Gå til innhold

Croft`s Diary

LaraCroft

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner til det at dagene flyr ja ;)

Ja ikke sant. Husker før fødselen at jeg var redd dagene skulle virke alt for lange i fødselspermisjonen - men stikk motsatt er det jo :fnise:

Har du startet med grøt forresten eller har du planer om det snart?

For ca tre uker siden hadde vi en prøveperiode med grøt, og det gikk sånn noenlunde greit. Prøvde både grøt med morsmelk og grøt med vann, begge gikk greit ned. Men har etter dette hatt en stopp på grøt for han trives bare med morsmelk også. Men tror det blir en standard på det når han nærmer seg 5 mnd, at det blir en porsjon hver dag...og det er jo faktisk ikke så lenge til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til idag.... :Gjesp:

Lillegutt sovnet som vanlig kl halv åtte og sov som bare det. Våknet for en liten pupp kl elleve/halv tolv, så våknet han igjen kl to og holdt på til kl fire, pga tannen som har kommet... Så våknet han igjen kl seks og da puttet jeg han oppi sengen min for å se om han ville sove lengere der...det ble til at han sov av og på puppen frem til syv - da nyttet det ikke lenger....

Håper virkelig ikke natten idag blir likedan...

Brukte dentinox tre ganger i løpet av totimersvåkingen i natten som var, med den beste virkningen første gang... får håpe det evt hjelper i natt igjen:)

Ellers har dagen idag gått med til litt apotekshopping og turgåing. Og i det finværet vi har hatt idag, så har vi vært ute så ofte som mulig - har akkurat kommet inn etter at lillegutt hadde en dupp fra halv fire og frem til fem, men da sto jeg og rugget vogna i 50 minutter bare for at han ikke skal komme ut av soverytmen til kvelden:)

Så får vi bare se hvordan det går :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn så har hele uka hatt våkennetter - så trøtt som bare det nå da.

Men det er jo bare for en periode - en tann er oppe og nabotanna på tur, så nå er det den som er grunnen til våkennettene.

Og som lillegutt blir grinete på dagen da av å ikke sove ordentlig om natta pluss at tenne klør som bare det...kun bæring som er god nok trøst - slitsomt det med en på 8,5 kg.

Idag har vi hatt dåpssamtale da, og det gikk veldig fint. Koselig kateket. Men vi må ringe presten vi skal ha da ang organisering i kirken o.l Vi skal jo ha dåpen i sør.

Kateketen kom med mange tips vi kunne spørre presten om:)

Nå er det visst en som ligger på matta her og roper seg grønn av frustrasjon...får ikke tak i alt han vil.

Så det ble en kort oppdatering på meg nå ja... får komme sterkere tilbake når lillegutt tillater;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkenetter er slitsomt for både store og små! Håper de tennene som er på vei kommer fort, så dere får ro igjen. Er så lett de kommer ut av den gode soverytmen sin også.

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det snart blir orden på nettene!

Er det det at han ikke vil sovne, eller at han våkner ofte? Eller begge deler.... Vi hadde det sånn en stund her også, og det er slitsomt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våkenetter er slitsomt for både store og små! Håper de tennene som er på vei kommer fort, så dere får ro igjen. Er så lett de kommer ut av den gode soverytmen sin også.

Ha en fin helg :)

Ja, nå er tennene snart ute, så det har gått fort også. Den andre tannen er såvidt utenfor tannkjøttet - så det er vel litt kløing igjen vil jeg tro.

Håper det snart blir orden på nettene!

Er det det at han ikke vil sovne, eller at han våkner ofte? Eller begge deler.... Vi hadde det sånn en stund her også, og det er slitsomt!

:klem:

Det har vel stort sett gått bra å få han i seng, men det er det at han våkner litt oftere enn vanlig. Satser på at dette ikke setter standaren for sovingen fremover;)

Innom og oppdaterer meg litt, høres ut som du har travle dager med lillegutt. :)

Koselig at du titter innom. Ja travle dager kan du godt si at det er... Synes de flyr som bare det jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ser det ut som dagene skal gå tilnærmet lik som tidligere...

En kort oppdatering av uka:

Mannen borte på arbeid fra mandag til torsdag. Lillegutt har fått to tenner, den ene litt tregere enn den andre, så det har vart hele uken og fortsatt litt kløing.

Lillegutt ble også febersyk fra onsdag og frem til lørdag.

Med andre ord - veeeeeldiiiiiig lite søvn.

Når lillegutt var syk var det bare kos som gjaldt - ville ligge ved siden av meg eller bli båret.

Så om natten tok jeg den enkle løsning å hadde han ved siden av meg, men han var jo så syk... stakkar liten :hjerte:

Og han er jo så god atte :hjerte:

Men nå er det tilbake i egen seng og vi går ut ifra at sovingen blir som før;)

Ellers har vi vært på babysvømming for første gang i dag - kjempemoro!

Kan anbefales altså:)

Det eneste som var litt negativt var at lillegutt ikke ville ha noe pupp før vi dro - så det ble litt gråt, men det gikk fort over.

I garderoben etterpå var han så sliten at han holdt på å sovne, vel og merke innimellom gråte toktene han hadde da pga trøttheten. Men jeg fikk stappet inn puppen så vidt det var og så var det "snakkast";)

Så nå sover lillegutt som bare det...

Synd vi ikke får vært med neste gang da det er innføring i dykking, men vi får ta det gangen etter der. Blir heldigvis tilbydt gratis inngang på badet siden vi ikke kan møte da - veldig bra det da:)

Så nå satser jeg på at uka vil bli mye bedre nn forrige og at vi får sove som vi har gjort tidligere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Har lyst til å få sove noen sammenhengende timer igjen om natta jeg :Gjesp:

Nå har jeg holdt på nesten hver halvannen time hver natt i halvannen uke pgs av at lillegutt har fått tenner og vært syk. Han kan jo ikke noe for det stakkar liten, men jeg er så trøtt...

Og så er det så kjipt at han ikke tar flaske enda, for da kunne kjæresten vært mer til hjelp om natten.

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Innom og oppdaterer meg litt.

Kjente jeg ble brått spent på når tennene hennes kommer og hvordan det skal bli. Høres litt slitsomt ut, selv om det bare er for en periode. Det er kjedelig med lite søvn når det først står på.

Allikevel morro at det kommer tenner, da. :)

Ellers høres det ut som at dere har fine dager.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Innom og oppdaterer meg litt.

Kjente jeg ble brått spent på når tennene hennes kommer og hvordan det skal bli. Høres litt slitsomt ut, selv om det bare er for en periode. Det er kjedelig med lite søvn når det først står på.

Allikevel morro at det kommer tenner, da. :)

Ellers høres det ut som at dere har fine dager.

:klemmer:

Velidg spennende med tenner ja, men ikke så kult når lillegutt har funnet ut hva han skal gjøre med dem...når han blir lagt om kvelden ligger han ved siden av meg på sengen min og dier, når han ikke suger lenger ligger han litt og koser. Da hende r det noen ganger at han vrir hodet sitt mens han klemmer gommene samme - det er ikke godt for brystvorta det nei - au au au - der den blir dratt og klemt med to tenner i underkjeven. :eeeh:

:kose:

Takk takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si at innledningen til helgen og helgen så langt har vært :danse: ...

Etter mye overtidsarbeid på kjæresten, tok han seg avspasering på fredag. Det gjorde godt for mor det - sove lenger på morgenen både fredag og lørdag, og blir nok det i morgen også ja :sjarmor:

Han har også trillet med lillegutt de gangene det har vært behov for det...å så deilig med litt fri :Nikke:

De siste nettene til lillegutt har gått strålende, han har våknet bare en gang for pupp. Det som har vært litt kjipern har vært at han ikke sovner like lett om kvelden når vi legger han, og at han våkner kl sekv om morgenen og er klar for en ny dag.

Men hva kan vi gjøre...han er jo så god likevel atte :hjerte:

Og sover som han skal om dagen gjør han også...

Lillegutt har blitt en skikkelig "racer" på gulvet også da... når han ligger på matta si for å leke, tar det bare noen få minutter så er han skyvet seg av matta. Baklengs da :ler:

Og han er blitt flink til å gripe etter tærne da, han jobber fælt med det om dagen. Ikke alltid det går, men så kos å se på når han holder på. Strekker armene mot bena sine, og "dump" over på siden :rødme:

Pappa har blitt flinkere på kvelden da til å hjelpe med leggerutinen, det har liksom hele tiden vært jeg som har holdt på med å legge siden jeg har puppen. Det har jo vært slik at lillegutt har sovnet på puppen - ikke drømmeløsning, men det har vært greit liksom.

Men nå som lillegutt ike osvner lenger på puppen, så tar pappa`n over og bare koser med han der han ligger og putter smokken i munnen ved behov:)

Det er godt for meg det - litt fritid da faktisk:)

Ellers går tankene her i dåpsforberedelser...har laget meg et lite hefte for hva som er gjort og hva som gjenstår, men har jeg husket på alt likevel da???

Har jo ikke gjort dette før så, litt vanskelig å huske på saker da ja.

Men tror det meste er i boks da. Nå skal vi jo ikke ha det hjemme - men faktisk i en annen landsdel. Fordeler og ulemper er det uansett...slipper mye styr med det å organisere til hjemme, men vanskelig å lage til også når det er borte.

Men men, det går nok på et vis:)

Ellers skal jeg starte å studere nå da - innen psykologi. Så får vi se hvordan det går. Det er jo samlinger på tre dager, men så er det arbeid hjemme, så det skal nok gå. Det må det jo bare :jepp: Har lyst til å ta dette for å skolere meg videre...til senere studier:)

Men med fødselsperm, leder i organisasjon og med etterspørsel fra jobben om jeg kan ta tidskonto, så blir det spennende ja.

Men vet ikke helt om jeg skal ta tidskonto enda heller da...men det frister litt:)

Jaja...nå går landskampen på tv så jeg får vel følge med på den med halvt øye. Lillegutt har ikke sovnet enda heller, så det blir vel å løpe opp og ned trappa og sjekke om når han sovner:)

God helg da dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres ut som om det går bra hos dere :jepp:

Så flink du er som skal studere da! Hvor lang tid tar det før du er ferdig med det du har begynt på nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres ut som om det går bra hos dere :jepp:

Så flink du er som skal studere da! Hvor lang tid tar det før du er ferdig med det du har begynt på nå da?

ja går bra nå - men det er det som er så rart med de små, plutselig finner de ut at de vil endre på rutinene :gjeiper:

Det jeg skal starte på nå tar tre semestere, altså ett og et halvt år. Håper jeg klarer det på den tiden ihvertfall...hvis ikke så får jeg bare ta det opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag har jeg en god følelse og kjenner at jeg er fornøyd med det meste :jepp:

Kjæresten min har vært super hele helgen, med det mener jeg veldig hjelpsom slik at jeg har fått hvilt meg det jeg ønsker:)

Og lillegutt sådan - idag våknet han som vanlig til kl seks, men kjæresten tok han, jeg fikk sove en time til før lillegutt trengte litt påfyll. Da sovnet han ved siden av meg og vi la han tilbake i hans egen seng, der sov han i to timer og det gjorde vi også da - deilig det :)

Så var det opp til frokost og jeg har fått unna litt klesvask. Kjæresten tok lillegutt med på trilletur, mens jeg ominnredet stua til treningsrom. Har treningsdvd`er som jeg setter på noen ganger. Ser sikkert dumt ut for dem som titter inn, men det funker som bare det :lur:

Så å trene dette to ganger i uka og gå turer hver dag ellers, gjør at jeg kommer meg sakte men sikkert tilbake i gammel form. Og jeg ligger nå på minussiden :ler:

Ellers skal dagen gå på forberedelser til morgen dagen. Da skal jeg på kurs i en større by i området her, og lillegutt skal være med:)

Det blir spennende det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er lillegutt i seng...

Han hadde en ettemiddagsdupp som varte lenger enn vanlig, så han våknet ikke fra den før kl kvart på seks. Så da tok det litt tid før vi kunne starte kveldsstellet.

I mellomtiden tok vi avtrykk fra hånd og fot av lillegutt - gleder meg til de har tørket og vi kan henge dem opp. Til håndavtrykket har vi dobbel ramme, den ene til å ha bilde i:)

Fotavtrykket lagde vi bare for de det var nok materiale igjen.

Så var det igang med grøt - og nå har han fått smaken på det ja. Vi har bare lagd i smaksporsjoner fordi han ikke har villet hatt hele dem engang, men i dag gikk hele den porsjonen ned. Da fikk han litt fruktpure til dessert:)

Så var det rett i badet og inn i senga for kveldspupp. Men han ville ikke sove visst. Så der lå han litt for seg selv, for vi tenkte at han sovner vel bare han er trøtt nok. Men neida - jeg måtte frem med puppen en gang til - da sovnet han ja:)

Og jeg skal også komme meg i seng tidlig idag, vi skal ut på tur i morgen og må reise kl syv. Tidlig det da... Både gruer og gleder meg. Men har jeg meldt meg på kurs så får jeg bare kaste meg inn i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk kurset, er en stund siden nå, men har vært litt stille i boka di siden da. Håper iallefall du har hatt en fin helg med sambo og lillegutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk kurset, er en stund siden nå, men har vært litt stille i boka di siden da. Håper iallefall du har hatt en fin helg med sambo og lillegutt.

Kurset gikk kjempefint:) Veldig stolt av lillegutt altså - han sov som han skulle til vanlig tid, lekte på gulvet når han var våken og tok puppen selv om det skjedde mye rundt(blir lett avledet for tiden skjønner du).

Kurset i seg selv var veldig lærerikt, handlet om forhandlingsteknikk - så får vi se hvordan det går når jeg kommer i slike møter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...