Gå til innhold

Barbering av leggene

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man tager det man haver; som absolutt bør være en Mach-3.

Nedover først - etterpå oppover.

Så kan du jo bruke Aloe Vera etterpå, om du trenger det.

Fuktighetskrem til slutt.

Vóila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man skal visst barbere nedover... det gjorde jeg en gang... var litt rask på labben så jeg barberte av meg en tjukk stripe hud fra kneet og ned på leggen... det sluttet ikke å blø på 2 dager... arret er borte nå, da...

Jeg barberer nå oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Hårene vokser jo nedover - derfror barberer jeg oppover. har skåret meg en gang jeg også ..det brukte utrolig lang tid på å gro (og var jævl** vondt !!!!!)

spyler vann på - tar såpe og får det til å skumme /eller matolje/ eller barberskum - og så barberer jeg forsiktig med lange strøk nedenfra og opp til under kneet.

Spyler av høvelen innimellom.

Spyler leggene - og så på med boddylotion. Og så slikemyke legger (varer bare til neste dag ..*ler*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk barberblader med 3 blad om dere er plaget med inngrodde hår og betennelser. De kutter hårene for korte noe som resulterer i at huden lukker seg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker hårfjerningskrem. Har prøvd å barbere leggene mange ganger men uansett om jeg tar oppover eller nedover stikker det som bare fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg barberer oppover. Såper leggene inn og barberer. Fuktighetskrem etterpå. Tar ikke lange tida, og det er deilig. Men varer jo ikke så lenge da. 4-5 dager etterpå begynner hårene å stikke ut igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starie : Er det ikke egentlig slik at man ikke bør barbere seg, men vokse leggene ? For å unngå inngrodde hår ? Hva anbefaler du som hudpleierelev ?

Diva :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal prøve voks engang ja. Men da må hårene være litt lange for at voksen skal "ta" ,- eller ?

Hvor ofte bør man / kan man vokse leggene osv... ?

Huff, nå maser jeg fælt, kan du bære over med meg Starie ?

Diva :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal prøve voks engang ja. Men da må hårene være litt lange for at voksen skal "ta" ,- eller ?

Man bør ha spart 1-2 uker før man vokser, ellers kan det være vanskelig å få tak i dem

Hvor ofte bør man / kan man vokse leggene osv... ?

Man kan vokse på ny så snart hårene er lange nok.

Huff, nå maser jeg fælt, kan du bære over med meg Starie?

Som sagt før, det er bare å spørre om du lurer på noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg barberer oppover - og noen ganger går det i rasende fart og jeg skreller med meg huden på anklene - tjoho....

Ville ha vokset var det ikek for at jeg har brukt epilator. Og så ut som en blek ribbet høne med røde nupper på etterpå. Og da er jeg redd for at jeg blir sånn når jeg napper ut hårene - som jo er vel det man gjør med voksing også? Så jeg barberer og er glad for det.

(Og ja, jeg brukte epilator en hel vinter i håp om at det skulle gå over til sommeren. Men nope - røde nuppe og blek høne...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starie, jeg er med på det at når hårene kuttes så korte at huden lukker seg over dem så får man lett inngrodde hår når de vokser ut igjen. Men det skjer jo også ved voksing og epilator! Jeg sluttet å vokse og bruke epilator p.g.a. at det var så stygt med de inngrodde hårene! Dette problemet har jeg ikke med Mach 3 barberblader...

Har du noen tips til hvordan man kan unngå dette problemet, resultatet ellers blir jo myyye bedre med f.eks. voksing?

Er flink til å peele huden for døde hudceller. Er det noe annet jeg kan gjøre?

Jeg barberer medhårs først hvis jeg har mye hår, mothårs til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

barberer med venus høvel og olivenolje. allergisk mot såpe og barberskum.

har brukt epilator, men det klør som et helvete når hårene vokser ut, det blir ikke ordentlig glatt, og jeg fikk noe tendens til inngrodde hår - og det får jeg ikke med 3-blads høvel, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petruska.

Inngrodde hår etter voksing kommer av flere årsaker. Huden kan overreagere på dne mikroskopiske skaden som skjer i follikkelen, og det fører til en overproduksjon av døde hudceller som kan blokkere follikkelåpningen. Dette fører til åt håret snur seg på vei oppover og gror under huden.

Inngrodde hår kan også komme av at man bruker for trange klær de første dagene etter en voksbehandling. Svært tørr hud kan også blokkere follikkelåpningen.

For å unngå at hår gror inn etter en voksbehanndling, pass på følgende:

-Ikke gå med stramme klær for tidlig etter behandlingen vent minimum 24 timer, men helst enda lenger.

-Peel hver 4-7 dag, men begynn tidligst 2-3 dager etter behandlingen.

-Man bør frigjøre inngrodde hår, og helst la dem stå i hårfollikkelen slik at den får normalisere seg rundt hårskaftet.

-Unngå deodorant, make-up, talkum, parfyme eller selvbrunende produkt på området som er vokset i minst 24 timer etterpå. Dette irriterer follikkelen og kan gi irritasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Jeg barberer oppover og er forsiktig så jeg ikke skjærer meg (hender det går litt skeis fordi jeg ikke er av den tålmodige sorten og er en smule kjapp)

Brukte Venus høvel før, men den er håpløs, så nå sverger jeg til Mach-3 og aldri om jeg skal bytte.

Voks og epilator utgår med skyhøye kneløft.

Vil ikke meg selv så vondt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...