Gå til innhold

Croft`s Diary


LaraCroft

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt du fant en løsning. Får håpe ingen blir fornærma.

:klemmer:

Tror denne løsningen er den beste - og blir de fornærma så får de bare bli det.

Jeg velger nå de som jeg føler er best for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgen over - å så fort den går...

Skulle prøve å innhente litt søvn siden kjæresten var hjemme, men lillegutt planla det ikke slik :fnise: så hovedplanen gikk i vasken...

Lørdagen dro vi til nærmeste by for å kose oss på cafe og litt vindusshopping, siden lommeboken er litt slunken etter at jeg er kommet i permisjon...Men okei da, fikk hanlda litt likevel da - klarte ikke la være.

Så det ble en tights til meg, og et sett til lillegutt, litt sminke og så fikk jeg sykkelbukse av kjæresten. Så nå skal jeg ut på tur snart - men tenker først spinning da - skal bli deilig å komme seg litt i bevegelse igjen. Ser da bort ifra gåturene nå da...

Så var det hjem igjen og bare slappe av resten av dagen, trodde jeg skule få til en liten sofalur - men her startet lillegutt med sitt dårlige sovemønster. Sove i en halvtime ca innimellom, men for det meste være våken.

Dette varte også hele søndagen og natten imellom:gjesp:

Og spise hele tiden da, hver time.

Lillegutt hadde faktisk den største supergulpen jeg har sett, på lørdag kveld. Han lå i vogga og det bare sto ut på siden (har lillegutt liggende på siden pga at jeg har noia for at han skall sette gulp fast i halsen), så ble vi enige om at jeg rydder opp dette mens kjæresten skifter på lillegutt. Men når kjæresten kommer i trappa så gulper lillegutt en gang til :fnise: stakkar liten:)

Men når jeg tørket opp dette her da, så jeg at det var snørrklumper i alt dette - så tror lillegutt er litt forkjølet jeg... men det er vel på vei tilbake nå siden han får opp all denne gæsjen...

Nå sover lillegutt i vogga her og har gjort det en time allerede, så nå satser jeg på at han er tilbake i vanlig søvnmønster igjen. Sover da ca tre timer av gangen... så kan mamma surfe litt mer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da får håpe han blir bedre fort.

:klem:

Tror han har vært forkjøla før jeg trodde at han var det jeg...han hoster ikke, men har vært litt tett i nesa bare, men tror det er på retur jeg nå... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har lillegutt sovet som han har gjort tidligere - å så deilig:)

Men han har den vanen da å være våken om kvelden i stedet, men det er jo helt i orden det - han ligger bare å pludrer i vogga med uroen sin, eller så ber han om pupp eller bare kos fra oss :love:

Og jeg har jo da egentlig hatt mulighet til å innhente søvn i løpet av dagen, men ved første dupp så hadde vi befaring i leilighet siden det er ett år siden de ble bygd, og ved andre dupp var det besøk hos naboen - så går jo tida og plutselig er det middagslaging...

Har vært i kontakt med svømmeklubben her, så nå har jeg undersøkt muligheten for babysvømming, og det starter ikke før høsten igjen - så lenge til da...

Men det er tre ganger igjen av kurset før sommeren, så da kunne vi komme og se på og evt bli med de to siste gangene, kom litt an på kapasiteten til kurslederen siden det nå er fullt... men bare det å se på kan jo være lærerikt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med babysvømming da :-D

Det skal vi nok prøve på her også. Håper vi får vært med i høst :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surrehuet meg da - dobbelbooket jeg, så jeg må skippe babysvømmingen...uff...det er jo mye morsommere enn styremøte da gitt.

Men men sånn er det når jeg ikke henger helt med på dager og datoer :klø:

Lillegutt har startet å snu seg :hoppe: når han ligger på rygg så snur han seg over på ene siden:)

Litt tidlig fikk vi høre av HS i går. Var på 6 ukerskontrollen og alt gikk så bra. HS tror han er tidlig ute (han begynte jo med sitt sosiale smil allerede i begynnelsen av mai, og nå smiler han som bare det) siden han er så stor - 63 cm lang, 6 kg og 41 rundt hodet - lille store gutten min :hjerte:

At han veier 6 kg nå er så deilig for meg å vite - han gikk jo ned hele 500gr på sykehuset, så det vil si at i løpet av 5 uker har han gått opp 300gr i uka :love:

Lillegutt var frisk fra topp til tå, men var ikke så glad i å bli "herset" med av legen nei, han trives best i rolige omgivelser han ja... Så etter vekt og lengdemål hos HS så var det pupp på gang, og det var så mye bedre da gitt :ler:

Så etter puppen var det å sove, og sove og sove... Han sovnet jo i bilstolen, og jeg flyttet han over i vogna når vi kom hjem (han våknet heldigvis ikke), og der sov han fra klokken 11 til kl 15. han var så sliten etter kontrollen da... søte gutten:)

Så slik fikk også jeg sovet i halvannen time :ler:

Nå sover han ved siden av meg her i vogga, og det blir vel en time eller to vil jeg tro. Etter dette har jeg planlagt trilletur, må en tur på butikken.

Tenkte å servere grønnsaker og dipp :sikle: håper det slår an på styremøte da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå :ler: det er så herlig å lese om den lille gutten deres! Og så bra at han utvikler seg bra og ligger over gjennomsnittet! En smart liten gutt er han :fnise:

Håper dere får en fin dag Lara Croft :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppelposen med på lunsj!! :ler: Morsomt! ;)

Gutter og fotball, ja. Må innrømme at jeg har sagt nei noen ganger, og når kampen uansett vises på storskjerm på en uteplass/fotballpub her i byen, så ser jeg ikke nødvendigheten i at de skal være her.

Torsdags :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig :sol: kommet hit også:)

Igår hadde jeg styremøte her og det gikk så bra med tanke på lillegutt.

Men det er jo takket være kjæresten det da. Jeg ammet like før møte startet og kjæresten tok over etterpå, og gikk opp i annen etasje. Der hadde han lillegutt liggende i vippestolen, eller så gikk han rundt å bærte på han tilhan sovnet :love: de gode guttene mine:)

Men ei på møte hadde med seg sønnen sin, og han var visst litt innpåsliten. Han gikk opp til kjæresten, og fulgte etter han overalt. Når lillegutt skulle legges fulgte denne gutten etter og " hva gjør du nå, hva skal du nå".... Kjæresten var mindre fornøyd, med denne gutten, da kjæresten sa at nå får du gå ned for nå skal jeg legge lillegutt... gikk gutten ned - nope...

Men vi så jo det senere at mor måtte gi besked flere ganger før han hørte etter også da...

Skal jo ikke si at jeg kommer til å gjøre det annerledes, men synes det er litt rart at mor/sønn ikke tar hensyn når vi har en liten en som skal sove, når denne gutten følger etter overalt.

Men men...

Idag har vi sovet til halv ti, og kost oss med sang etter amming (prøver å ha en sangstund hver dag). Så var det trilletur som sto på programmet og det var så godt siden været er blitt rimelig mye bedre enn det har vært tidligere:)

Og dagene går så fort med en liten søt gutt på dagsorden. Synes dagene bare flyr avsted jeg.

I morgen får vi besøk av lillegutts farmor også, det skal bli koselig det:) Hun blir her ut neste uke. Og da vet jeg det blir en god del kos og trilling på lillegutt da - ikke det at han har underskudd av det i utgangspunktet :ler:

Jeg bare elsker å kose han :hjerte:

Og når vi snakker om sola, nå våkner han. Ligget ute og sovet i vogna han...

Da får jeg gå å hente han.

So long og god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok kosing på lillegutt når farmor kommer, ja. Og kanskje kjærkommen avlastning for mor og far?

Og så deilig at dere har fått finvær nå, da! Her koser vi oss med over 20 varmegrader i dag. Ikke sol, riktignok, men deilig temperatur likevel.

Håper du får en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da fikk jeg litt bedre tid og endelig satt meg ned med min egen bok... Men lillegutt sover ikke helt enda hører jeg...

Nå har uka gått og farmor dratt etter sitt besøk her - og det var så koselig. Hun hjalp til med middag, klesvask og trilleturer:) Bare slike små ting hjelper mye :)

Vi har vært heldige her og hatt :sol: hele uka, bare så deilig det, etter å ha sett hvordan det har vært i sør norge i lang tid.

Ser ut som vi får det til uka også, og det er jo så godt å komme seg ut på trilleturer da, istedet for grått og sur vind.

Skal sies at vinden her er kald selv om det er fint vær da.

Lillegutt har startet å være mer våken på dagen for tiden, det vil vel si at utviklingen er i gang for fullt. Og en natt sov han fra kl halv ti om kvelden til halv tre om natten - det var uvant men godt for mor:)

Men ellers har nettene vært som tidligere, vil ikke sove før kl elleve halv tolv om natten og våkner etter tre fire timer.

Lillegutt er bare så god for tiden og pludrer og prater som bare det :hjerte:

Nå er det bare en uke

til vi reiser på ferie, og det skal bli spennende å se hvordan det går med lillegutt i bilen over så lang tid. vi skal jo selvfølgelig ha stopp ofte da, siden han er så liten fortsatt og ikke skal sitte så lenge i bilstolen av gangen, men likevel. Vi skal fra nord til sør.

Og det tar jo tid:)

Men vi har hvertfall blitt enige om hvordan vi skal gjøre det i ferien da, planleggingen er ferdig, og det er godt:)

Har jo bestilt meg sleppywrap, som jeg gleder meg veldig til å få. Men fikk jo vite at det tar litt tid før jeg mottar det i posten...Og da ville jeg jo vært på ferie.

Så jeg sendte etterspørsel til nettstedet om når jeg kunne forvente å motta sjalet, og etter mye mail frem og tilbake, så ble jeg tilbudt at sjalet sendes der jeg er i ferien - det kaller jeg service på toppnivå - hvertfall etter at dette var noe nettstedet tilbydde meg og ikke at jeg fant på :jepp:

Veldig fornøyd jeg - jo også så får jeg lånt et fra stedet frem til jeg mottar det jeg har bestilt:)

Helt utrolig at noen er så serviceinnstilte :tommelsmil:

Så da mottar jeg sjal til uka:)

Blir spennende siden jeg ikke har brukt slikt tidligere...tidligere??? jeg har da ikke

barn fra før :ler:

Idag må jeg bare skryte av kjæresten - lillegutt lå og sov etter å ha vært våken rimelig ofte idag, og kjæresten skulle støvsuge huset ( han støvsuger, jeg tar meg av klesvask), så jeg gikk ut og slikket litt sol.

Da jeg kom inn igjen hadde kjæresten vasket alle gulv i tillegg og vasket badet :hjerter_rundt:

Ikke rart jeg elsker han - som kommer med slike overraskelser innimellom.

Men nå er det en som kaller på mamma.

Får ta et lite bad og komme oss i seng:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov lenge idag,til kl halv ti - det var godt og jeg følte meg uthvilt.

Etter morgen amming og litt våkentid var det rett i vogga med en meget trøtt lillegutt.

Så mens han sov, fikk jeg rydda litt, noe jeg har ventet på å få gjort en stund. Vinterklær som skulle bort i skuffer og skap.

Men lillegutt våkna etter bare en time, og ville ha mer pupp. Kan ikke skjønne jeg, lillegutt spiser og spiser, har ikke merket noe til økedøgn her, for han spiser jo hele tiden og bare vil ha mer :fnise:

Så etter en time oppe, tok vi en tur i vogna, og han sovna jo før jeg kom ut av huset :ler:

Så da bar det over til naboen og der var det :is: og en kopp te:)

Etter denne kosestunden, var det tilbake til hjemmet og lillegutt våknet, da etter bare to timer med søvn.

Så var det mer pupp og lillegutt gjespet og sto i. Så jeg la han i vogga og han sovnet, etter mye pludring og veldig mye overtrøtt støy.

Der sov han i halvannen time før han våknet igjen. Så i løpet av dagen har han ikke sovet mye nei. Bare fire og en halv time - og det er jo nesten slik han sover på en god dag.

Men men nå er det en som roper på mamma - og siden kjæresten er på jobb hele uka, titter bare innom en tur i kveld, og har sene arb.dager resten av uka så blir det ikke avlastning for mor nei.

Men nå er jo lillegutt mindre sagt krevende heller da:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en noe slitsom kveld for lillegutt, han var kjempetrøtt, men ville ikke sove, så har han sovet som vanlig hele natten - våken bare en gang:)

Han har sovet ved siden av meg hele natten, eller vi har delt dobbeltsengen siden kjæresten er på jobb hele uka:) Lillegutt trives der ja :fnise:

Og nå ligger han ved siden av meg her i vogga og sover som bare det:)

Gode gutten - må bare titte på han innimellom jeg og nyte synet av han :hjerte:

Hva som står på dagsorden idag - nei det vet jeg ikke.

Vi skal jo dra på ferie (etterlengtete som bare det) til helgen - så det går en del pakketanker rundt i hodet mitt.

Har jo aldri dratt på ferie med en liten krabat før, så hva trenger jeg å ta med???

Tror jeg kommer til å pakke med meg nesten rubbel og bit jeg, bare for å være sikker på at vi får med oss det lillegutt trenger :ler:

Jo en tur på cafe - det skal vi det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie ja, kan tenke meg dere gleder dere. Var det til syden dere skulle?

Godt å komme seg vekk litt :)

Ha en fin tirsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...