aline Skrevet 21. april 2007 #61 Skrevet 21. april 2007 ... Ikke tro at det er en søt, gammel husmor som har pakket eller smurt.. Det er som regel innvandrere og folk på tiltak, gjerne folk som er litt begrenset og ikke skjønner bedre.. Jada, jada, det finnes internkontroller, men internkontroller er for å sjekke temperatur på kjøleskap, ikke for å sjekke om personen med downs syndrom som smurer sandwicher, gjør det riktig når h*n er på toalettet og tømmer ryggen.. Kos deg med kaken ja! ← Har du jobbet der? Kan du fortelle meg hvorfor innvandrere er med i den setningen? ← De er sånne urenslige dyr skjønner du, de lukter annerledes (og selvsagt kommer det av at de aldri dusjer og vasker hendene) og ser annerledes ut og sånn, og ikke snakker de norsk heller, og ingen som ikke snakker norsk kan vaske henda eller holde seg for munnen om de nyser, de nyser faktisk INN i maten alle disse utlendingene, det er tradisjon der de kommer fra.
Gjest7 Skrevet 21. april 2007 #62 Skrevet 21. april 2007 (endret) De er sånne urenslige dyr skjønner du, de lukter annerledes (og selvsagt kommer det av at de aldri dusjer og vasker hendene) og ser annerledes ut og sånn, og ikke snakker de norsk heller, og ingen som ikke snakker norsk kan vaske henda eller holde seg for munnen om de nyser, de nyser faktisk INN i maten alle disse utlendingene, det er tradisjon der de kommer fra. ← Aha! Jeg er vel blant dem som må ha det inn med teskje. Dumme meg Endret 21. april 2007 av Gjest7
Wonders Skrevet 21. april 2007 #63 Skrevet 21. april 2007 Kjære vene, drit nå i hva en tilfeldig bekjent følte seg snytt for da vel! Det er nok en mamma eller pappa som har laget kaken , så klart du skal spise den. Så lenge ikke barnehagen er under tvilsom karakter...
Gjest Kaya83 Skrevet 21. april 2007 #64 Skrevet 21. april 2007 Kan du fortelle meg hvorfor innvandrere er med i den setningen? ← Jada, det kan jeg.. Fordi dem ofte har et litt annet syn på hygiene enn nordmenn med norsk kultur.. Merk deg at jeg skriver ofte.. Jeg vet eksempelvis om et gatekjøkken hvor innehaveren vasker føttene sine i samme vask som han vasker salaten i.. Og som nekter de ansatte å bruke såpe fordi det kan overføres til maten.. Blant annet.. Og nei, jeg har ikke jobbet med folk på tiltak som jobber med å smure sandwicher og pakke flybestikk og slikt, men moren til ei venninne gjør det..
Gjest Peachbud Skrevet 22. april 2007 #65 Skrevet 22. april 2007 Jeg hadde spist den uten å nøle. Kaka er jo stekt. Dere som er så forsiktige med hva dere spiser: Spiser dere aldri kake i bryllup for eksempel? Der er det jo så populært å bake for hverandre. Og en vet ofte ikke hvem som har laget hva. Selv spiser jeg kaker i bryllup, på møter, basarer og loppemarkeder. Supert med hjemmelagde kaker. TS:Glem det dama sa. Jeg er sikker på at hun også spiser mat andre har laget i blant. Kos deg med kaka.
Thomas Andrè Skrevet 22. april 2007 #66 Skrevet 22. april 2007 Jeg hadde spist den uten å nøle. Kaka er jo stekt. Dere som er så forsiktige med hva dere spiser: Spiser dere aldri kake i bryllup for eksempel? Der er det jo så populært å bake for hverandre. Og en vet ofte ikke hvem som har laget hva. Nope
Gjest Jytte Skrevet 22. april 2007 #67 Skrevet 22. april 2007 Nope ← Så du spiser bare dine egne og mammas kaker du da? Har du unger? Hva gjør i såfall de? Følger de dine "regler"?
Brunhilde Skrevet 22. april 2007 #68 Skrevet 22. april 2007 Så du spiser bare dine egne og mammas kaker du da? Har du unger? Hva gjør i såfall de? Følger de dine "regler"? ← Neppe. Tenk så grisete det er å produsere unger, altfor stor fare for bakterier der, vet du.
Thomas Andrè Skrevet 22. april 2007 #69 Skrevet 22. april 2007 Ja, det har du rett i. *vurdere å gi vekk ungene*
gattissima Skrevet 22. april 2007 Forfatter #70 Skrevet 22. april 2007 Jada, det kan jeg.. Fordi dem ofte har et litt annet syn på hygiene enn nordmenn med norsk kultur.. Merk deg at jeg skriver ofte.. ← Er etterhvert mer sjokkert over enkelte innlegg i denne tråden enn av kommentaren jeg fikk da jeg vant kaken. Det er nå gått flere dager siden vi spiste den (Samboer 90%, undertegnede 10%) - og vi er både friske og forholdsvis raske Siden jeg er TS tillater jeg meg også en liten avsporing: Kaya83, mener du seriøst at (sitat) "nordmenn med norsk kultur" (sitat slutt) har bedre hygiene enn dem du kaller innvandrere? Har du f.eks. noen gang vært på et velbrukt offentlig norsk toalett? Der viser jo virkelig vi nordmenn hvor fantastisk flinke vi er med hensyn til hygiene og renslighet. Eller kanskje det er innvandrere som sniker seg inn for å grise til våre norske, (hvite?), rene og delikate offentlige toaletter.......? Tilbake til saken/kaken: Jeg kommer nok til å fortsette med spise mat andre har laget - og sannsynligvis også kjøpe flere lodd i kakelotterier.
Gjest Kaya83 Skrevet 22. april 2007 #71 Skrevet 22. april 2007 Er etterhvert mer sjokkert over enkelte innlegg i denne tråden enn av kommentaren jeg fikk da jeg vant kaken. Det er nå gått flere dager siden vi spiste den (Samboer 90%, undertegnede 10%) - og vi er både friske og forholdsvis raske Siden jeg er TS tillater jeg meg også en liten avsporing: Kaya83, mener du seriøst at (sitat) "nordmenn med norsk kultur" (sitat slutt) har bedre hygiene enn dem du kaller innvandrere? Har du f.eks. noen gang vært på et velbrukt offentlig norsk toalett? Der viser jo virkelig vi nordmenn hvor fantastisk flinke vi er med hensyn til hygiene og renslighet. Eller kanskje det er innvandrere som sniker seg inn for å grise til våre norske, (hvite?), rene og delikate offentlige toaletter.......? Tilbake til saken/kaken: Jeg kommer nok til å fortsette med spise mat andre har laget - og sannsynligvis også kjøpe flere lodd i kakelotterier. ← Det er vel ingen som baker kaker på offentlige toalett.. Personlig hygiene og hygiene i ens eget hjem er noe helt annet enn et skittent, offentlig toalett som alle samfunnsgrupper bruker; barn, handikappede, innvandrere, narkomane, hiv-smittede osv...
miow Skrevet 23. april 2007 #72 Skrevet 23. april 2007 Det er vel ingen som baker kaker på offentlige toalett.. Personlig hygiene og hygiene i ens eget hjem er noe helt annet enn et skittent, offentlig toalett som alle samfunnsgrupper bruker; barn, handikappede, innvandrere, narkomane, hiv-smittede osv... ← Hvis du faktisk lever etter en slik tenkemåte synes jeg litt synd på deg... Det må være slitsomt.
IsaCathrine Skrevet 23. april 2007 #73 Skrevet 23. april 2007 Det er særs få i Norge som egentlig er så veldig hygieniske.. Hjelper fint lite å kutte grønnsaker på en fjøl og kjøtt på en annen når man ikke har kontroll over hendene sine, bare for å ta et eksempel.. Egentlig kunne vi bare gitt faen alle sammen, vi får i oss bakteriene uansett..Bare tenk nestegang på når du åpner plastikkposen med bestikk og setter i gang med flymaten, eller åpner den ferdigsmurte sandwichen du har kjøpt til lunch.. Ikke tro at det er en søt, gammel husmor som har pakket eller smurt.. Det er som regel innvandrere og folk på tiltak, gjerne folk som er litt begrenset og ikke skjønner bedre.. Jada, jada, det finnes internkontroller, men internkontroller er for å sjekke temperatur på kjøleskap, ikke for å sjekke om personen med downs syndrom som smurer sandwicher, gjør det riktig når h*n er på toalettet og tømmer ryggen.. ← Bakterier får vi i oss uansett, og det er bare sunt. Kan jo si at jeg spiser mat på 17. mai, fotballkamper, bursdager, i barnehagen, skolekjøkkenet, flyet, hotell i Mexico, fløteis i Spania og på en liten restuarant i en bakgate i Bangkok, hvor vi satt på p lastbord på gata, spiste av rosa tallerkner og hunder gikk inn og ut av kjøkkenkoken og kokken så på fotballkamp på tv.. Jeg har ALDRI blitt syk av mat! ALDRI. Skal man tenke sånn som du gjør, kan man jo bare spise mat man har dyrket/høtet/skutt selv. For man vet jo aldri hvem som har vært borti kjøttet før det ble pakket i pakken sin, eller hvem som har stått og nyst over druene på Kiwi...
SuperNova Skrevet 23. april 2007 #74 Skrevet 23. april 2007 Siden du alt er arrestert for innvandrerhets, påtar jeg meg å murre over dette: men internkontroller er for å sjekke temperatur på kjøleskap, ikke for å sjekke om personen med downs syndrom som smurer sandwicher, gjør det riktig når h*n er på toalettet og tømmer ryggen.. ← Makan! Veldig respektløs omtale av folk med Down's. Litt av et menneskesyn du viser.
Meaty Skrevet 23. april 2007 #75 Skrevet 23. april 2007 Det er vel ingen som baker kaker på offentlige toalett.. Personlig hygiene og hygiene i ens eget hjem er noe helt annet enn et skittent, offentlig toalett som alle samfunnsgrupper bruker; barn, handikappede, innvandrere, narkomane, hiv-smittede osv... ← Det å treffe en 17-årig narkoman pakistaner som sitter i rullestol og har hiv må vel være skrekkscenario de luxe for deg?
Brunhilde Skrevet 24. april 2007 #76 Skrevet 24. april 2007 Siden du alt er arrestert for innvandrerhets, påtar jeg meg å murre over dette: Makan! Veldig respektløs omtale av folk med Down's. Litt av et menneskesyn du viser. ← Det å treffe en 17-årig narkoman pakistaner som sitter i rullestol og har hiv må vel være skrekkscenario de luxe for deg? ← Det er da ikke noe å fundere over en gang? Jeg blir sjokkert. Ikke bare over at du, Kaya83, kan uttale deg slik om andre mennesker, men også over din venninnes mor som kan fortelle deg dette, slik du hevder at hun har gjort. Om hun arbeider med mennesker med spesielle behov vil jeg tro at hun har taushetsplikt? Ved å fortelle deg disse tingene har hun brutt den, noe faktisk er straffbart. På den annen side hadde hun kanskje mer tiltro til deg enn å forvente at du ville bruke det hun fortalte som et billig argument på et diksusjonsforum? Spørsmålet var om man kan spise kaker fra diverse steder, og jeg mener ja. Jeg har spist kaker fra kakelotteri, vafler fra vaffelsalg, kaker og annen mat laget av flyktninger(!) i tillegg til de merkeligste ting rundt om i verden. Jeg har enda til gode å bli syk av mat.
gattissima Skrevet 24. april 2007 Forfatter #77 Skrevet 24. april 2007 Det er vel ingen som baker kaker på offentlige toalett.. Personlig hygiene og hygiene i ens eget hjem er noe helt annet enn et skittent, offentlig toalett som alle samfunnsgrupper bruker; barn, handikappede, innvandrere, narkomane, hiv-smittede osv... ← Så da er det vel handicappede og hiv-smittede som griser til de offentlige toalettene.... De har altså også et annet syn på personlig hygiene enn oss friske, hvite, nordmenn? Du operer med endel merkelige grupperinger her.
skrue Skrevet 24. april 2007 #78 Skrevet 24. april 2007 Den som intet våger, intet vinner. Eneste gangen jeg har blitt dårlig av en kake var av en napoleonskake kjøpt i et bakeri.
Gjest Miss Guided Skrevet 24. april 2007 #79 Skrevet 24. april 2007 Har det vært noen undersøkelser eller artikler i noen aviser om folk som har blitt syke etter å ha spist kake fra et kakelotteri? Jeg kan ikke huske å ha sett noe sånt. Den eneste gangen jeg har blitt syk pga. mat var på en ferietur til Rhodos for 22 år siden. Og jeg har spist mat og kaker mange steder.
Gjest Marillia Skrevet 24. april 2007 #80 Skrevet 24. april 2007 dette blir morsommere og morsommere ← Det var omtrent her jeg så lyset, husket nemlig på en lignende tråd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå