Gå til innhold

Croft`s Diary


LaraCroft

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte også time i går, skal i nov. da. Jeg spurte når jeg ringte om hva som gjøres hos jordmor og da sa hun bare at de er ganske mye det samme som legen gjør. Jeg måtte også ta med urinprøve.

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det sa ikke jordmoren noe om på tlf, men hun sa bare at det skulle være en samtale nå da. men husker legen sa det på første sjekk om at man skal ha med urinprøve hver gang man skal til kontroll uansett lege eller jordmor. dette er sikkert bare en innføringssamtale vil jeg tro...eller :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har ikke fått den beskjeden om at man skal ha med urinprøve hver gang. Kanskje jeg skal ta med en når jeg skal til legen også da neste uke...

Ønsker deg en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid sist var jeg hos jordmor første gang mye tidligere enn nå. Nå har jeg ikke time før 6. desember, da er jeg 20+0. Første jordmortimen sist gikk med til å snakke om hvordan svangerskapet var forventet å bli, litt om sex i svangerskapet (mannen min var med på timen :ler: ), hvordan kontrollene skulle foregå framover, noen får høre hjertelyd, ja, og så sto vi fritt til å spørre om alt vi lurte på. Det som er så bra med jordmor er at hun tar seg god tid til å snakke med deg. Ja, og så sjekka hun vekt, blodtrykk, blodprosent og urin.

Skal vi på UL samme dag? Den 19. november? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

linky: ja tror du skal ta med deg urinprøve ja... fra morgenurinen... men fu kan jo bare ringe på forhånd å spørre også da, vet ikke om det er vanlig alle plasser, men jeg fikk nå beskjed om det da:)

monja: ja i utgangspunktet skulle vi hatt UL samtidig, men nå har jeg mottatt et brev som sier at jeg ikke skal dit før 23.nov.

Jeg ringte demog spurte da, for jeg syntes at det var i seneste laget, jeg vil da være 20+0 den dagen. Da endret de timen til den 13.nov, med begrunnelse at det ville være vanskelig å fastsette termin etter uke 20.

Det visste jeg ikke, men det har vel noe å gjøre med at fosterne vokser så forskjellig fra den uken og utover.

Men jippi, da er det ikke så lenge å vente til likevel :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Tar meg en tur innom boka di igjen jeg,håper alt står bra til og at du har fått masse kos i helga.

Ønsker deg også ei fin uke. Har ikke så mye å bidra med i graviditetsdebatten så det blir bare lykkeønskninger da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk alle sammen for hurrameihei for mine 15 uker.

Det har vært en stund siden jeg var inne her, har bar så sinnsykt mye å gjøre på jobb at jeg er dødssliten når jeg kommer hjem.

Holser på med et prosjekt og det skal ferdigstilles neste uke. Nå i siste liten har det jo selvfølgelig dukket opp uplanlagte saker, det har jeg heldigvis fått orden i nå, og jeg er bare sååååå lettet :sukk:

så i natt har jeg ikke sovet noe godt, hadde prosjektet i hodet helt frem til klokken to inatt, da sto jeg opp, hentet en kladdhefte og noterte ned saker jeg måtte få ferdig idag. Og det hjalp :jepp:

I morgen skal vi til samtalen hos jordmord da, så jeg ringte og spurte om jeg skulle ha med urinprøve. Det var ikke nødvendig siden det var satt bare som samtale og ikke kontroll. Men jeg lurte på hva de evt ville finne ut av en slik prøve, og da er det jo slik du sier Glow. Og jeg har hatt noen tanker rundt dette, så vi kom frem til at jeg tar med en slik prøve og tester den. Bare for å berolige meg.

Gleder meg til samtalen jeg:)

og nå er det snart helg igjen, herregud tida går så fort. jeg får jo ikke tid til å tenke julegaver heller...

Leela koselig at du er her selv om det blir en del

svangerskapsprat:)

Jo en ting til, jeg er egentlig 16 ukeri morra. Dette kom frem av den private UL jeg hadde tidligere... jeg har bare ikke somlet meg til å ta bort "nedtellingsdingebomsen". Er jo litt koselig å se selv om den ikke er helt riktig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jordmorsamtale. Jeg må vente lenge enda.....har ikke time før 6. desember. Skal du ha med pappa'n? Jeg skal ikke ha med mannen denne gangen, men på første kontrollen skal 3 åringen få være med. Sikkert morsomt for jordmor å se han, siden det er samme jordmor som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, pappa`n skal være med ja:) skal prøve å få han med på alt, og han har sagt at det ønsker han også. har sikkert noe å si at dette er begges første.

Skal spørre jordmor om jeg kan låne med meg hjem den trehøregreia de hører hjertelyden med. Husker ikke helt hva den heter :fnise:

Har mage ja, og den har vært der siden uke 9 eller noe slikt. Men jeg har ikke noe følelse av spark o.l inni meg nei. Det kommer vel litt senere. har bare knip da, og det er ikke godt. Bra at de er så sjeldne. tror det er det som heter kynnere, mendet får jeg sikkert vite mer om i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...