gattissima Skrevet 18. april 2007 #1 Skrevet 18. april 2007 Jeg vant Endelig! Jeg vinner vanligvis ingenting... I formiddag kjøpte jeg lodd i et kakelotteri til støtte for en barnehage som hadde hatt innbrudd og blitt frastjålet busspengene. Jeg kjøpte lodd for en femtilapp og vant en diger, hjemmelaget sjokoladekake nydelig innpakket i cellofan og sløyfe. Stolt og veldig blid - med den den flotte kaken i armene - traff jeg på en bekjent. Jeg fortalte at jeg hadde vunnet i kakelotteri. Kommentaren hennes kom litt overraskende på meg; "Æsj! Du har vel ikke tenkt å spise den? Du vet jo ikke hvem som har laget den! Tenk om det er en person som ikke har vasket seg på hendene etter å ha vært på toalettet, eller en som er forkjølet og som har snufset og nyst mens hun eller han har bakt. Du må kaste den!" Ble litt satt ut av kommentaren hennes Men nå frister ikke kaken lenger, jeg ser ekle bilder inne i hodet mitt av forskjellige ekle, ekle mennesker som baker ekle, ekle kaker.... Og jeg som gledet meg sånn til å spise kake
Gjest Bellatrix Skrevet 18. april 2007 #2 Skrevet 18. april 2007 Jeg hadde ikke tur å spise den med mindre jeg kjente den som hadde bakt den, men det er fordi jeg er hyperallergisk mot nøtter og må vite ingrediensene på kaker før jeg spiser. Hadde jeg ikke vært det ville jeg ha spist og kost meg.
Kosemose Skrevet 18. april 2007 #3 Skrevet 18. april 2007 Hvis man skal begynne å tenke sånn kan man jo ikke spise annen mat enn den man lager selv Hva med kjøkkenpersonalet på spisesteder; er du sikker på at de vasker seg på hendene hele tiden? (husker med gru en serie på tv som viste skjulte opptak fra diverse spisesteder i Amerika...). Hva med de som smører baguetter man får kjøpt innpakket i plast på bensinstasjoner - har de rene hender? Jeg ville tatt sjangsen og kost meg med denne kaken. Kaker flest er jo stekt, så det burde vel uansett være ganske trygt? Bare ikke tenk for mye på det, tror jeg.
miow Skrevet 18. april 2007 #4 Skrevet 18. april 2007 (endret) Ærlig talt, om en bare kan spise mat en har sett blitt laget/ vet 100% sikkert hvem som har laget vil man støte på problemer etter hvert.. Kos deg med kaka du edit: ja, skrev visst dette akkurat samtidig som innlegget over her ble lagt til Endret 18. april 2007 av miow
Pnin Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Jeg hadde spist den. Kaka har da uansett vært i ovnen på 180 grader eller mer?
Brunhilde Skrevet 18. april 2007 #6 Skrevet 18. april 2007 Dårlig skjult misunnelse, tenker jeg! Spis kaka du, den er sikkert kjemegod!
Gjest =tentacle= Skrevet 18. april 2007 #7 Skrevet 18. april 2007 Stakkars damen som går ut fra at alle andre er ekle bakteriebomber som griser til maten de skal gi bort til inntekt for veldedige formål. Slike har et problem som er større enn om man skulle være uheldig og få i seg noen bakterier en gang. Kos deg med kake Jeg spiser hjemmebakte kaker som er vunnet eller kjøpt på f.eks basarer, og har aldri opplevd noe ekkelt med dem.
Wildy Skrevet 18. april 2007 #8 Skrevet 18. april 2007 Jeg hadde spist kaka uten å nøle ( er en skikkelig kakemoms...).
Drua Skrevet 18. april 2007 #9 Skrevet 18. april 2007 Jeg hadde spist den, en fin kake kommer nok fra noen som kan lage mat på alle måter, det ville ihvertfall jeg tenkt. (Mat fra gatekjøkken/kiosker etc er jeg mye mer skeptisk til faktisk)
IsaCathrine Skrevet 18. april 2007 #11 Skrevet 18. april 2007 Jeg hadde spist den, en fin kake kommer nok fra noen som kan lage mat på alle måter, det ville ihvertfall jeg tenkt. (Mat fra gatekjøkken/kiosker etc er jeg mye mer skeptisk til faktisk) ← Enig! Nyt kaka! (Uansett, litt bakterier er ikke falrig.. bare ekkelt å tenke på!)
Rhiakath Skrevet 18. april 2007 #12 Skrevet 18. april 2007 Ser ikke noe problem med å spise den. Man vet aldri hvem som har laget det man spiser når det er utenfor husets fire vegger eller hva som kanskje (men mest sannsynligvis ikke) har skjedd, og det er heller ikke noe vits i å bekymre seg for slikt. Kan du ikke spise den kaken må du også revurdere resturanter, gatekjøkken, ferdigmat, kioskvarer, konditori osv
Helen Skrevet 18. april 2007 #13 Skrevet 18. april 2007 Jeg hadde spist den med god samvittighet. Jeg spiser kaker som blir servert på foreldremøter selv om jeg ikke vet hvem som har laget dem. Nyt kaka og :kaffe:
Gjest7 Skrevet 19. april 2007 #14 Skrevet 19. april 2007 For en gledesdreper, ikke noe verre å spise den enn om du skulle ha spist ute.
Thomas Andrè Skrevet 19. april 2007 #15 Skrevet 19. april 2007 Jeg hadde IKKE spist den. Jeg hadde ikke tatt den med meg engang, bare sagt noe sånt som at den kunne barna kose seg med selv siden de var så flinke til å selge lodd. Jeg spiser ikke kaker som jeg ikke vet hvem som har laget, ei heller på foreldremøter og den slags. Å sammenligne med mat på restaurant syns jeg blir en smule rart.
aline Skrevet 19. april 2007 #16 Skrevet 19. april 2007 synes ikke det er en smule rart å sammenligne med mat du får andre steder jeg, det har da vært nok programmer og reportasjer opp igjennom som gang på gang beviser at både restauranter, kafeer og andre steder som selger mat ikke har den hygienen man bør kunne forvente. skjønner ikke helt hvorfor det skulle være bedre en noen som gjør akkurat det samme hjemme. dessuten, kaker på jobb, kaker hos venner og kaker hos familie... greit at du kjenner de som lager kakene, men er du sikker på at du vet hvordan håndhygienen deres er bare fordi du kjenner dem? mange tror nok at deres venner aldri i verden kan være grisete nok til å ikke vaske seg på henda etter dobesøk, men jeg tror det kan være hvem som helst, uavhengig av høy stilling, inntekt eller iq. jeg ville spist og kost meg og vært akkurat like lite engstelig for å bli syk som når jeg spiser kaker rundt omkring ellers.
Gjest =tentacle= Skrevet 19. april 2007 #18 Skrevet 19. april 2007 Det er større sjanse for at det er rotter på et restaurantkjøkken enn på kjøkkenet til en kakebaker. Synes det er trist at folk har blitt så overengstelige og fisefine at de mistenkeliggjør en kake. Er formålet å holde seg frisk, eller har man en forestilling om at kroppen blir "besudlet" eller at man er ekkel om man ikke kun spiser desinfisert mat?
Tusenfryd Skrevet 19. april 2007 #19 Skrevet 19. april 2007 Blir helt satt ut av slike kommentarer. Noe så uoppdragent å drepe folks glede på den måten. Hva går det av folk? Selv om jeg hadde vært overhysterisk for bakterier selv hadde jeg aldri kvalt andres glede på den måten. Oppdrar dette mennesket barn? Håper kaken smakte!
gattissima Skrevet 19. april 2007 Forfatter #20 Skrevet 19. april 2007 Ser at det store flertallet anbefaler meg å kose meg med kaken. Det ble da også resultatet ..... Kaken var alldeles nydelig Utrolig saftig og med massevis av mørk kvalitetssjokolade og kaffesmak. Sannsynligvis også litt konjakk e.l. Skulle gjerne hatt oppskriften! Men den hadde nok smakt enda bedre hadde ikke jeg hatt de ekle kommentarene svirrende rundt i hodet. Min samboer hadde derimot ingen hemninger - halve kaken forsvant på rekordtid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå