Gå til innhold

Croft`s Diary


LaraCroft

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja nå har vi vært hjemme i en uke allerede, og den uka har gått fort.

Lillegutt brukte noen dager på å gjøre seg kjent med sine nye omgivelser, og brukte en del tid på å sovne de første dagene.

Det virker som det henger litt igjen.

Som natt til igår - puh - han var våken fra ni om kvelden til to om natten... så overtrøtt da stakkar, men sove ville han ikke annet enn ved puppen...i munnen vel og merke, noe som førte til at han ble stappfull i magen sin og hadde den kjempegulpen :fnise:

Merker at det tar tid til å bli kjent med hvor ofte jeg skal amme o.l men det går seg til... natt til idag gikk mye bedre...

Jeg vet at jeg ikke har noe å klage på, for lillegutt ammer bare en gang om natten - det er deilig det....

Og han er så god atte:)

Men det er noen ganger han bare ammer i ti minutter og da gulper han opp litt igjen også, da lurer jeg på om han får i seg nok mat da...tankene bare baller seg på liksom... med alle mulige bekymringer...

Dette er jo så nytt:)

Nå ligger han ute i vogna og sover - det er noe han liker kjempegodt og kan gjerne sove der opptil flere timer...blir slik at jeg nesten må hente han inn for å ikke få melkespreng selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vært en deilig dag, også natt forsåvidt...

Lillegutt sovnet kl 24 igår natt og sov til halv fem, jeg ammet han og han sov videre til kl halv ni...

Da våknet vi opp til strålende :sol: og etter morgenstell og mat ble det en trilletur og lillegutt osvnet igjen og sov helt til kl halv ett:)

Han trives så bra i vogna si:)

Deretter ble det en liten handletur - vel og merke etter nytt stell og ammerunde, og siden lillegutt elsker alt med durelyder og rugging, så sovnet han nok en gang. Så når vi kom hjem ble han overflyttet til vogna si og der ble han sovende i nok en tretimers økt:)

Nå er kvelden kommet og kveldsstell inkl bading er unnagjort - så nå er han lagt for kvelden:)

Gode lille gutten min :love:

Og kjæresten da, som er så snill han også, tar seg av bleieskift når han er hjemme, og vasker og støvsuger og ordner opp... :love:

Jeg har ingenting å klage på :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så moro!

Hjertelig til lykke med gutten, Lara!

Langvarig fødsel som endte i keisersnitt, skjønner jeg - akkurat som da jeg fikk Vesla... Men; tipper det er glemt nå!

Håper dere har det helt herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så moro!

Hjertelig til lykke med gutten, Lara!

Langvarig fødsel som endte i keisersnitt, skjønner jeg - akkurat som da jeg fikk Vesla... Men; tipper det er glemt nå!

Håper dere har det helt herlig!

Tusen takk:)

Ja vi har det helt herlig vi, det eneste for meg som er rimelig nytt er å være våken om nettene og ikke sove lenge om morgenen - men hadde ikke byttet lillegutt bort mot det nei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er nok en :sol: skinnsdag og jeg har allerede vært på en liten trilletur...

Får jo ikke trillet så langt med smerter i både mage(keisersnitt) og rygg (sprøytebehandling), men jeg fikk nå gått å kastet søpla - vi har felles søpledunker i borettslaget her som er et stykke unna da;)

Fikk ikke lagt meg så tidlig som ønsket i går kveld - det blir liksom til at jeg haler ut tiden, og at kjæresten var borte i går på fotballkamp, gjorde heller ikke saken bedre, for da våkner jeg når han kommer tilbake, og så er jeg lys våken igjen.

Så da ble jeg sittende og surfe litt da. Blame me...

Skulle gjerne sovet litt lenger idag, men fikk endelig lagt lillegutt til en rimelig tid igår så da våknet han litt tidligere idag da, og han ville ikke ligge å kose seg og strekke på seg i senga nei :fnise:

Så da ble det til at jeg sto opp da, mens kjæresten ligger å sover fortsatt... Han sa det virker som han våkner opp når lillegutt gir fra seg lyder like før han skal ha pupp... jag bare tenkte mitt - jeg er jo våken da i opptil halvannen time...virkelig synd på kjæresten - NOT...

Men men, vi må jo dele på dette, så jeg lot kjæresten sove litt lenger idag jeg, og satser på at han tar seg av lillegutt i morgen tidlig etter at jeg har fått ammet han :jepp: da er det min tur til å sove litt lenger tenker jeg :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Reka

Bra at dere deler på det! Og håper at livet som mamma er koselig :rødme: Får litt babylengting av å lese her på kg altså :fnise:

God helg!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at dere deler på det! Og håper at livet som mamma er koselig :rødme:

Jepp, det skal jeg garantere deg at det er:) Ok da, ikke når lillegutt velger å være en del våken om natten :sukk: Men det går det også:) Lillegutt er jo super 99% av døgnet uansett...Så jeg kan ikke klage jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har familien min vært på besøk - langweekend - og det er nesten stygt å si det, men det var faktisk litt godt når de reiste. Kjenner jeg ikke slapper av på samme måte når jeg har besøk, selv om det er familie altså...merkelig det der!

Det var fire personer, som da naturlig er siden vi ser hverandre så sjelden, ble sittende oppe til tolv halv ett om natten, det kjenner jeg slet litt siden jeg også er oppe om natten...

Men jeg har jo ikke lyst til å si så mye heller da....

Ja ja, det er over for denne gang - og det var kjempekoselig å se dem igjen - fikk tatt bilde av fire generasjoner også:)

Så var det gårsdagen - natt til igår valgte lillegutt å være våken fra kl halv tre til kl halv seks- det er litt kjipt når jeg visste jeg skulle opp kl syv :Gjesp:

Måtte opp så tidlig for å bli med kjæresten på en operasjon - poliklinisk vel og merke, så det var jo bare dagen igår... Men med et stykke å kjøre til sykehus, med stopp for lillegutt, så må vi jo beregne gooood tid:)

Det var faktisk første lengre tur etter at lillegutt kom til verden, så det var jo en liten prøve for oss også.

Operasjonen gikk greit, selv om kjæresten besvimte, noe han "alltid" gjør under slike omstendigheter. Men det jeg synes var merkelig var at han ikke fikk noe smertestillende å ha med seg hjem, ei heller sykemelding. Så han kjente det godt utpå kvelden da all bedøvelse hadde forlatt kroppen hans - vi har jo smertestillende hjemme her også da, men han ville ikke ta, så da fikk han nå bare gå der da med vondter...

Og med lillegutt på armen som ikke hadde lyst til å legge seg når mor og far ville det;)

Det løste seg etter halvannen time og en pupp :fnise:

Idag sto vi opp til nok en gråværsdag, men vi har nå fått gått en tur likevel.

:husarbeid: har jeg også fått gjort unna, så nå blir det litt avslapning på sofaen, frem til jeg skal starte på middagen - hvis lillegutt "tillater" det da...

Kjenner jeg må komme meg inn i rutiner - og det tar visst "litt" lengere tid enn jeg først trodde... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du syntes det var slitsomt med besøk. Blir gjerne mer styr og mindre søvn.

Men koselig å høre at ting går bra med dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: :Gjesp: :Gjesp: :Gjesp: :Gjesp: :Gjesp:

Lillegutt var våken fra tre til halv seks seks inatt...så trøtt da, når han våknet kl halv syv igjen, kjæresten skiftet på han så jeg fikk noen minutter ekstra, men nå skulle jeg ønske jeg fikk flere minutter altså... lillegutt ligger ved siden av meg i vogga nå og prøver å sove, men han er litt urolig. Håper det ikke tar så lang tid før søvnen tar overhånd,så kan mor ta seg en lur hun med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reka

Åh.. Skjønner at du er trøtt!! Men håper du har fått tatt igjen litt søvn i løpet av dagen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt hadde samme våkenperiode inatt som tidligere denne uka :søvn:

Men jeg fikk sovet så vidt det var fra kl ni til halv elleve idag da, men med oppvåkninger innimellom, våkner jo hver gang babycallen suser...

Og det gjør den en del siden lillegutt prater i søvne:)

Så nå har jeg fått lagt han i vogna og gått en tur, men sover jeg da da - nope...

Sitter og surfer jeg da :sukk:

Men har fått ordnet med avisene vi skal ha fødselsbilder i da, for siden vi bor på en annen kant av landet måtte vi ordne bilder selv, siden fotografen på sykehuset bare representerte en avis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er trøtt, ja. Første tida kan være slitsom nok, men du får trøste deg med at en eller annen gang (i alle fall innen tre år... :fnise: .. neida, bare erter), så kommer nok gullet inn et mer normalt søvnmønster.

Ha en fin helg, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom og leser litt om hvordan det går med dere. :)

Du har fått PM fra meg...eller?

Jepp mottatt PM ja, er bare jeg som har vært treg med å besøke deg...Vært så mye nytt i livet nå, og som tar litt av søvnen min så da blir det ikke så ofte jeg er på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er trøtt, ja. Første tida kan være slitsom nok, men du får trøste deg med at en eller annen gang (i alle fall innen tre år... :fnise: .. neida, bare erter), så kommer nok gullet inn et mer normalt søvnmønster.

Ha en fin helg, da!

3 ÅR??? :dåne:

Nei skjønner at det kan gå litt opp og ned med søvnmønster ja, han har jo vært flink frem til bare nå i det siste...Så vi satser på at det endrer seg om ikke altfor lenge.

Det er bare slitsomt når det står på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reka

God helg, jeg kan krysse litt fingre for at søvnmønsteret endrer seg om du vil! (jeg er nemlig litt god på det altså :Nikke::fnise:)

Ha en fin helg ihvertfall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, jeg kan krysse litt fingre for at søvnmønsteret endrer seg om du vil! (jeg er nemlig litt god på det altså :Nikke::fnise:)

Ha en fin helg ihvertfall! :klem:

Tror det hjalp at du krysset fingrene jeg Reka, i natt sov lillegutt som vanlig - altså våken en gang... SÅ deilig.

Han hadde litt innsovnings problemer på kvelden da, men når kl nærmet seg tolv, da tok søvnen overhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...