Gå til innhold

Ammeputetråd


Kakao

Anbefalte innlegg

Leste en del om ammepute på Gravidforumet for noen måneder siden, og da virket det som om de fleste syntes at ammepute var unødvendig. Men er det ikke kjekt å ha, da?

Vil gjerne ha tips på en som er god og som ikke koster over 500 kr. Vet de har både til 300 (kid?) og oppi tusenlappen (unødvendig dyrt for ei pute.. :sjenert: ). Bør den være myk eller fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vent til du får prøvd på barsel. det var i allefall flere forskjellige å prøve der jeg var. Da finner du ut om du trenger og om du vil ha myk, hard, stor eller liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare en ting, og det er at jeg skal ha den ammeputa de har på den lokale utstyrsbutikken... Jeg har sett på den ett par ganger, og er helt hekta på den :ler:

Altså, den er ikke laget av isoporkuler eller hva det er de vanlige er fyllt med, men den har silikonkulefyll... Nesten så man smeltet i den...

Men de var utsolgt nå når jeg skulle kjøpe den og de sliter med leverandøren.. Men jeg var der idag og de skulle få inn 7 stk og jeg har skrevet meg opp på liste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor jeg leste det men ammeputene fra KID var visst ikke noe særlig bra. Det gikk visst lett hull på de så kulene tok seg en aldri så liten tur ut... :roll:

En annne viktig ting å sjekke er at trekket er vaskbart!

Jeg har kjøpt stor ammepute til 200,- på Svinesund. Den virker veldig bra. (har den i senga nå mellom ankler og knær med et sengetrekk i rundt. Anbefales!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har arvet et ammepute av en venninne. aner ikke hvor den er kjøpt, men den har ihvertfall sånne isoporkuler og så er det avtagbart vaskbart trekk. det er tydeligvis delte meninger på om man trenger ammepute eller ikke, men jeg tror det er kjekt å prøve det ut uansett. ellers har jeg hørt at den er kjekk å ha i senga mot slutten av svangerskapet (slik som smile beskrev) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! :) Da skal jeg bare titte i mens, og så prøve ut de som er på barsel. Synes det er greit å vite litt utvalget i butikkene, for da kan jeg bare sende ut mannen for å kjøpe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet bare en ting, og det er at jeg skal ha den ammeputa de har på den lokale utstyrsbutikken... Jeg har sett på den ett par ganger, og er helt hekta på den :ler:

Altså, den er ikke laget av isoporkuler eller hva det er de vanlige er fyllt med, men den har silikonkulefyll... Nesten så man smeltet i den...

Men de var utsolgt nå når jeg skulle kjøpe den og de sliter med leverandøren.. Men jeg var der idag og de skulle få inn 7 stk og jeg har skrevet meg opp på liste :ler:

Vet du hvem leverandøren var, eller hva navnet på puta var? Høres himmelsk ut!

Jeg er 32 uker gravid og det begynner å bli vanskelig å finne en god sovestilling. Kunne tenke meg å kjøpe en ammepute for å bruke som støtte for magen når jeg ligger på sida.

Endret av Cristycreme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke navnet på leverandøren, men det skal jeg finne ut når jeg får puta!!! Den ER himmelsk, var ikke som vanlige ammeputer, men mer "smøraktig" :ler:

Tror ikke det er så lenge til jeg får den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke :ler: Jeg bare kjente på den for lenge siden, og tenkte at den var kjempefin! Så har jeg bare ikke glemt den...

Kan lete litt på nettet og se om jeg finner no.. De er utrolig knæsje i fargen, lime, rosa og blå.. De er todelte da, så litt variasjon i fargen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den så kjempefin ut! :tommel: Fine farger, også. Hmm... 810 kr med frakt. Jeg skal tenke litt på det. Men ikke for lenge, krabaten er jo snart ute! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hentet ammeputa :hoppe: Var lik den jeg linket til i ett annet innlegg, men jeg betalte bare 499 da!

Den er og blir himmelsk :ler: Jeg har hatt besøk av Liv idag og vi satt begge to og bare kosa med ammeputa :ler: Den er helt ubeskrivelig, nesten som myk silikon hele puta. Når du for eksempel legger hånda di på den så "smelter" hånda inn i silikonkulene. Kulene er så bitte små at det er vanskelig å prøve å kjenne på en kule.

Jeg gleder meg til å legge meg i kveld! Hører jo om alle som har med seg ammeputene i senga :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Hørtes herlig ut med silikonkuler! :tommel:

Ble så jeg kjøpte en, jeg og, men jeg vet ikke om det er silikonkuler. Det er hvertfall ikke slike isoporkuler som bråker. :) Den kjennes helt nydelig ut. Mye mer formelig enn sånne slappe puter.

Ammepute mothermade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I silikonammeputa mi er det også bitte små kuler, de former seg nok lettere enn vanlig isoporkuler... Blir spennende å se da! Om den faller i smak når den kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...