coda Skrevet 3. mars 2003 #1 Del Skrevet 3. mars 2003 Sett at du er en forelder. En mor eller en far som ikke har overvettes mye peiling på data, eller noe som hører hjemme på en skjerm generelt. Kanskje du ikke tør å si at du ikke kjenner til noen spill som kan brukes på Playstation? Langt mindre at det er to forskjellige, eller at X-box er enda noe annet? Eller kanskje det er vanskelig å henge med i alle seriene på tv. Hvis du kunne spurt en som kunne alt som er relevant for barn om både tekniske og innholdsmessige ting ang. data, video, tv, internett, hva ville du spurt om? Hva tar du for gitt at alle andre foreldre vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 3. mars 2003 #2 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg tar for gitt at alle foreldre vet at Internett kan innebære farer for barn/ungdom, og at foreldre kan nettreglene og lærer dem til barna sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 4. mars 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 4. mars 2003 Poenget er at det gjør de ikke... I mitt arbeid møter jeg mange som aldri har logget seg på en maskin, som knapt har hørt om Internet Explorer, langt mindre vet at det finnes alternativer. De vet bare at "data" er et begrep som rommer mye "farlig" fordi det er ukjent. "Data" innebærer den store internettverdenen, alt mulig av spill, og en del har vansker med å se den praktiske biten. Derfor - jeg trenger litt hjelp til å tenke slik, til å stille spørsmål som kanskje er innlysende for noen, men som er helt logiske spørsmål for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 4. mars 2003 #4 Del Skrevet 4. mars 2003 Skal du i jobben din informere foreldre? Er det derfor du ønsker hjelp til å stille spørsmål? Jeg skjønner ikke helt jeg, Coda. Tenker du at siden DU tar ditt og datt for gitt, så ønsker du å forstå hvordan mennesker som IKKE har peil tenker? (Ja, nå tenker jeg jo på teknologi altså...) Du er inne på et interesant tema her, og det er derfor jeg spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå