Gå til innhold

Croft`s Diary

LaraCroft

Anbefalte innlegg

Idag sovnet lillegutt som han skulle :kgbaby:

Og har sovet siden, så nå har jeg og kjæresten sett på tv og bare kost oss sammen:)

Det er godt når lillegutt sovner som han skal - men han pleier jo å være grei det meste av døgnet også da, så jeg har ikke så mye å utsette egentlig de gangene han ikke vil legge seg til rutinetid... Haner bare rett og slett god :hjerte:

Idag prøvde jeg meg på et bakeprosjekt som ikke gikk helt som det skulle. Prøvde meg på "verdens beste", og som jeg har blitt fortalt så er det ikke mye som skal til før den blir mislykket.

Vet egentig ikke hva som gikk galt heller, men den ble ikke slik jeg har fått den servert tidligere - da er den jo bare :sikle:

Så da blir det ikke den jeg kommer tilå bake til en dåp vi skal i om ikke lenge... får finne på noe annet da ja...

Nei, nå får jeg komme meg opp og finne Jon Blund. Det pleier jo alltid å være slik at de gangene lillegutt sovner tidlig så blir jeg sittende oppe - hvorfor det???

So long my friends :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Leela_

Nå fikk jeg lyst på Verdens Beste, selv om du skrev at den ble mislykket. Har faktisk aldri prøvd meg på å bake det, fikk lyst til å teste det ut selv om det sikkert blir en liten fiasko. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst på Verdens Beste, selv om du skrev at den ble mislykket. Har faktisk aldri prøvd meg på å bake det, fikk lyst til å teste det ut selv om det sikkert blir en liten fiasko. :)

Ja ikke sant, må bare prøves det.

Fikk også ny oppskrift på verdens beste av mamma - den andre var fra nett - og kan skjønne at prøveprosjektet gikk i d...

var jo helt feil tid på steking jo, alt for lenge....

Så nå er ny oppskrift i havn + oppskrift på sjokoladekake.... så det blir nye prosjekter til helgen igjen :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært trøtt HELE dagen :Gjesp:

Får liksom ikke innhentet søvnen igjen... Vi har (jeg og nabodama) en avtale om å gå en times tur hver dag - og det er jo kjempebra. Lillegutt sover jo han, men ikke lenger enn en halvtime etter at vi har kommet hjem igjen fra tur, så da rekker jeg jo ikke å få meg en dupp...må jo dusje også.

Så ved neste anledning til dupp, da blir jeg vekt etter noen minutter av alarmen på mobilen - tid for pillen. (må ha alarm på for å huske å ta den ellers blir den borte i ammetåka).

Så gikk det bare noen minutter igjen da, så var lillegutt våken igjen. Det som er problemet er at det tar så lang tid før jeg sovner, så når jeg først sovner så går det så kort tid før lillegutt roper igjen.

Men, jeg må absolutt bli flinkere til å duppe av og komme meg i seng om kvelden!!!

Så er jeg på leting etter kassetter - til å ha blader i. Finner ikke noe her i området:(

Har ikke lyst på sånne man får på bokhandel - det blir så kontoraktig liksom... vil ha noe som er litt koseligere... vet at det er noen enkle og fine, hvite...på IKEA - en verdensdel unna her :fnise:

Så får nok vente med dette til vi kommer oss sørover igjen ja...

Nei nå får jeg pakke sammen og komme meg i seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag våknet ikke lillegutt før kl halv åtte, en halvtime senere enn vanlig - veldig godt det, siden jeg kom meg i seng tidligere igår, mer søvn på meg:)

Grunnen var at kjæresten forsov seg til jobben idag - tror lillegutt våkner av at kjæresten står opp - selv om han er musesstille...

Så etter vanlig morgenrutine var det ut på en times tur igjen - det gjør vi hver dag, mandag til fredag:)

Må se å komme meg i form - og så elsker lillegutt den turen. Etter at jeg startet med dette som fast, så har formiddagsduppen hans blitt lenger og det er jo et stort pluss:)

Utover det føler jeg ikke at jeg har fått gjort så mye fornuftig idag - tatt ut av oppvaskmaskin og satt på ei klesvask...Synes liksom at timene flyr mange dager også jeg da...

Fått ordnet meg legetime da - skal bli deilig å komme seg dit og kanskje få noe hjelp til de plagene jeg har. Håper virkelig at jeg får henvisning til fysioterapeut el.l.

Utover det så synes jeg amminga er litt rar noen ganger, lillegutt vet jeg er en effektiv suger, men enkelte ganger suger han bare i noen få minutter, og så bare gnir han seg vekk og vil ikke ha. Hvorfor det???

Andre ganger igjen tømmer han puppen på 10 minutter.

Men han gråter jo ikke da - så jeg tolker det som at han ikke er sulten heller, da sier han jo fra:)

Kjenner jeg er kjempetrøtt i kveld - ikke vært så trøtt så tidlig på lenge, jeg duppet faktisk av i sted da vi så litt på tv. Kan det ha noe med at jeg la meg tidligere igår - eller at jeg bare er underernært på søvn??? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre dager er fyllte med turgåing og husarbeid.

Vi går alltid tur på formiddagen, slik er det hver dag, untatt i helgen da...da er det fri:)

Når vi så er inne og jeg vil gjøre unna litt husarbeid - er lillegutt så flink til å ligge på gulvet å styre litt med en leke eller at han sitter i vippestolen og ser på hva jeg driver med. Han er bare såååå flink:)

Lillegutt har også startet storutvikling når det gjelder aktivitet på gulvet - nå snur han seg ikke bare begge veier, men han roterer også... Løfter opp rumpe og skyver knærne litt innunder gjør han også... Lillegutt er jo bare 4 mnd`r nå jo - og det går så altfor fort for meg.

Nå er det helg og bare kos.... Skal en tur på shopping i morgen, se om jeg finner noe pynt til dåpen vi skal ha i september. Litt sent - men slik ble det nå bare...

Har også masse planer her i hjemmet da - nye gardiner i stue, soverom, gjesterom og barnerom. Rydde på kontor, og lage til bordkort. Må få meg nye gardinstenger til stua også da... men de er bestilt og jeg venter i spenning...

Men alltid godt å få inn litt nytt også da:)

Har sinnsykt lyst til å bestille varer på lifestone også da - ser så fint ut med avstøpninger av hånd og fot, men gud a meg og det koster...

Jaja...får se om det blir noe av eller om jeg finner noe alternativt.

har forresten bestilt oss trille da, slik at det bare er å "klikke" på bilstolen på trilla. Veldig enkelt når man bare skal på korte turer inn og ut...

veldig service hvertfall fra Happyland. Bestilt derfra og får i riktig farge siden fargen ikke taes inn i Norge, trilla pluss sendingen er rimeligere enn å kjøpe lik samme trille her i Norge (bare i annen farge)...

Nei, får se å komme meg i seng jeg nå. Lillegutt har jo ikke noe forskjell på helg og ukedager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går vi også tur hver formiddag :jepp:

Lillejenta er også som regel flink til å ligge på gulvet å leke litt mens jeg får unnagjort litt husarbeid, er det ikke kjekt på gulvet blir hun fornøyd så fort hun kommer oppi vippestolen sin. Da følger hun ivrig med på hva jeg holder på med, er vist veldig spennendes :fnise:

Du nevner at dere har masse planer i hjemmet, det har vi hatt lenge nå og endelig er vi ferdige med dem :fnise: Fått opp nye gardiner i stua (panelgardiner) ny skjenk til bryllupsservice osv. Kjekt å ha noe å drive på med syns jeg.

Har også kikket på lifestone men prisene stoppet meg altså...Men fant faktisk et sett på en bokhandel med ramme og utstyr til å lage fot/håndavtrykk. Kostet 400.

Gratulerer med trille da :)

Ha en super helg LaraCroft :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne "spiseproblemer" har min bebis også. Noen ganger vil han nesten ikke ha mat, bare vrir seg vekk....

Nei, det er ikke kult...må pumpe meg innimellom bare for å være sikker på at melkenivået holdes oppe...

God søndag! :klemmer:

Tusen takk for det - ha en fin uke:)

Innom og oppdaterer meg :) God søndagkveld :klem:

Koselig at du titter innom, ha en fin uke Reka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja søndagen kan du si var produktiv:) Vi stod opp kl halv ni, deilig at lillegutt sov så lenge.

Når frokosten var fortært, så satte vi igang med litt husarbeid, mang en klesvask ble pakket sammen og nye satt på. Hele huset ble støvsugd, og ikke minst vi flyttet på sofaen og fikk støvsugd under den også. Siden det er vinkelsofa så blir det ikke ofte vi flytter på den for å støvsuge under den nei...

Så det var godt å bli kvitt hybelkaninene der ja - og så fikk vi lagt under stoppfilt under gulvteppet, bevarer både gulv og teppe det:)

Etter dette var det en tur ut, og møte naboer. Vi har et samlingspunkt og møtes der i helgene - kjempekoselig at benken blir full og alle ungene leker rundt omkring:)

Det ble til og med servert belgiske vafler der :sikle:

Idag derimot - er mamma trøtt :Gjesp:

Men nå er det visst en som ikke vil ligge for seg selv mer - så min oppdatering må fortsette litt senere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja skal vi se - da fortsetter det:)

Kort sagt var søndagen kjempegrei - godt å endelig ha hele helgen sammen med kjæresten, dette var første helgen etter ferien at han ikke var på jobb deler av helgen.

Men igår derimot så var det jo back to work. Og lillegutt våkner hver gangkjæresten skal på jobb. Men nå er vi heldogvis flinke til å komme oss i seng tidlig da. Sånn rundt ti hver kveld går jeg på badet. Kjenner at jeg bare må gjøre det, hvis ikke går det så utover dagen etterpå, og meg uten nok søvn er ikke hyggelig selskap...

Begynte faktisk å lure på om jeg skulle bli ordentlig syk igår, fikk skikkelig vondt i hodet utover dagen og kjente meg skikkelig varm, men jeg kaldsvettet.

Da var det ikke kult at kjæresten jobbet overtid og lillegutt var skikkelig grinete - ingenting var godt nok en periode her... Men tror lillegutt skjønte etterhvert at det var noe med meg, for det var akkurat som han endret litt humør.

Så jeg sa til meg selv - "ikke lenge igjen nå, kveldsstellet starter snart"...Ikke alltid like lett å være mor nei... Men det gikk veldig bra da. Vi tok kveldstellet - med bad (hver kveld det) - og så var det i seng... Og der sov han en time. Tror kankskje han trodde det var en dupp: Men det gikk greit med en ny pupp, da sloknet lillegutt igjen.

Jeg bare nyter å ha han ved siden av meg om kvelden nå han legger seg - pupper i sengen skjønner dere. Ikke den lureste løsningen, men skal snart få inn en stol slik at ammingen foregår der i stedet - slik at han får ligge i sengen sin selv om han kanskje ikke har sovnet...

Må prøve å arbeide oss frem til at han skal på eget rom - vi har ikke bestemt oss for det enda, men den tid kommer jo en gang...

Idag har jeg fysioterapitime da - skal bli deilig å få noen kyndige hander til å "mekke" litt på kroppen...

Så slike timer blir det en del av fremover. Da skal lillegutt være med pappa på jobb i den tiden...

nå er det en klesvask som venter på meg og en oppvaskmaskin som må tømmes - og her sitter jeg, med ingen lyst til noen av delene...

Men har jo vært litt flink da, allerede gått timesturen idag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink husmor (og husfar ;) ) dere har vært da :)

Her ammes det også i senga. Noen ganger velger man rett og slett minste motstands vei ;)

Har spisinga hans gått bedre i det siste da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink husmor (og husfar ;) ) dere har vært da :)

Her ammes det også i senga. Noen ganger velger man rett og slett minste motstands vei ;)

Har spisinga hans gått bedre i det siste da?

Ja, noen ganger er det enkle ofte det beste;)

Spisingen til lillegutt har gått supert idag :jepp: håper det fortsetter som dette...

Kan jo hende den bortvridningen bare er en fase???*håpe-håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jippi - da er foreldrepengesøknaden behandlet og vedtatt :hoppe:

Har hatt litt pengenød siden jeg jobbet i engasjement og det varte bare ut juni. Da sa jobben min at alt var i orden ifht NAV så da gjorde jeg ingenting(de sa jeg ikke trengte det)...og ventet på penger... Men det kom ikke noe så jeg måtte ringe NAV og forhøre meg - da fikk jeg beskjed om at det manglet permisjonspapirer - noe jeg hadde fått beskjed fra jobben at jeg ikke trengte fylle ut(annet enn til dem) :kjefte: det var feil...

Så jeg ettersendte papirer i starten av juli - og har levd på feriepengene mine og kjæresten:)

Så nå er det hvertfall klart at jeg skal få dem, men det var jo selvfølgelig litt kluss fortsatt da. Men det var bare bagateller, satser jeg på da. Så innen 25 aug så får jeg penger*juble* trenger ikke utsette lånet mitt:)

Må stikke - lillegutt roper på meg som bare det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dagen flyr... føler jeg aldri har tid til å sitte på kg jeg :tristbla:

På fredag var vi på 4 mnd`rs kontroll med lillegutt - ikke nødvendig egentlig - men siden han har vært litt strevsom på puppen i det siste ville jeg sjekke vektkurven hans.

Ikke noe å bekymre seg over, han har gått opp 315 gr på 2 uker, og det var de veldig fornøyd med på helsestasjonen:)

Og vi hjemme også da :fnise:

Ellers har helgekosen bestått i bare familiekos:) Var på bursdagsselskap hos naboen toåring, då lørdagen var fyllt med mye kake. Og kvelden med mye snacks - rart så lett slike ting går ned :popcorn:

Idag derimot har jeg vært superflink synes jeg... Siden vi ikke har noe treningssenter her vi bor, så har jeg abonnert på IForm`s treningsdvder - og idag satte jeg på en og gikk i gang. ...puh... slitsomt gitt... Har jo ikke trent siden januar - annet enn å gå tur da, så jeg kommer nok til å merke det godt i kroppen i morgen og overmorgen. Merket jo bare når jeg skulle gå opp i annen etasje for å dusje at bena var helt gele:)

Men jeg går vel noe av meg på den daglige gåturen som vi har her også da... hver mandag - fredag:)

Ellers har jeg denne helgen inngått avtale med kjæresten (siden han skal være borte på jobb i 4 dager) å kunne sove lenge om morgenen - gjett om det var deilig da :jepp:

Rart jeg er så trøtt som jeg er nå da... så det blir vel ikke så lenge til jeg hopper til køys:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dagen flyr... føler jeg aldri har tid til å sitte på kg jeg :tristbla:

På fredag var vi på 4 mnd`rs kontroll med lillegutt - ikke nødvendig egentlig - men siden han har vært litt strevsom på puppen i det siste ville jeg sjekke vektkurven hans.

Ikke noe å bekymre seg over, han har gått opp 315 gr på 2 uker, og det var de veldig fornøyd med på helsestasjonen:)

Og vi hjemme også da :fnise:

Ellers har helgekosen bestått i bare familiekos:) Var på bursdagsselskap hos naboen toåring, då lørdagen var fyllt med mye kake. Og kvelden med mye snacks - rart så lett slike ting går ned :popcorn:

Idag derimot har jeg vært superflink synes jeg... Siden vi ikke har noe treningssenter her vi bor, så har jeg abonnert på IForm`s treningsdvder - og idag satte jeg på en og gikk i gang. ...puh... slitsomt gitt... Har jo ikke trent siden januar - annet enn å gå tur da, så jeg kommer nok til å merke det godt i kroppen i morgen og overmorgen. Merket jo bare når jeg skulle gå opp i annen etasje for å dusje at bena var helt gele:)

Men jeg går vel noe av meg på den daglige gåturen som vi har her også da... hver mandag - fredag:)

Ellers har jeg denne helgen inngått avtale med kjæresten (siden han skal være borte på jobb i 4 dager) å kunne sove lenge om morgenen - gjett om det var deilig da :jepp:

Rart jeg er så trøtt som jeg er nå da... så det blir vel ikke så lenge til jeg hopper til køys:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...