Gå til innhold

Trenger bra bok om spedbarnsstell!

Kakao

Anbefalte innlegg

Kan noen tipse meg om en norsk kvalitetsbok om spedbarnsstell? :)

Får baby om bare noen få uker, og har lest mye om svangerskap og fødsel. Men vi føler vi kan så lite om å stelle babyen. :sjenert: Trenger praktiske konkrete tips.

Gjerne en kjent bok, som "alle" leser. Kunne tenkt meg å ringe på fødeavdelinga og høre om vi kunne komme bort og få den Spedbarnsboka en får når en føder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er bra den fra føden ja. Vi har ellers en bok av Misvær, som heter Cappelens store bok om barnet : 0-6 år og synes den er bra.

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flere bøker om babyer generelt, men det er Spedbarnsboken som har gitt oss flest tips om spedbarnsstell! Den er veldig lettfattelig og enkel å finne fram i.

Lykke til med fødsel og spedbarnstid!

Fru B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en bok som heter "Foreldre for første gang" (Teknologisk forlag) - synes den virker ok. Men har jo ikke født ennå, så vet egentlig ikke om den dekker det vi kommer til å lure på da.

Noen som har erfaring med den boken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har man jo klassikeren (en av flere sikkert) "Alt om barnet" av Penelope Leach. Den tar for seg mye med stell, til og med hvordan du pakker inn barnet i teppet (i hvert fall i min utgave fra tidlig 90 tallet) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle bøkene jeg har sett i er den vi fikk på føden best (synes jeg) Du får sikkert lov til å komme å få en. Ellers fikk vi veldig god hjelp på barsel til alt av stell vi ikke kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Ronja¤
Av alle bøkene jeg har sett i er den vi fikk på føden best (synes jeg) Du får sikkert lov til å komme å få en. Ellers fikk vi veldig god hjelp på barsel til alt av stell vi ikke kunne.

Som eg skulle sagt det sjølv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Da skal jeg ringe føden og høre om jeg kan komme bort å få en slik bok. :) Jordmor hadde den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er så bra med den man får på føden, er jo at det er en ny bok for hvert år! så er det noe nytt "de finner ut" så kommer det med der, så den er jo oppdatert hele tiden.

har brukt min bok kjempe mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest boken fra føden, pluss "Mamma for første gang" av Gro Nylander. Jeg likte bekke to kjempegodt. Gro Nylander gir litt mer innsikt i hvorfor barnet gjør slik eller sånn, mens den andre er mer ABC på hvordan stelle.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...