Salamandra Skrevet 30. januar 2009 #21 Del Skrevet 30. januar 2009 Nå må dere gi dere da; det er jo kjempemorsomt! Vi må da tåle å bli tullet litt med, det er jo bare fleip, de er såklart ikke sjåvinister på ordentlig. Vi må ikke være så snerpete og uptighte at vi ikke tåler at de fjåser litt og "feirer" mannen, litt selvironi kan vi tillate oss vel? Det er helt greit å ikke ha samme type humor, folk er forskjellige, men jeg synes det blir litt i overkant hårsårt å legge mer i dette enn et er ment som og blir såra og fornærma over dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fun Light Skrevet 30. januar 2009 #22 Del Skrevet 30. januar 2009 Syns det er hysterisk morsomt jeg, det har tatt seg opp siden det startet! Den gangen var det tåpelig syns jeg, nå ler både jeg og mannen min godt. Moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 31. januar 2009 #23 Del Skrevet 31. januar 2009 Hadde ironien vært for åpenbar, hadde det ikke funket! Men dersom man tenker litt over det og ikke bare blir fornærma med en gang (se hvor sjauvinistiske de er), kan jo man ikke ta dette seriøst. Om man liker type vits er jo en smakssak, men det skal mye til at jeg skulle tro at dette gjøres seriøst. Som sagt, eg har ikkje sett det noko særleg. Fornærma har eg ikkje blitt, men rekna ikkje med det var retta mot meg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 4. februar 2009 #24 Del Skrevet 4. februar 2009 Synes ikke det er gøy. Kanskje jeg har dårlig humor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 4. februar 2009 #25 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg synes konseptet er bra, samma som at jeg synes FHM er morsomt å lese. At mannssjåvinismen blir strekt ut i alle vinkler er jo en morsom ide, men jeg synes at det blir gjort så utrolig dårlig i denne serien. "håhåhå, nå var vi mannsgriser altså" funker ikke helt. Vitsene er tørre, programlederen spiller mannsgris (når han helt klart ikke er det) og det er uten glimt i øyet. Gi meg en skikkelig drittsekk som faktisk mener det han sier, eller iallefall er overbevisende når man sier det, så kommer jeg nok til å synes det er gøy. Lo mer når filosofiprofessoren sa i går at David Hume mente at mennene burde banke seksuallysten utav kvinnene så de ikke begjærte andre menn, men ikke så mye at de ikke ville ha sex med "sitt" mannfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialill Skrevet 4. februar 2009 #26 Del Skrevet 4. februar 2009 det eneste som noen gang har vært gøy med det showet var naken sport, men ellers er det ikke en dritt som er morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimbila Skrevet 4. februar 2009 #27 Del Skrevet 4. februar 2009 Nå må dere gi dere da; det er jo kjempemorsomt! Vi må da tåle å bli tullet litt med, det er jo bare fleip, de er såklart ikke sjåvinister på ordentlig. Vi må ikke være så snerpete og uptighte at vi ikke tåler at de fjåser litt og "feirer" mannen, litt selvironi kan vi tillate oss vel? Det er helt greit å ikke ha samme type humor, folk er forskjellige, men jeg synes det blir litt i overkant hårsårt å legge mer i dette enn et er ment som og blir såra og fornærma over dette. Enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest realist Skrevet 4. februar 2009 #28 Del Skrevet 4. februar 2009 Programmet er ikke morsomt. Særlig ikke når vi lever i et samfunn hvor norske kvinner kan bli drept fordi de er selvstendige. Det er utrolig mange norske kvinner som lever med vold fra partneren sin hver dag, og å spøke om dette blir for meg som om man skulle spøke om pedofili. Noen temaer er ikke humoristiske, og de som ler burde granske seg selv. Lett å være mann og klø seg på den uvaska balla si og glise over den urett som ikke rammer en selv. Ser nok av det rundtomkring uten at man trenger et TV-program for å dytte det i trynet på folk. Det som er litt "morsomt" er jo at kjønnsforskere hyler opp om hvor stigmatiserende det er at TV2 lager et humoristisk reality-program om menns manglende ferdigheter på ett område, nemlig husarbeide, hvor vold ikke er et tema. Men å hyle opp om sjåvinistisk-humoristiske programmer hvor kvinnevold blir gjort til komikk og kvinner blir latterliggjort på alle mulige måter, nei det gidder de ikke. Det forteller oss bare hvor normalisert kvinnevold og trakassering av kvinner har blitt. Håvard Lilleheie er en kvise på samfunnets rompe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest realist Skrevet 4. februar 2009 #29 Del Skrevet 4. februar 2009 Vi må da tåle å bli tullet litt med, det er jo bare fleip, de er såklart ikke sjåvinister på ordentlig. Hvordan vet du det? Og om programlederen ikke er ekte sjåvinist, så må man regne med at det er mange sjåvinister som ser på og som får en helt i Lilleheie. Programmet er nok for noen morsomt når man klarer å ikke ta det seriøst, men det blir dessverre vanskelig å le når man uansett er klar over hverdagen til mange kvinner. Diskriminering, vold og trakassering er utbredt. Sjikane-humoren er dessverre veldig tiltrekkende på menn, så Lilleheie vinner mannlige tilhengere både på at det sjikaneres og hvem som sjikaneres (kvinner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visiter Skrevet 5. februar 2009 #30 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg ser at enkelte nevner at den påtatte sjåvinismen er kjernen i humoren til Man Show (jeg antar at det staves sånn, ikke "Manshow". De pleier ikke å lage titler med skrivefeil på TV, tror jeg.), og det er selvfølgelig åpenbart at det er ment som en selvironisk greie av og for menn. Selv har jeg sett programmet tre-fire ganger i tillegg til et par minutter her og der. Jeg synes det virker som denne selvironien over sjåvinisme har enda en dimensjon, slik at sjåvinismen blir reell. Det er vanskelig å forklare, men det virker som det ligger en subtil sjåvinisme i det de gjør, som legitimeres ved å gjøre narr av den åpenbare sjåvinismen man umiddelbart synes er morsom. Som sagt, dette sliter jeg med å formulere, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visiter Skrevet 5. februar 2009 #31 Del Skrevet 5. februar 2009 Oh yeah, jeg kan jo legge til at jeg uansett ikke synes programmet er morsomt. Det er platt, usmakelig og direkte uintelligent humor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimbila Skrevet 5. februar 2009 #32 Del Skrevet 5. februar 2009 Jeg ser at enkelte nevner at den påtatte sjåvinismen er kjernen i humoren til Man Show (jeg antar at det staves sånn, ikke "Manshow". De pleier ikke å lage titler med skrivefeil på TV, tror jeg.) Det skrives Manshow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvina Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #33 Del Skrevet 5. februar 2009 Hmm, det er lenge siden jeg startet denne tråden, men jeg ser at interessen om å diskutere det er her. Jeg ser at enkelte nevner at den påtatte sjåvinismen er kjernen i humoren til Man Show (jeg antar at det staves sånn, ikke "Manshow". De pleier ikke å lage titler med skrivefeil på TV, tror jeg.), og det er selvfølgelig åpenbart at det er ment som en selvironisk greie av og for menn. Selv har jeg sett programmet tre-fire ganger i tillegg til et par minutter her og der. Jeg synes det virker som denne selvironien over sjåvinisme har enda en dimensjon, slik at sjåvinismen blir reell. Det er vanskelig å forklare, men det virker som det ligger en subtil sjåvinisme i det de gjør, som legitimeres ved å gjøre narr av den åpenbare sjåvinismen man umiddelbart synes er morsom. Som sagt, dette sliter jeg med å formulere, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Jeg skjønner hva du mener, og det er akkurat det som jeg reagerer på også. Det er jo som da de hadde mange damer inn i studio som gjemte fjeset bak en plate og de skulle gjette om dama bak var fin eller stygg. Da det kom fram ei dame som de syntes var stygg så lo ikke publikum av at de var noen patetiske og sjåvinistiske menn, men de lo av dama som ikke såg ut som ei glamourmodell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hollow Skrevet 5. februar 2009 #34 Del Skrevet 5. februar 2009 Eg og trur eg skjønar kva du meina, Visiter. Eg trur det er slik eg har tolka det, utan at eg greier å forklare det skikkeleg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå