Gjest Gjest Skrevet 21. april 2007 #21 Skrevet 21. april 2007 (endret) Trådstarter her igjen: Jeg hadde time til kontroll hos gyn i går og da nevnet jeg ønskene mine. Sterilisering var ikke noe problem. Han sendte faktisk avgårde søknad allerede mens jeg satt der. Jeg glemte å spørre om jeg fikk operasjonen dekket eller ikke, men den skal gjennomføres uansett. Skal man tenke pris så koster det jo å kjøpe p-piller i 15-20 år og. Livmorfjerning ville han ikke gjøre fordi han var redd for at det skulle bli vanskelig å stoppe eventuelle blødninger under operasjonen. Det var mulig at det ville være bedre å ta den vanginalt slik at det skulle bli mindre sjans for blødninger, så han skulle diskutere denne muligheten med en kollega når han kom tilbake på jobb. (Vi har en "omreisende" gyn som kommer fra nærmeste sykehus og har kontordag på legesenteret her med jevne mellomrom) Endret 22. april 2007 av vimse
Gjest Gjest_Sandra_* Skrevet 21. april 2007 #22 Skrevet 21. april 2007 (endret) Trådstarter her igjen: Jeg hadde time til kontroll hos gyn i går og da nevnet jeg ønskene mine. Sterilisering var ikke noe problem. Han sendte faktisk avgårde søknad allerede mens jeg satt der. Jeg glemte å spørre om jeg fikk operasjonen dekket eller ikke, men den skal gjennomføres uansett. Skal man tenke pris så koster det jo å kjøpe p-piller i 15-20 år og. Livmorfjerning ville han ikke gjøre fordi han var redd for at det skulle bli vanskelig å stoppe eventuelle blødninger under operasjonen. Det var mulig at det ville være bedre å ta den vanginalt slik at det skulle bli mindre sjans for blødninger, så han skulle diskutere denne muligheten med en kollega når han kom tilbake på jobb. (Vi har en "omreisende" gyn som kommer fra nærmeste sykehus og har kontordag på legesenteret her med jevne mellomrom) ← Så flott at det ordner seg! Jeg kan ikke tenke meg annet enn at du vil få dekket operasjonen. Endret 22. april 2007 av vimse
meta2 Skrevet 21. april 2007 #23 Skrevet 21. april 2007 Lykke til med steriliseringen. Jeg fikk sterke mensblødninger og vondt. Hadde fått en stor muskelkunte i livmoren. Den var dobbelt størelse. Jeg valgte å fjerne livmoren. Før inngrepet sa de fra at de kom nok til å la livmorhalsen bli igjen. Det ble et litt mindre inngrep. Men hos meg ble det lettere at de fjernet den. Nå er det fem mnd siden operasjonen. Knuten var for stor til at de fikk den ut vanginalt, men de la snittet i bukplastikk arret. Så jeg fikk et fint smily under trusekanten.
Gjest Eir Skrevet 21. april 2007 #24 Skrevet 21. april 2007 Skal du nekte ham å bli far fordi du kun tenker på deg selv? ← Dersom han skulle være så egoistisk at han ønsker å ofre kjæresten sin for å bli far, så synes jeg ikke man kan forvente at noen skal ta hensyn til han heller. Ang sterilisering er det vel kun når kvinnen er helt frisk, og barnløs at enkelte leger kan sette seg på bakbeina. De jeg vet om som lider av sykdommer som gjør at det ikke er tilrådelig at de får barn har stort sett fått tilbud av legen sin om sterilisering når sykdommen er blitt oppdaget, og de får også gjøre dette før de fyller 25, dersom de ønsker det.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. april 2007 #25 Skrevet 21. april 2007 (endret) Til Trådstarter: Store blødninger er i seg selv en grunn til å vurdere hysterektomi (fjerning av livmor) fordi det kan føre til kronisk og livstruende jern og blodmangel. For unge som deg anbefales at man beholder eggstokker og livmorhals både for å unngå tidlig overgangsalder og pga at man ikke vil tukle med "friske" deler "der nede". Uten livmor, ingen graviditet og ingen menstruasjon. Det er et stort inngrep, med 6 ukers rehabilitering etterpå. De som oftest blir deprimert etter et slikt inngrep er de som ikke har fått egne barn - man sørger for muligheten som ble borte. Jeg vil imidlertid tro at i ditt tilfelle er denne muligheten allerede fjernet for lenge siden og at hysterektomi vil fjerne angsten for et uønsket og farlig svangerskap. Jeg vil tro at du er svært godt kvalifisert til et slikt inngrep. Det går SELVSAGT an å få barn uten livmor - det kalles adopsjon. Hvis trådstarter ønsker det har hun fremdeles tid til å gå den veien. Jeg ønsker deg lykke til og er sikker på at en samtale med en dyktig gynekolog vil hjelpe deg et godt skritt videre på veien til et bedre liv! Endret 22. april 2007 av vimse
Gjest vimse Skrevet 22. april 2007 #26 Skrevet 22. april 2007 Tråden er ryddet, se Kvinneguidens regler. vimse-mod
Arwen Skrevet 10. oktober 2007 #27 Skrevet 10. oktober 2007 Tråden er ryddet og stengt. Reglene. Arwen (mod)
Fremhevede innlegg