer kom hjem ville han se på tv, men jeg ønsket å prate litt om vårt forhold, så da ble det jo det da ;)

Men det gikk helt greit og rolig, vi prater heldigvis godt sammen. Og vi finner sakte, men sikkert ut av ting.

Deretter ble det tv, men orket ikke se ferdig en hel episode en gang før vi la oss, da var kl halv ett. Og samboer har jo ikke ferie enda...

Jeg derimot, går og legger meg igjen etter at jeg har sendt mann og barn på jobb/bhg, så det er jo ikke nor problem for meg og legge meg sent. Som i dag, sto opp kl 11 jeg...LUKSUS :D

Planen er jo å rydde hver krik og krok i boligen - og vaske. Det er så kjedelig å bare skulle gjøre det hele tiden... Men det må jo gjøres også, går bare litt saktere enn når jeg satte meg dette på planen...

Nå er jeg hvertfall helt ferdig med to rom - har bare 5 rom igjen pluss en bod. BLÆ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom :sol: og jeg sto opp en time tidligere enn det jeg har gjort de andre dagene. Men produktiv kan jeg ikke si at jeg har vært likevel...

Det var i går produktiviteten tok overhånd - da hjalp jeg svigermor på formiddagen, og etter dette startet jeg det "etterlengtede" prosjektet med å rydde en boden våres. Den var som vanlig stappfull, og da var det bare å starte å tømme den og så tre til verket og rydde/kaste/sende videre.

Ble ikke i nærheten ferdig før middagen skulle lages, men fortsatte etter middag og utover kvelden.

Mens jeg holdt på med dette, holdt samboeren på med å fikse ny taklampe på kjøkkenet og vaske av alt støvet som var på våre balkongmøbler. Og deretter en opprydning i verktøykassa som ikke har gått an å lukke på lenge.

Det kjennes så deilig å få gjort unna slikt man har gått og tenkt på å få gjort så lenge :danse:

Idag har jeg et nytt prosjekt pågang - nemlig å pusse ned en gammel kiste, som har avskallet maling på seg. Jeg vil ha den naturfarget. Så får vi se hvordan det prosjektet blir....

Først en tur på butikken å hamstre inn grillmat - må grilles mens man kan. Endelig litt sommerfølelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da jeg var ferdig med dagens prosjekt - da stakk sola av....

Grillings skal det bli likevel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har det vært dårlig vær siden jeg startet prosjektet mitt, og da har jeg derfor ikke blitt ferdig med det heller... Derfor pakket jeg sekken og tok med meg sønnen min og dro for en kort ferie lenger sør og besøker mormor. Noe må vi gjøre når det bare regner emne og er fint hos mormor :)

Siden sist ifht forholdet mlm samboer og meg, går det sakte men sikkert bedre. Vi prater ut om saken og det er veldig godt. Vi er begge enige om å fortsette og da fordrer det god kommunikasjon, tillit og respekt. Det er det som har vært det store problemet i vårt forhold og gikk så langt for samboer at han har misbrukt min tillit langt utover hva som er akseptabelt. Så selv om det går bedre med oss gjennom kommukasjon, vil jeg nok bruke veldig lang tid på tilgivelse, om jeg i det hele tatt klarer det. Men glemme det, det gjør jeg ikke....

Nå sitter jeg med bena høyt hevet, slapper av og bare nyter feriedager - gleder meg til helgen for da er det ferien ordentlig starter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takknemlighet er visst ikke bare bare....

Samboeren har gått lenge om sagt at han ønsker seg dagstursekk, og idag som det er tilbudsdag i byen vi er i, tok jeg en tur innom sportsbutikken og handlet en dagstursekk i gave til samboeren. Bergans tursekk. Så tenkte at dette må han vel bli fornøyd med. Men vet du hva han klarte å få sagt til meg pr tlf (siden han er hjemme)? Neste gang ville han bli med å bestemme! Er det mulig liksom????

Kjenner jeg blir så irritert over slik oppførsel - og faktisk lei meg.

Ba han sette over penger for sekken på kontoen min jeg, gidder hvertfall ikke gi den i gave når han er slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det tid for å reise på ferie - og det skal bli godt å komme seg litt unna hjemme litt også. Selv om det alltid er "borte bra, hjemme best"...

Hadde en samtale med samboeren min i går ang utakknemligheten hans, og heldigvis ser han at han var utakknemlig også. Det er jo et fremskritt ;)

Har drevet å pakket for ferieturen i hele dag, hytte telttur, ridning, fisking, roing og masse gøy - vi gleder oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...