Gå til innhold

"zappe" mellom Samliv og Bryllup

Sandman

Anbefalte innlegg

Unnskyld at jeg er litt kynisk....

...men det er ganske paradoksalt å tenke på at mange av de som presenterer ganske omfattende samlivsproblemer her, for noen år siden like gjerne kunne deltatt i heseblesende bryllupsforberedelser på forumet for Bryllup.

Hvis brukerlojaliteten til KG er sterk, så vil kanskje mange av brudene om noen år dukke opp på Samliv med omfattende problemer?

Ganske logisk at det vil skje....vi kommer jo ikke utenom at bortimot halvparten av alle ekteskap, ender i skilsmisse før eller siden.

Men det er jo utrolig moro, og spennende, og drive med bryllupsforberedelser da... :wink: ...og selve brylluppet, får jo ofte en slags "egenverdi", uavhengig av kjærlighetsforholdet og forventningene til et langt samliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemer i et forhold/ekteskap betyr ikke nødvendigvis skilsmisse da.

ALLE får, før eller siden, problemer i et forhold, små eller store. Det spiller ingen rolle om man er gift eller ikke.

Jeg er selv litt "bekymret" for denne skilsmisse-statistikken. Er skeptisk til å gifte meg, selv om jeg ikke har noen alvordlige problemer i mitt forhold og er sammen med verdens snilleste gutt. Et brudd hadde nok ikke vært noe lettere for oss enn for noen som er gift.. men likevel.

Mange gifter seg nok for tidlig eller bruker selve bryllupet som en god grunn til å gifte seg. For enkelte kan nok dette bli ganske skjebnesvangert, mens andre lever lykkelige alle sine dager.

Men at man har problemer, selv i et godt ekteskap, er helt normalt.

Det er jo bedre å få råd/hjelp til å få forholdet på beina igjen, enn å bryte tvert uten å ha prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det jo sånn at ikke alle problemstillinger her er ekteskapskillere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Og hva så? Problemer kommer i de fleste forhold før eller senere ..og da er det vel greit å ha et sted å lufte dem- og så etter at man er gift?

Hm ..jeg som er dum?

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandman, - her har du sammenhengen:

Den største årsaken til skilsmisse er at folk inngår ekteskap!

Og det totalt uavhengig av hvor store forberedelsene til bryllupet var. :ler:

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celia

hei,du- jeg synes du sa det bra- bryllupsforberedelser får egenverdi utenom forholdet- er det noe som jeg ikke skjønner meg på er noen kvinners besettelse av bryllup- de kjører på uten å ta hensyn til mannens ønsker og setter seg selv i fokus pga en kjole!

jeg vil veldig gjerne gifte meg, men festen skal stå iforhold til hva jeg forventer av samlivet- jordnært- festen kan både være slitsom og gøy- og det er mange som tror at det er så knall og gifte seg og så får de en skikkelig skuffelse- akkurat som folk får skuffelser i forholdet- derfor gifter folk seg og blir samboere tror jeg... og derfor ryker det- folk krever for mye av hverandre- de forventer at en annen skal gjøre en lykkelig- en annen er bare en å dele lykken med- det er bare en selv som kan gjøre en lykkelig... oj, dette ble langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...