Gå til innhold

Croft`s Diary

LaraCroft

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En kjapp tur innom - lillegutt er blitt stor i løpet av mnd vi har vært på ferie:)

Han er blitt hele 68 cm lang :hjerter_rundt:

Ellers ser vi nå frem til å komme hjem igjen , fortsatt en uke til da, pluss laaaaang kjøring...puh...

Begynner å bli rimelig lei av å være hele tiden sammen med andre ( håper jeg ikke virker hyklersk av den grunn), men jeg føler liksom ikke at jeg får slappet av når jeg har folk rundt meg. Liker veldig godt å være hjemme med min lille familie jeg :jepp:

Så denne ferien har ikke vært for å slappe av , men å vise frem lillegutt - husker han hvordan han har det hjemme tro???? Vi har jo vært borte fra hjemme så lenge nå :klø:

Når vi kommer hjem blir det hvertfall start på rutiner da...Blir ikke så mye av det på ferie - selv om vi prøver å bade og legge han rundt samme tid. Men det er lillegutt som bestemmer:)

Jaja.... det var det lille for denne gang - kommer sterkere tilbake etter ferien :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det litt som deg; trivelig å være på tur og på besøk, men deilig å komme hjem igjen!

Håper dere får det fint siste uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ja nå er ferien over og hverdagen på tur. Eller rettere sagt den starter i morgen:)

Vi kom hjem fra ferie i helgen son var, men siden det har vært så fint vær her har vi tilbrakt hele dagen ute. Og det har vært en del klesvask som har stått på listen over prioriteringer etter hjemkomst.

Endelig får en si - etter planlagte 6 uker på ferie, for å vise frem lillegutt...puh... så fant vi ut at vi startet hjemreisen en uke før. Det tar jo 5 dager å reise også, og vi ønsket noen dager hjemme før kjæresten starter på jobb igjen.

Dere kan tro lillehutt har vokst og utviklet seg - han veier nå uoffisielt 8,5 kg og vi målte han for tre uker siden til 68 cm.

Og ikke nok med det - idag har hatt fått rullingen ordentlig igang. Altså rulle seg fra rygg til mage. Og lillegutt får også en tann snart.

Kunne virkelig ikke skjønne det når han gråt så mye idag, han pleier ikke å gjøre det. Var på nabobesøk hvor de har ei lita tulle som lå og sov når lillegutt startet gråtingen sin. For ikke å vekke lille tulla så gikk vi hjem. Tenkte kanskje at det var pupp han ville ha og la han til. Da kastet han seg bakover og gapte stort. Da så jeg at "tanngar`n" var vel hvit. Så høyre fortann kan skimtes så vidt det er.

Stakkar lille gutten, han er jo bare 14 uker jo:)

Men men ikke noe å gjøre med utviklingen nei...

Ellers kan jeg fortelle at å reise slik vi har gjort ikke er å anbefale :fnise:

Vi har bodd oppe på folk og pakket ut og inn og frem og tilbake i 5 uker - ikke vært alene og fyyyyyy så slitsomt... kan jo bli svett av mindre jo!

Det har jo selvfølgelig vært koselig å vise frem lillegutt til våre familiemedlemmer, men det å ikke få tid alene med lille familien min tok litt knekken på meg. Så da dro vi hjem tidligere.

En annen positiv ting da med ferien - bæreavlastning :ler:

Det merker jeg nå som vi har kommet hjem. Men jeg har ikke planer om å følge opp den bæringen da, det har jeg rett og slett ikke mulighet til siden lillegutt veier det han gjør. Vi får finne på alternativer:)

Men men, nå er jeg rimelig trøtt - sover ikke skikkelig og det blir lange dager slik i feriesluttspurten (som i resten av ferien), så det er vel best å komme seg i seng nå siden hverdagen banker på døra i morgen:)

Natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem fra ferie :)

Kjekt å reise, men kjekkere å komme hjem :)

Skal si gutten din er lang, jenta vår er 61 cm nå og veier rett over 7 kg.

Kos deg videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har faktisk vært mer slitsom enn jeg trodde på forhånd.

Det var jo første arbeidsdag for kjæresten etter ferien, og ikke nok med det, men det ble jo overtid i tillegg.

Siden natt til idag forløp seg med amming hver annen time var jeg rimelig sliten da jeg sto opp. Pleier jo bare å ha en amming om natten.

Jaja, så var det på`n igjen med hverdagen. Og jeg hadde sett frem til den. Men ikke somdagen idag. Lillegutt har villet absolutt ikke sove idag - skal bare ligge på gulvet og snu seg rundt eller bli underholdt av meg.

Duppene han har hatt, dvs 4 stk i løpet av dagen. Det var en som var lang - en time - ellers så har det vært på maks en halvtime...puh...

Og alt husarbeidet jeg hadde planlagt å få gjort ferdig i dag da...yeah right...

Men men - han er god likevel da...selv om det tok halvannen time å få han til å sove for kvelden også.

prøver å ha rutiner da, sånn cirkus hvertfall, så får det bare gå som det går. Han er jo bare lille knøttet fortsatt.

Får håpe dagen i morgen blir annerledes - slik at huset ikke ser så bomba ut som det gjør nå...

Nå er det rett i seng - kanskje jeg får meg en litt lengre natt enn ellers:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg rast rundt for å få gjort litt husarbeid i kveld mens hun sov, selv om jeg burde sovet jeg også.

Jaja...

Har laga meg ny dagbok. Ny hverdag, ny dagbok. ;)

Håper dere får en bedre dag i morgen. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ja...helgen er her og kjæresten har vakt til i morgen...kjipe greier siden han også jobbet forrige lørdag pluss fest med jobben.

Jeg kjenner rimelig godt når han er hjemme, da blir det hvertfall litt avlastning på meg...som bare det å dusje uten å stresse eller gå på do med døra lukket :fnise:

Idag har vi tatt det rolig da, ikke timeslang tur som er blitt vanlig på hverdagene - og takk for det, må jo bevege seg litt:)

Har jo hatt en liten tur til nærbutikken da og en tur til søppelcontainerene i enden av gata, men ellers har det bare vært å lagt lillegutt i vogna og så sovner han:)

Den eneste forskjell jeg har på hverdag og helg, er at jeg ikke gjør noe husarbeid:)

Merker veldig godt på kroppen min at den trenger hvile og trening, muligens noen behandlinger også.

Sliter med vond rygg, skulder og nakke. Og det blir ikke bedre av å trille (statsisk for armene/skuldrene) og bære på lillegutt.

Jeg bærer ikke mye da, finner på andre alternativer liksom, som å ligge litt på sofaen, ligge ved siden av han på matta på gulvet, vippestolen o.l Bæring er noen ganger eneste løsning da, hvis han vil ha nærkontakt...

Så jeg prøver å være flink - har jo fått beskjed av legen også da og ikke gå så mye i oppoverbakke, men det var jo før ferien, så nå kan jeg vel starte på det snart også.

Ellers så har jeg murringer i bena, dvs på kvelden når jeg ligger å slapper av - da murrer det så i bena, og føttene mine gjør vondt...

Hmmmm dette ble et skikkelig klageinnlegg, men ja ja....

Nå pauser jeg litt foran tv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres ut som lillegutt vokser bra ja! :tommelopp:

Men så kjedelig med masse "vondter" da... Håper det blir bedre snart.

Ha en fortsatt fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest _Leela_

Huff, ikke nå særlig at kroppen verker når man har en liten en som er avhengig av en. Får håpe det bedrer seg. Ønsker deg en fortsatt god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff med vondtene :kose:

Men håper det blir bedre :)

Lillegutt er jo 3 måneder, 3 uker og 3 dager jo :ler:

Ha en fin søndag Lara :klem:

Ja, såå sannelig - godt observert Reka; at lillegutt er 3 ganger 3 liksom:)

Huff, ikke nå særlig at kroppen verker når man har en liten en som er avhengig av en. Får håpe det bedrer seg. Ønsker deg en fortsatt god søndag.

Ikke kult med vondter nei, og heller ikke kult at legen ikke har ringt tilbake som han skulle forrige uke.

I morra blir det purring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...