Gå til innhold

Kråka på telefonen hans...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Duchess

Kjæresten min bruker av og til å kalle meg for "Kråka"

I går viste han meg en sms han hadde fått..og da jeg så på avsender, stod det "Kråka"

Da jeg spør hvem Kråka er, svarer han ikke.....

Jeg spør en gang til hvem Kråka er, og får fortsatt ikke noe svar...

Jeg føler meg rimelig sikker på at denne Kråka, er eksen hans....

Ja, det kan jo hende hun stod som kråka på telefonen hans før han ble sammen med meg, men det er nå 1 år siden de gjorde det slutt, så.......

Jeg har jo ikke noe krav på å få vite hvem denne Kråka er, og nettopp derfor syns jeg ikke jeg kan mase....men det plager meg litt, siden han kaller meg det samme....

Synspunkt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Synes ikke du skal bekymre deg. Det er vel stor sannsynlighet for at det er eksen hans dette, og at han ikke har forandret navnet på telefonen sin etter bruddet. Å ha kontakt med hverandre etter et brudd er naturlig for veldig mange. Selv har jeg sporadisk kontakt med min eks, på telefon, men mest på mail og SMS. Det er naturlig for meg å ha litt kontakt, da jeg fremdeles bryr meg om hvordan han har det selv om det er over mellom oss (7 mnd siden). Min nye kjæreste er ikke overlykkelig for det, men stoler på meg og aksepterer det. Synes enkelte er litt for hysteriske i forhold til dette. Stoler man på hverandre bør det ikke være et problem...Og tillitt er en forutsetning for et vellykket forhold.

At han bruker samme navn på deg og henne er kanskje ikke så hyggelig skal jeg være enig i. Og et kallenavn som "kråka" vet jeg ikke om jeg hadde vært så hoppende glad for....? :wink:

Kan det være at han ikke vil svare fordi han vet du ikke liker at de har kontakt? Aksepter det! Stol på han... Så vil det være lettere for han å være ærlig også. Lykke til!

Koz, Idun. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Jeg vet at de har kontakt, det har han vært åpen om hele tida.

Og siden min eks er min bestevenn kunne det ikke falle meg inn å nekte han det, det han jeg heller ingen rett til å gjøre.

Han har lite, eller ingenting positivt å si om henne, jeg vet at hun har besøkt han, men ifølge han er hun kun intr i å ha kontakt når hun trenger han for en tjeneste.

Bare syns det er rart han ikke svarte når jeg spurte.

Men det må nesten være henne....

Neste gang han kaller meg kråka, skal jeg si "Ja, det er visst flere av oss har jeg skjønt..."

Så får vi se hva mannen sier da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor viser han deg en sms melding han har fått, og så nekter han å si hvem det er fra? Prøver han å gjøre deg sjalu?

Hadde blitt temmelig forbanna hvis samboeren min hadde nekta å si hvem en melding er fra. Spesielt hvis det var noen han kalte det samme som han pleier å kalle meg for.

Det virker rart synes jeg. Ville forlangt et svar. Virker jo som han vil at du skal undre deg over dette, siden han viste deg meldingen men ikke sier hvem denne personen er. Synes det er dårlig gjort av ham.

Eller så vil han at du skal vite at han enda har kontakt med eksen, men vet ikke helt hvordan han skal si det. Tror ikke han gjør noe galt. Da ville han vel aldri ha vist deg den meldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be ham finne et litt mer nuskete kosenavn enn kråka, dah :blunke:

Kanskje han liker å erte deg? Hvis det var nifst, så ville han vel ikke ha vist den til deg, eller?

Pluss at du har sikkert røffere pupper enn kråka1!!!

Wow, for en sabla avatar :)

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er sikkert så enkelt som at han kaller alle sine elsklinger for Kråka da..................

Lite delikat navn må jeg si. Men han har vel en forkjærlighet for kråker da kanskje- - - - - - - :blunke:

Siden han ikke har svart deg, vet jeg at han har noe å skjule. :wink:

Så klart han ikke vil snakke positivt om henne i ditt påhør, det er god manne-taktikk det kråka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kra-kra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synspunkter ?

Vel.. Det er selvsagt greit at man har venner av det andre kjønn - men jeg skjønner liksom ikke hvorfor man må hemligholde det for partneren. Da hadde iallefall jeg blitt mistenksom :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med gjest her som stiller seg undrende til at han viser deg en sms som er fra "kråka", for så å ikke si hvem det er fra.

Prøver han å gjøre deg sjalu? Og hvorfor gjør han det? Har du mistet interessen for han? Eller er det han som har fått interessen for noen andre? Eller er det rett og slett "kråka" som har fått interesse for han?

Hadde min kjære gjort noe slik mot meg, så skulle han ha fått sittet på kjøkkenstolen sin helt til han hadde forklart seg...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har påpekt synes også jeg det er litt merkelig at han først viser deg denne meldinga for så å nekte å si hvem den er fra. Hva var hensikten :o Spør han om det du, hvorfor han sier A for så å nekte å si B.

Regner med at du ikke har noen grunn til bekymring. For hadde han virkelig hatt noe å skjule hadde han vel neppe tatt initiativ til å vise deg meldinga i det hele tatt. Dette er vel et typisk eksempel på det vi alle vet, nemlig at gutter er litt rare innimellom :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med gjest her som stiller seg undrende til at han viser deg en sms som er fra "kråka", for så å ikke si hvem det er fra.  

Jeg tror nok og`at det er eksen som er kråka, og han har rett og slett har "glemt" han har lagret henne som kråka på mobilen. Kanskje han har "glemt" han har kalt henne for kråka en gang i fortiden og`. Det er litt typisk å ikke si noe når en blir avslørt. Jeg tror rett og slett han skjønte han har drittet seg ut for å si det sånn, og med å ikke si noe, så håper han det vil gå over. Jeg mener hadde det vært lillesøsteren som hadde vært kråka, så hadde han nok sagt det. Jeg hadde nok blitt litt snurt. Og synest det hørtes ut som en god ide å si "det er visst flere av oss". Det er og`en mulighet for at han ikke lenger vil kalle deg for kråka. Nå vet han at du innerst inne vet, og for å unngå noe mer snakk om kråka, så vil han kalle deg for noe annet. Om det hadde vært min kjæreste som hadde gjort det, så tror jeg pinadø jeg hadde gått inn på tlf hans og endret "kråka til gamle kråka" eller noe sånt. Er sikkert ikke fint å snoke innpå tlf til andre. Men nå er det ikke alltid jeg hadde vært så snill heller...I kjærlighet og krig er alt tillat er det ikke sånn?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Ja det er mulig han rett og slett har "glemt" å endre navnet hennes til noe annet enn Kråka, og at han skjønte han var avslørt da jeg spurte hvem Kråka var.

Har ikke tenkt å binde han fast til kjøkkenstolen og pryle han til han sier hvem Kråka er, for jeg VEIT hvem Kråka er....det hadde bare vært veldig greit om han kunne sagt det uten at jeg må mase meg til et svar, som garantert fører til at han blir grinete fordi jeg maser om "en så ubetydelig ting".

Det skal bli interessant å se om han kaller meg Kråka flere ganger. Eller om jeg kanskje blir Skjæra...... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fuglenavn, og andre dyrenavn, egner seg ofte godt som kjælenavn på kvinner.

Jeg nevner i rask rekkefølge, røya, gåsa, mærra, purka osv.

At en mann har flere kvinner i sin bekjentskapskrets som passer inn på samme kjælenavn, dvs at flere i dette tilfellet bærer identiteten "kråka" eller "purka", er svært vanlig.

Hvis man omsetter dyre-kjælenavnene til bruk på menn, så får man virile navn som hingsten, oksen osv. Det er fine kjælenavn, syns jeg. Tilsvarende navn på kvinner får en mer negativ klang, av en eller annen merkelig grunn.

:hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg må le av deg, Sandman. Du får lissom sagt det, du! :ler:

Når det gjelder denne sms'en og kråka, Duchess, så syns jeg at du skal vise typen din "hvor skapet skal stå"! Om han vil gjøre deg sjalu, eller avslørte seg ved et uhell, om det er uten betydelig eller ikke: Du bør kreve et svar! Hvem denne kråka er, spiller egentlig ingen rolle. Det viktige her er jo å få han til å forklare hva poenget med å vise deg den sms'en var!

Jeg blir så overraska over så mange her som syns at man skal godta en ekskjærestes nærvær. Det er det flere synspunkter på! At Duchess skal finne seg i at han har kontakt med eks'en er ingen selvfølge for meg iallefall - og ihvertfall ikke hvis denne kontakten i utgangspunktet blir skjult for henne. Hun har vel like stort krav på respekt for sine følelser som han har på krav på forståelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søta

Jeg ville krevd å få vite hvem "Kråka" var, siden han kaller deg det samme. Om det er eksen hans, og han kaller deg det samme....Er det egentlig eksen han vil ha da, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest sexysadie

tror egentlig d er ganske vanlig å beholde kjælenavnene selv om man bytter kjæreste.

Kan være d er en ny kråke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Hallo....leser dere ikke hva jeg skriver ?

Jeg vet at han har kontakt med eksen sin, det har jeg visst hele tida og det er han åpen om.

Jeg har også kontakt med min eks, så det er en selvfølge for meg at han har rett til å ha kontakt med sin.

Jeg tror det var en glipp, at han ikke tenkte over at jeg ville reagere på at det finnes enda en kråke, og at han ikke visste hva han skulle si da jeg spurte.

Som sagt: Jeg er fullstendig klar over at han har kontakt med eksen, og det er han i sin fulle rett til- men han får holde fingra av fatet, ellers skal jeg sørge for at det blir hett rundt ballene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...