Gå til innhold

Croft`s Diary

LaraCroft

Anbefalte innlegg

Ja, det er travelt å være småbarnsmor, og så mye kos også :)

Dagene går hvertfall fort.

Kos dere videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og oppdaterer meg litt. Strevsomt med et lite nurk - joda, det kan vi vel være enige i. Særlig i "innkjøringsperioden" - så mye man skal lære, man skal bli kjent med barnet, etablere rutiner og så er man trøtt som en sokk selv. Men; mye herlig kos også, da!

Håper du får en god og rolig kveld og natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er travelt å være småbarnsmor, og så mye kos også :)

Dagene går hvertfall fort.

Kos dere videre :klemmer:

ja vi koser oss som bare det... dagene går i ett de, og med den distreheten som har tatt meg blir det jo ikke lettere heller :fnise:

Innom og oppdaterer meg litt. Strevsomt med et lite nurk - joda, det kan vi vel være enige i. Særlig i "innkjøringsperioden" - så mye man skal lære, man skal bli kjent med barnet, etablere rutiner og så er man trøtt som en sokk selv. Men; mye herlig kos også, da!

Håper du får en god og rolig kveld og natt!

Ja, tanken på om jeg gjør ting og tang riktig, den er ikke lett å hanskes med, men jeg gjør nå så godt jeg kan. Og gråter han ikke så har jeg jo gjort noe riktig;) Begynner å kjenne lillegutt nå, men det er to gråtetyper jeg ikke klarer helt å skille mellom, men det går seg nok til det også:)

Rutiner tar vi ikke så seriøst enda, men ser an hva som passer og som gir gode resultater - så fortsetter vi med det. Det vi skiller klart i mellom er natt og dag :)

Prøver å være flink til å hvile når jeg har mulighet og til å ikke påta meg for mye oppgaver av andre ting - fokus baby - så har det egentlig gått veldig greit med trøttheten:) men det er jo noen dager som er trøttere enn andre ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag med :sol: og det er kjempebra det, men ikke at den lyser inn på badet kl halv fire om natta, da er det ikke lett å skille natt/ dag for lillegutt nei...

Så hver natt nå så håper jeg han ikke bæsjer om natta, for å slippe å skifte. Men i natt gikk det ikke nei...så han ble våken han og da varte det i halvannen time :Gjesp:

Men ellers så går det så mye bedre både om dagen og om natten når det gjelder søvn. Vi begynte å lure her når han bare sov en time ca uansett når han sov på døgnet...Tror vi har funnet ut av det :jepp: jeg har ikke drukket noe :kaffe: siden søndag, og etter det så har lillegutt sovet som han aldri har gjort før han :)

:juhu: :hoppe:

Idag sov vi helt til halv elleve, jeg og lillegutt:) Så deilig det da... han kom over i sengen vår når kjæresten sto opp for jobb (etter å ha skiftet på lillegutt- deilig det også) og der ble det pupp og så :søvn:

Litt kjedelig var det da at det er bygningsarbeid på utsiden her som holdt mor mye våken i denne soveperioden, men likevel var det deilig å bare sløve så lenge utover formiddagen:)

Ellers har det bare vært :husarbeid: og trilletur som har stått på dagsorden her i huset. Og nå sover lillegutt som bare det i vogna, men smor bare surfer som det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han en måned allerede? tiden flyr, altså.

Virker som at dere koser dere. Herlig med trilleturer i solskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med trilleturer i solskinn.

:jepp:

Satser på slikt vær hele sommer uansett hvor vi er hen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med menn og fotball???

Nå er det kamp som kjæresten vil se og han kommer ti minutter før kamp og sier at han har bedt over kompiser...

Jeg kjenner at jeg både blir oppgitt og sinna over slikt. Eller er det feil av meg?

Etter at lillegutt har kommet har jeg sagt ifra at kan komme og spørre om det er greit, ikke det at jeg skal bestemme alt, men når det er kamper som går sent på kvelden synes jeg det kan taes litt hensyn bare...

Jeg har ikke noe imot at han har kompiser på fotballkveld, men det er noe med det å ikke bli helt overkjørt av det heller da 8eller er jeg dramaqueen nå?)...

Mulig det, men jeg føler at jeg har litt mulighet til å :kjefte: , så jeg gjør det her inne jeg:)

Det endte med at ingen kompiser kom fordi kjæresten sa ifra, etter at jeg sa at han godt kunne spørre meg om det var greit med fotballbesøk?

Og nå sier han ikke sort til meg...argh... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjedelig når det ender sånn...

Da blir liksom alt feil :klem:

Uff ja, ikke kult det nei...

Ikke har han tatt opp saken for å prate om det heller, og jeg synes ikke det er jeg som skal gjøre det. Men sier han ikke noe i løpet av kvelden så må jeg nok si noe - liker ikke at det er løse tråder i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag sløvet lillegutt og jeg igjen...sto opp kl halv elleve og det er så deilig:) ja jeg sover jo ikke så lenge da, for lillegutt lager så mange lyder at jeg våkner av dem...men likevel så er det befriende og ikke gjøre noe annet enn å bare ligge å dra seg :ler:

Men etter at vi sto opp da ble det litt mer stress... amming, skifting av bleie og klær da, for lillegutt hadde en kjempegulp, og :dusje: på en halvtime.

Vi var blitt bedt på lunsj på et nærtliggende sted med kjæresten som også skulle komme fra jobb, og vi skulle trille tur dit og være der før halv tolv...puh... lang og kronglete setning det her ja :sjenert:

Og jeg da så i ammetåke som jeg er, så puttet jeg søpleposen under vogna og trasket i vei... så kommer jeg inn på lunsjstedet og da blir jeg selvfølgelig spurt om det er søpla jeg har med meg :ler: surrehue...gått rett forbi søpledunkene og glemt hele greia...

Etter lunsj ble det litt mer organisering av dåp, hvem skal være fadder o.l og kan vi ha faddere som ikke er medlem av statskirken - ja det kan vi, de må bare ikke være medlem av noe annet heller!!

Så har jeg ordnet med bank ifht at vi skal på ferie over en mnd, hva med fakturaer o.l - dumme meg tenkte ikke på fast betaling på nettbank - selv om jeg ikke bruker noe annet enn nettbank...hodet mitt nå om dagen altså :sukk:

Så ble det en trilletur til - og det er så deilig i strålende :sol:

Så var det middag og rett på posten før den stengte, har fått varer jeg har bestilt til meg og lillegutt. Mothersminder - ammearmbånd, og speil til å ha i bilen slik at jeg kan se lillegutt + velkomstpakke fra go`boken.

Nå skal jeg bare sløve resten av kvelden også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en dag med :sol: nå er det bare varmen som mangler...kjølig er det her fortsatt...

Inatt hadde lillegutt lyst til å være våken fra halv ett til to - tror det var pga tacomiddagen vi hadde jeg...så det var den tacoen da...

har tidligere funnet ut at kaffe ikke er så bra for lillegutt heller, så det blir morosmt å se til slutt hvor mange matvarer jeg ikke kan spise mens jeg ammer...håper det ikke blir så mye.

Idag sto vi opp til en tidligere tid enn vi har gjort denne uka, men ikke det at vi kommer noe raskere igang da :fnise: vi koser oss vi...

spurte mammaen min ang dåp, om mine søsken ville bli snurt hvis de ikke ble faddere - det trodde hun de ville bli - og så slenger hun uut av seg at vi kan jo ikke bare ha faddere fra kjærestens familie... før jeg hadde snakket ferdig...hvorfor kommer hun med slikt? jeg skjønner jo det jeg også...det var liksom at hans familie skulle være så mye bedre enn våres liksom....

Ville ha mamma og bestemor som faddere, med ei venninne.

Men kanskje jeg skal ha søsken istedet da... vanskelig med stor familie... tenkte dette ville gjøre det enklere siden jeg har en del søsken å velge mellom. blir jo bare tull hele greia jo...

Endret av LaraCroft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er nok lett at noen blir såret ved sånne valg... Men er jo også begrenset hvor mange faddere man kan ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er nok lett at noen blir såret ved sånne valg... Men er jo også begrenset hvor mange faddere man kan ha...

Ja, ikke sant?

Det blir tre faddere fra hver familie...

Og når jeg har mange søsken, så får jeg ikke alle med likevel...

Men det løser seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det skal ikke være enkelt.

Faren min har mange brødre, og der er det visst en som aldri har blitt fadder. De er visst såre på det, men er jo ikke så lett for de andre å holde orden på hvem som har vært fadder hvor...

Har bare ei søster jeg. Så ordner seg ganske enkelt sånn sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!! Nå er jeg endelig innom igjen, og hos deg har det jo skjedd mye!!

GRATULERER SÅ MYE MED GUTTEN!!! :klemmer: Håper dere har det bare bra!!

Skal ta meg tid til å lese mer i dagboka di senere slik at jeg får med meg litt detaljer fra hva som har skjedd i det siste.. Kos dere masse, iallfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ei søster jeg. Så ordner seg ganske enkelt sånn sett...

Heldiggrisen:)

Men har funnet en løsning nå tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!! Nå er jeg endelig innom igjen, og hos deg har det jo skjedd mye!!

GRATULERER SÅ MYE MED GUTTEN!!! :klemmer: Håper dere har det bare bra!!

Skal ta meg tid til å lese mer i dagboka di senere slik at jeg får med meg litt detaljer fra hva som har skjedd i det siste.. Kos dere masse, iallfall!!

Tusen takk skal du ha Ottine:)

Så koselig å se deg igjen her. Ja her går det strålende i den nye hverdagen vi har fått:) Nytt og spennende, men også til tider litt slitsomt skal jeg innrømme. Men det går - må bare tenke på de gode øyeblikkene hvis lillegutt er for grinete:)

Han er jo for det meste bare helskjønn, men kan jo vise seg også fra sin dårlige side, som ikke er så festlig. Hvertfall ikke midt på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...