Gå til innhold

irriterende høy sex-moral

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Der er stor forskjel på å skrive "det du gjør er ekkelt" og "du er ekkel", "jeg kunne ikke drømme om å gjøre" og "det burde ikke være lov å gjøre" o.s.v

I en diskusjon - en meningsutveksling - skal man ikke slenge om seg til høyre og venstre med "fakta". Å si sin mening kan gjøres uten å tråkke på folk eller tillegge dem egenskaper man i virkeligheten ikke vet noe om.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Folk har da ytringsfrihet, men bare fordi man er anonym på internett trenger man ikke utskjelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er vi alle forskjellige og har forskjellige meninger om ting. Syns det er helt greit om andre ikke mener det samme som meg og sier det og. Men å begynne med drittkasting osv. er totalt unødvendig!!

Har sett ganske mange eksempler på sistnevnte på KG og jeg blir like irritert hver gang. Kan du ikke si det ansikt til ansikt så ikke si det.

Kunne f.eks. aldri tenkt meg å prøve wet-sex, men om noen syns det er topp så gjør ikke det meg noe. Føler ikke noe behov for å komme med nedsettende kommentarer av den grunn.

Får noen ganger følelsen av at en del mennesker glemmer alt som heter normal høflighet når de sitter foran en pc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Høy moral?

Jeg elsker sex.

Gjør dette meg umoralsk?

Det er ikke alt innen sex jeg setter pris på, men som flere her inne har påpekt; ha respekt for hverandre.

Jeg elsker å leke med mannen min, utforske mine fantasier og leke (sex er jo voksnes lek).

Hva ligger i definisjonen hore?

Er ikke det ei som tar betalt for sex da? Og ingen følelser tilstede?

Da er jeg ingen hore iallefall. :ler:

Innerst inne liker vel de fleste sex, men er redd for å få et stempel på seg.

Å være åpen rundt temaet sex sammen med min partner er veldig viktig for meg. Å dele erfaringer med andre - som anonym her på nettet - gir meg masse.

Å bli stemplet som det ene eller andre ønsker jeg ikke - derfor anonym nå. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Synd at folk skal ha behov for å være anonyme i en debatt, selv om d er inne på seksualitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cherry

Høy sex-moral finner man hos de som har vanskelig for å "godta" enkelte saker og ting innen sex.

Det vil ikke automatisk si at hvis man liker - eller elsker sex for den saks skyld - at man er umoralsk! Det er en heelt annen sak.

Vanligvis finner man en noe høy sex-moral hos kristne eller de som er med i en eller annen sekt, der det meste innen sex er forbudt eller sett stygt på.

:kyss: sandra :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg ikke er som andre kristne... for ifølge din definisjon, slik jeg leser den, har jeg ikke en spesielt høy sex-moral. Folk kan drive med hva de vil av sex-relaterte greier uten at det bryr meg stort. Jeg har selvsagt mine spesifikke og mer generelle meninger om ulike former for sex; for eksempel... SM er ikke min greie, jeg har ikke noe imot at andre gjør det og liker det, men for meg personlig er det helt unaturlig. Samme med jente-sex, kan godt hende det føles godt og om noen driver med det bryr meg ikke, men for meg virker det ufullstendig. ONS er heller ikke min greie. Vennesex virker helt unaturlig for meg, men om mine venner driver med det så får det være deres business. Alt dette er individuelt, mulig jeg virker konservativ eller prippen, men for meg er det viktig hvem jeg eventuelt skulle ha sex med. Det eneste kriteriet er gjensidig kjærlighet, forståelse og tillit. (Trenger ikke være gift altså :lol: )

Men når det gjelder forskjellige stillinger, lek, suging/slikking etc, så tar jeg det som en selvfølgelig del av det seksuelle livet. Jeg er riktignok jomfru og har ingen praktisk erfaring med sex, men jeg er langt fra uvitende om emnet... :sjarmor:

Så vidt jeg vet finnes der ingen steder i Bibelen der det står at kun misjonærstillingen er lov, og sånne ting som ofte er svært strengt i ulike menigheter og sekter. Jeg skjønner ikke hva de har å gjøre med hva som er mellom en mann og en kvinne som elsker hverandre... Tenk om de skulle spionere på folk for se til at de fulgte ulike påbud/forbud? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at folk skal ha behov for å være anonyme i en debatt' date= selv om d er inne på seksualitet.

Så vidt jeg kan se er alle her anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange interresante svar!!

Det jeg mente med irriterende høy sex-moral er at det er så lite innen sex som er "akseptert" i samfunnet for å si det på dén måten.

Og det er det som fører til negative kommentarer og ovenfra-og-ned-holdning fra enkelte her inne. Som bl.a ons, jentesex og wetsex (f.eks, selv om ikke det er "min kopp te" heller... :wink: )

Det er selvfølgelig en del ting som ikke er akseptert, men det har skjedd en enorm endring(i liberal retning) blant folks holdninger de siste tiårene. Jeg vil tro mye av det som beskrives av seksuelle handlinger her på KG ville vakt betydelig oppsikt for 30 år siden. Hvis man hadde spurt et antall 80-åringer og 30-åringer om hvor mange av dem som har hatt munnsex, analsex osv tror jeg tallene ville vist stor forskjell mellom aldersgruppene. Hvor mange 80-åringer har forresten noen gang barbert vekk kjønnshårene sine? Ikke vet jeg. Det er forøvrig påfallende hvor mange som er veldig opptatt av å fortelle at det er det samme for dem hva andre gjør, men de selv synes ditt og datt er sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer det jeg mener jeg!

Har nok en ganske høy sex-moral selv, men den gjelder for MEG!

Jeg klarer rett og slett ikke å få noe ut av ONS jeg! Har ikke hatt det mer enn en gang heller. Derfor er det ikke naturlig for meg. Dette påvirker muligens mine synspunkter også. Klarer ikke helt å sette meg inn i slike ting,

Skulle bare si meg enig! Mine meninger gjelder for meg og ingen andre. Andre må få gjøre akkurat som de vil for meg. Men jeg ville ikke vært sammen med en som ikke visste navnet på alle han hadde ligget med heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke ONS, og det kan jeg si fordi jeg har hatt det tre ganger og det ga meg ingenting, derfor kommer jeg aldri til å ha det mer. Men hva andre har blander jeg meg ikke borti, og jeg vil iike kalle de værken horer eller billige, folk kan gjøre som di vil.

Men jeg vil si det at det er ikke bare di med mange ONS som blir sett ned på her på KG. Det var da en debatt her hvor det var et par som ble sett ned på fordi de venta med sex, og de ville vente på den rette. Jeg vil si at det ikke er så mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Først ville jeg bare si.... :-?

Som mann 4o skrev:

Hvor mange 80-åringer har forresten noen gang barbert vekk kjønnshårene sine? ..... hmm - æsj... Ikke akkurat det bildet jeg ønsket i hodet...

Og så det at det er fint at vi er forskjellige. Ellers hadde det blitt en kjedelig verden å leve i. Det er en herlig gjeng med folk her i landet, og mange interresante og flotte innlegg fra endel.

Dog er det enkelte som bevisst går inn for å krangle. Jaja, la mennesker være mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...