Gå til innhold

Croft`s Diary

LaraCroft

Anbefalte innlegg

Ja denne uken har gått så fort som bare det - kurs mandag, som var i en by 2,5 timers kjøring herfra. Det gikk fint med lillegutt på selve møte, må nok engang nevne at jeg var veldig stolt av han når dagen var over. Han var blid som bare det, og var en fornøyelse i seg selv.

På hjemveien begynte han å bli både trøtt og sliten, og hadde sikkert mange inntrykk å fordøye, men siden jeg hadde med en passasjer, så gikk det også greit - da ble han jo underholdt :lur:

Ellers har resten av uka gått til dåpsforbredelser og lønnsforhandlingsforbredelser. Så dagene har vært fyllt til randen...

Har endelig fått rengjort soverommet og da fikk jeg satt inn en stol som jeg bruker som ammestol. Da gikk vi igang med ny leggerutine. Ikke ligge lenger ved siden av mamma og sovne på puppen da nei - nå er det å ammes i stolen og legges våken i egen seng. Startet på det igår, men det gikk ikke helt etter planen nei. Men noe bedre enn fryktet likevel.

Han gråt sine bitre tårer i en halvtime, selv om han var på pappas arm. Det eneste som hjalp var å bli lagt på puppen, i amme stolen vel og merke, og bli lagt tilbake ii egen seng før han sovnet helt. Det hjalp ja, da gikk det bare noen minutter før han sovnet.

Idag gikk det litt bedre enn gårsdagen - men det var litt gråt i dag også da.

Og pappa er ikke akseptert som trøst lenger nei - her skal det visst være mamma for alle pengene :kgbaby:

Men vi får se hvordan det går i morgen da...

Skal hvertfall få til slik at det går bedre med pappa til stedet også:)

I morgen skal lillegutt og jeg på møte ang lønnsforhandlineger igjen, så skal vi på babysvømming og jeg håper vi rekker innom det nye treningssenteret som åpner her :bolledeig:

Er endelig ferdig med dåpstæsjet som jeg skal ha til dåpen som er omo to uker også. Lettet en bør fra skuldrene mine da ja:)

Nei, ser klokka er mange. Får komme meg i seng - og så håper jeg at jeg får bedre tid denne uka slik at jeg kan titte innom flere KG venner:)

Natti natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok en uke har gått siden jeg var her sist...tar tid alt sammen og Kg blir ikke prioritert for å si det sånn...

Uken startet med lønnsoforhandlingsarbeid, som varte hele dagen. En pause midt i da ofr å få med oss babysvømminga. Kjempestolt av lillegutt da som dykket to ganger og gråt ikke en eneste gang - tror vi nesten kan gjøre hva som helst med han bare han blir distrahert med en leke :fnise:

Når dagen var over hadde jeg tenkt meg innom det nye treningssenteret for innmelding, men da sa lillegutt ifra - han var rimelig overtrøtt...Ville jo ikke sove noe han mens jeg holdt på på møte.

Så da ble det rett hjem - og greit nok det, var rimelig sliten selv også.

Det som var kjipt da, var at når jeg dro innom treningssenteret tirsdag - så var det innmeldingsavgift - altså 500 kr i tillegg - ikke så kult, men må jo melde meg inn likevel :trene:

Så startet studiet opp denne uken - rettere sagt onsdag til fredag. Var spent på hvordan det ville være å ha med lillegutt tre hele dager uten min fulle oppmerksomhet. Men det gikk kjempefint. Han sov, lekte på gulvet, satt på fanget mmitt innimellom og spiste som han skulle.

Det var andre og tredje dagen han startet med å lage skikkelige lyder. Lå på gulvet å bare hylte - ikke skriking, men akkuratt som han testet stemmen sin - veldig enkelt for foreleseren å holde time og for oss å holde fremlegg :fnise:

Men men, i alt tror jeg alle hadde oppfatning av at han var en super gutt - og han viste seg jo fra sin beste side også da, fikk sitte på foreleserens sitt fang og titte på pc`n hans og greier :ler: storkoste seg der ja;)

Så nå er det endelig helg, og jeg venter på min nye mobiltelefon som skulle ha vært her nå *utålmodig*. Bestilte den jo forrige helg...

Nå skal vi bare slappe av og kose oss i helgen, og jeg ser frem til å kunne sove litt lengere om morgenen. Blitt slik at kjæresten tar lillegutt om morgenen slik at jeg kan sove lenge - så får han ta seg en lur i løpet av dagen når det passer:)

Ja, skal innom treningssenteret da og sjekke ut de nye fasilitetene - så får vi bare se hvor rødsprengt jeg blir siden det er en gooooood stund siden sist :skratte:

Nei, nå får mor komme seg i seng - kjenner øyelokka blir tyngre og tyngre...

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har travle dager ja.

Ikke dårlig å ha med lillegutt både på forhandlingsmøter og studier :jepp:

Lykke til med dåp neste helg. Er en del å ordne, men blir sikkert koselig. Skal dere reise dit dere er fra, eller ha det der dere bor nå? Blir vel en del reising hvis dere reiser til en av hjemplassene deres?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har du starta med studier? Ikke dårlig!

Innom for å ønske deg en god helg. Høres ut som at du har en herlig liten godgutt! :klemmer:

Jepp studier tenkte jeg var greit å fylle dagene med i permisjonen, akkurat som de ikke er fulle nok :fnise:

Men det er jo bare å lese og så opp til eksamen - ingen oppgaveskriving. Men går det ikke så går det ikke:)

Høres ut som du har travle dager ja.

Ikke dårlig å ha med lillegutt både på forhandlingsmøter og studier :jepp:

Lykke til med dåp neste helg. Er en del å ordne, men blir sikkert koselig. Skal dere reise dit dere er fra, eller ha det der dere bor nå? Blir vel en del reising hvis dere reiser til en av hjemplassene deres?

:klem:

Når lillegutt er så eksemplarisk som han har vært på disse studie dagene er det ikke noe problem. Men det er jo bare studiesamlinger da, så er det bare en samling igjen før dette semesteret er ferdig - satser på at det går like bra neste gang:)

Vi skal feire dåpen på vårt hjemsted ja - så reising blir det. Prøver bare å pakke minst mulig da :gjeiper: ikke så lett akkurat... Men vi har mange som hjelper oss da, så for oss går det faktisk greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studier og trening - jeg er imponert! Så flink du er! Og så virker det jo som småtten er snill også når du skal få utretta noe, og det er jo bra!

Siden jeg er her så sjelden for tida, benytter jeg anledningen til å ønske lykke til med dåpen! Håper dere får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Ja nå er vi tilbake i heimen etter en uke i sør Norge for feiring av dåp:)

Det var mye stæsj som skulle være med, men vi fikk nå med oss alt...bare litt nedpakket. Vi ble hentet av svigermor på flyplpassen, og jeg hadde mitt svare strev fra vi dro hjemmefra og til vi kom frem, med å prøve å holde optimismen oppe på kjæresten ifht å få med seg alt i bilen - det gikk :jepp: alt kom med, ingen trengte å ta toget innover:)

Så var det å ta seg en snartur innom Ikea på kvelden for å handle inn det siste vi trengte av vaser.

Neste dag bar det videre til festbygda, innover - nordover:) Vi kom frem litt senere enn forventet da lillegutt ikke planla og være helt på nett på turen - en del flere stopp enn vi ønsket..men men...

Vi kom nå oss frem og ordnet oss til i hytta (alle som kom langveisfra sov på hytter) og så fant vi ut at vi gjør unna det vi kan gjøre unna og ferdig i lokalet -og det ble gjort med god hjelp fra kjæresten og ei søster av meg som hadde tatt toget hit.

Det var så deilig da når lørdagen kom, for da var det egentlig ikke så mye som sto igjen å gjøre - egentlig bare blomsteroppsatser og bordkortplassering. Men det ble sene kvelder likevel...

Så kom den store dåpsdagen - og jeg gruet meg fælt til hvordan lillegutt ville ta det med å blir løftet hit og dit av alle som vil holde han. Vi var jo i underkant av 40 personer (bare familie, besteforeldre, foreldre og søsken med barn), og kirken ikke minst, blir det gråt???

Lillegutt tok hele dagen med storm - det var helt fantastisk og se hvordan han elsket den oppmerksomheten :hjerte: . På armen inn i kirken satt han (ikke lå slik som er vanlig - han er jo så stor, både i str og alder), og bare skuet utover forsamlingen. Etter dåpshandlingen som var tidlig i gudstj. var det ut for en liten dupp, og når lillegutt kom inn igjen var det på nytt et stort glis i fjeset hans når han så alle menneskene :hjerte:

I festlokalet resten av dagen var lillegutt smørblid - tror det kan ha noe med at vi fikk ammet og duppet av som han pleier hjemme, hvertfall sånn noenlunde.

Hele dagen var kjempefin - alle barn kunne leke ute og voksne holdt på inne... Og det var en kjempestilig dåpsgutt som hadde på seg festbunad på denne festen - det var så stilig - jeg bare digger bunader altså :jepp:

Så vare dagen over rundt klokken seks... tilbake i hytta vår for å starte kveldsstell...da kjente jeg hvor sliten jeg var altså...lufta bare seg ut av meg...

Endelig var dagen over!!!

Så var vi sørafor noen dager til før vi dro hjem, morsomt å se at lillegutt nå husker hjemmet sitt. Det var snakking (på hans måte;)) fra første stund...

Mange fine gaver har lillegutt fått - bare en som trengs å byttes! Men det var jo noen ting vi ikke ønsket da, men hva kan vi gjøre. Her vi bor kan vi ikke bytte det likevel - siden det er kjøpt i sør.

Jada må jeg stikke - lillegutt våknet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Gud som tida flyr av sted, og ikke har jeg så mye tid til å sitte å få tanker ut av hodet her heller....

Får vært kjapt innom Toddler pjatt innimellom da, men skulle ønske det ble litt mer tid til å titte innom mine KG venner oftere:)

Ja hva er gjort siden sist... Har fått vært på babysvømming enda en gang, og da var det fortograf til stede og vi fikk noen fine bilder, antar jeg - får ikke se dem før neste gang. Så meldte vi oss på til videregående kurs i svømming - gleder meg allerede til det:)

Er så morsomt å se utviklingen i vannet. Nå er lillegutt blitt en kløpper på dykking. Men vi skal visst prøve en ny type dykk nå neste gang - spennende:)

Så er vi fem stk som er på badingen som er på samme barseltreff også, det er også veldig koselig. Og nå endelig fikk jeg tid til å sitte litt med de andre etter bading. Tidligere har jeg alltid hatt noe å gjøre rett etter bading og måtte stikke hjem med en gang...

Så har vi vært på brseltreff, og har nå blitt enige om å ha det hver uke istedet for annenhver uke - veldig greit synes jeg da, for jeg har vært så mye borte pga møter o.l så når man er borte da, så går det jo en mnd før vi sees neste gang. Vi skal også starte med litt sangleker på treffene også, det blir nok bra:)

Treningen min har jeg kommet ordentlig igang med også - og det gir meg bare så mye mer energi :jepp: Komme seg litt ut og bare ha seg selv i tankene den lille stunden det varer:)

Har skiftet fysioterapeut også etter at fysioen jeg hadde rin gte meg kl ni på kvelden dagen før jeg skulle ha time og sa han skulle ha en feriedag - avlysning nok en gang - det så jeg meg lei på og skiftet...

Hele første timen hos den nye fysioen gikk bare med til å snakke om uttøyningsteknikker, og trening av stabiliseringsmuskulaturen i korsryggen.

Ja og det var det jeg fikk skrevet i denne omgang - lillegutt har våknet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Høres ut som det er travle dager! Så fint at dåpsdagen gikk bra - skal se det er en liten sjarmør du har fått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he - en storsjarmør vil jeg si;)

Da tok jeg en tur innom boka mi da - hvor lenge jeg kan sitte er uvisst...det er helt utrolig hvor liten tid det er til å sitte her å skrive nå for tiden...lillegutt tar all min tid, ja bortsett fra alt annet vi har på planen da :fnise: vi har fulle dager hele tiden jo...

Mye har skjedd siden sist jeg var her inne, blant annet har lillegutt lært seg å komme fremover, ikke krabbing enda, men åling;)

Jeg har endelig vært hos frisøren, har ikke vært der siden før fødselen *dåne*...men nå var jeg bare helt nødt!

Vi, altså meg og lillegutt skal ut på flytur til uken, skal besøke familie og venner i sør...jeg gruer meg noe sinnsykt til flyturen - har jo blitt helt kylling etter at jeg ble gravid og det har bare styrket seg visst. Ikke morsomt, men må jo bare gjøre dette for at jeg skal takle det også... Det andre er at jeg ikke får noe avlastning fra mannen, han er så kjempeflink å ta lillegutt i en og en halv time før han skal på jobb - slik at jeg får sove litt ekstra siden jeg er oppe om natten...håper jeg kan satse på noen familiemedlemmer her :lur:

Ellers skal jeg se om jeg finner en habitt til julebordet vi skal på senere denne mnd. Lurer virkleig på hva jeg skal ha på???

Når vi kommer tilbake fra ukesturen nå, skal vi flytte lillegutt over på eget rom - det skal bli spennende å se hvordan går...det eneste kjipe er at han fortsatt tar to amminger om natten, altså må jeg ut på vandring i mørket;)

Men det positive er at jeg og kjæresten kan bedrive litt sengehygge :lur: det er jo helt håpløst nå, for lillegutt holder på å våkne nesten hver gang vi legger oss - det er skikkelig kjedelig det, vi må være helt musestille...

Får inderlig håpe det ikke tar like lang tid til neste gang jeg får hvert innom her...og ikke blir det til særlig titting i andre bøker heller :sukk: føler at jeg svikter litt...*drar meg selv i nakkeskinnet*

so long my friends :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er på runde for å fortelle at dagboka mi er slettet. Har så liten tid til å oppdatere den for tida. Men; jeg kommer nok innom i boka di og leser og skriver litt av og til likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Heisann!

Jeg er på runde for å fortelle at dagboka mi er slettet. Har så liten tid til å oppdatere den for tida. Men; jeg kommer nok innom i boka di og leser og skriver litt av og til likevel.

Synd boka di er slettet da, men jeg skjønner deg. Du ser jo bare på meg hvor ofte jeg har vært her

Nei, blir ikke så mye tid til dette her nei...merker lillegutt tar mer tid nå, som han har startet utforskingen av den store vide verden - eller stua og kjøkkenet om du vil da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg... tar bare litt tid å komme seg hit og få skrevet noe... timeplanen er konstant full jo, eller den har vært det da.

Siden sist...hæ...når var det? Jo kort fortalt, så har jeg vært en tur med lillegutt i sørnorge, jeg har prøvd å lese til eksamen, lillegutt og mannen har vært syk, og jeg har holdt medlemsmøte i fagforeningen...ting tar tid, både med planlegging og gjennomføring - kjenner jeg er klar for juleferie ja...

Nå har lillegutt blitt stor - eller vet ikke eksakt enda da, vi skal på kontroll til uka igjen, spennende det - men han åler rundt som bare det, startet å sitte litt helt selv, og tennene opp begynner å komme også, så da er det ikke lenge til han har 4 tenner i den søte munnen sin;)

Lillegutt har ligget på eget rom i en mnd nå ca, og det er så deilig. Stille og rolig er det på rommet vårt nå, selv om det den siste tiden har slått ut mye lyd på babycallingen - men det er ikke rart siden lillegutt har vært kraftig forkjølet...

Han er unnskyldt :gjeiper:

Nå etter mye om og men har vi endelig funnet ut hva vi skal gi alle sammen i julegave, og vi må jo se og få handlet inn resten rimelig fort siden det må sendes med posten senest tirsdag... litt stress, men det går nok bra.

Må prøve å ikke ta helt av med julegaver heller, spesielt når jeg ikke har ett rødt øre til overs... lurer på når foreldrepengene blir utbetalt nå jeg???

Godt kjæresten er den forsørgende i denne familien:) Ellers hadde det ikke kommet noe nisse her for å si det sånn...

Blir visst ikke rik av å gå i førdelsperm nei!!

Men men, jeg gleder meg nå som en unge til jul likevel jeg. Det er så kos med familiehygge og bare slappe av...gjøre det man vil når man vil :jepp:

Så får vi se da når jeg titter innom her neste gang - blir vel enklere i løpet av ferien vil jeg tro:)

HA en fin advendtstid alle sammen :kalle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember er travel, ja! Nå har jeg en pause mellom leggingene - Vesla er på julekonsert med mormor og Minsten er lagt - så da tar jeg en liten runde...

Håper du koser deg i førjulstida - husk å ikke stresse hele tida; kose seg er viktig!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Oi oi oi - riiiiimelig lenge sidne jeg har vært her nå... Føler jeg aldri har tid... men vil ikke slette boka heller da.

Ja Kayli jula har vært kjempefin, bare ro og familietid. Vi var kun vår lille familie på tre i jul og romjul, så fikk vi svigermor på besøk til nyttårsaften, så koselig da :)

Ellers går dagene her til lillegutt, alt dreier seg jo om han - det skulle bare mangle det altså, ikke misforstå...

Lillegutt utvikler seg som bare det, synes det skjer nye ting hver dag jeg... nå går han rundt stuebordet når han holder i det, han krabber som lynet og elsker å krabbe seg oppover trappa :hjerte: gode gutten til mamma.

Tenner har han nå 8 av - 4 oppe og 4 nede... de vokser så fort :kgbaby:

Ellers har jeg ikke klart eksamen på faget jeg tok i høst - kjipern det, men jeg har rett og slett ikke hatt overskudd til å lese. Når dagen er over her, har jeg ikke hatt energi til å sette meg ned med bøkene - har jeg gjort det, har jeg ikke husket noe av det jeg har lest, og da er det liten vits. Skal heller prøve å ta den opp igjen nå i vår.

Jeg stresser ikke noe med det heller egentlig, for jeg tar det bare for gøy...

Vinteren og våren er full av planer, besøk fra familie, kursdeltakelse, besøk fra venner, 30 årslags fest som jeg ønsker å delta i (langt fra der vi bor), mannen er borte en hel mnd pga jobb og dåp som vi skal i.... så er det de vanlige ukesysslene også da - barseltreff og svømming... og min egen trening da...

Har startet etter jul et joggeprogram jeg fant på KK`s sine nettsider - funker sombare det - gjenstår bare den store testen nå, skal ta den til fredagen tenkte jeg, så er spent på om jeg klarer å fullføre :)

ja, så det var en liten oppdatering fra meg nå, og jeg skal skjerpe meg, har ikke glemt boka mi - men å titte innom andres bøker får være neste mål på KG-programmet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da her jeg klart målet jeg hadde satt meg - fysisk sett... Startet i januar på et 6 ukers treningsprogram og det er fullført og stått med glans...det er så deilig :jepp:

Nå føler jeg det er godt å ta på seg klærne igjen...føler meg litt mer sexy nå, enn for noen mnd siden ja... har tatt tid å komme seg i ship-shape form igjen etter fødselen, men nå som jeg har klart dette, så er det bare å fortsette :)

Har trent tre ganger i uka, bare med løping for å få formen på topp, så nå som jeg har kondisjonen kan jeg nå gå over til å trene styrke ved siden av... føler meg så godt nå :enig:

Hele greia med dette er et hovedmål jeg har - men det blir ikke noe av før om et års tid. Men da skal jeg klare det!!!

Ellers så er det slik i heimen her at alt går som det skal for tiden. Kjæresten er hjemme igjen etter en uke på jobb...lillegutt storkoser seg om dagen, selv om nettene har vært dårlige - tann på vei - og utviler seg som bare det.

Jeg har snart bursdag, og jeg får besøk av lillesøster om ikke lenge, og ei venninne med barn kommer enda litt senere, så skal jeg i storkalas om en mnd`s tid, så har jeg eksamen igjen... hmmm - må se å få lest litt snart....

så er det påske, dåp, familiebesøk osv osv... har faktisk mange ting på programmet fremover - kanskje det ikke blir så ille at kjæresten skal jobbe borte i en mnd da??? eller....

Jeg føler akkurat nå at det går min vei :danse:

Nei - får hoppe i seng nå :natti: skal opp tidlig i morgen - shopping på gang, og da må vi jo kjøre et stykke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er helgen over, og vi har kost oss. Shopping igår, litt stress var det da, men vi fikk nå handlet det vi skulle og ble fornøyde.

Idag våknet vi til strålende vær igjen - og vi tok en tur opp i skianlegget for å titte og bare slappe av. Ikke så lett å stå på i bakken med en liten krabat på 10 mnd`r. Blir neste år det, da kan han bli med :)

Vi har endelig fått tilbake babysitterne som vi hadde levert inn til reperasjon i før jul, og kan nå ha lillegutt liggende ute, uten at vinduet er åpent og kald luft siver inn.

Og så er det enklere for kjæresten og jeg til å kose oss litt mens lillegutt sover ;) må jo benytrte alle muligheter man har, når man har barn . er det ikke slik rådene lyder??? ;)

Ja, en ny uke for tur - stappfull av aktiviteter...puh...gleder meg allerede til helgen igjen jeg...litt roligere tempo da ja...

Men nå må jeg komme meg i seng, sier til meg selv hver dag at "idag skal jeg legge meg tidlig" . og så blir det ikke noe av likevel, for jeg sitter å surfer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg bursdag - rundt tall og greier - stor stas, hmmmm.... nope!!!

Vet ikke hvor jeg skal begynne jeg for unner ingen en slik dag...

Det er jo slik at jeg bor i en helt annen landsdel i Norge enn slekt og venner, synes jeg ofret meg her pga jobben til kjæresten. Nå er det slik at vi skal flytte tilbake til landsdelen vi kommer fra til sommeren - og jeg teller dager, men det går ikke fort nok!

Hverdagen er stille, med bare jeg og sønnen min - da kjæresten har en jobb som gjør at han er mye borte. Jeg kjenner jeg savner vennene mine og det å kunne besøke slekt og få litt hjelp til dagliglivets gjøremål - få en liten pause hvor jeg har egentid, og noen i slekten passer sønnen.

Ikke misforstå, sønnen min er verdens beste og han er blid hele tiden, det er ikke han som er problemet.

Det er å ikke ha noen fortrolige å snakke med, med alle tanker som surrer rundt i hodet... ikke ha et godt nettverk... alltid være den som må gjøre alt, og passe på at alt er i orden...jeg kjenner at jeg ikke makter det...

Folk har ringt og vært kjempehyggelige idag, men hva hjelper det når jeg ikke er i form...og det bare fortsetter å ringe, men jeg har ikke så mye lyst til å prate med dem jeg, selv om det er min nærmeste slekt...

Skulle ønske sommeren var her og jeg kunne komme tilbake til gamle "jaktmarker"...

Det at jeg ikke får noen som helst oppmerkosmhet på min bursdag av kjæresten min er også med å påvikre humøret idag. Hvorfor ikke bare en liten blomsterkvast da???

Jeg har jo fått gaven for en halv mnd siden da, så det skal ikke stå på det, men på selve dagen da... Ikke en liten bursdagsklem engang...

Og selvfølgelig er det slik at hvis jeg har det litt dårlig fra før, så blir selv den minste ting stor...

Så gratulerer så mye med dagen da Lara - og kos deg resten av kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...