*Lisa* Skrevet 7. mars 2003 #21 Del Skrevet 7. mars 2003 Har vel en 12-14 stykker, noen av dem er "smøregaver" som jeg ikke bruker til noe annet enn å se på fine blider og bli inspirert av, men det er jo også en viktig funksjon. "Jazzpizza" har jeg brukt endel.... ....og den med bare sjokoladekaker og sjokoladedesserter..... *sukk* Men min absolutte favoritt er "Fru Henriette Schøberg Erken: Stor Kokebok for større og mindre husholdninger" fra 1946 (dog bare med mindre endringer fra førsteutgaven fra 1914) Her står det oppskrift på alt fra majones på fem minutter til berlinerkranser og kalvehjerneboller(!), og stort sett alt skal "røres kraftig i 3/4 time". Og med 7 forskjellige oppskrifter bare på pannekaker er det alltid noe som passer.... Helt alvorlig: uunnværlig *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 7. mars 2003 #22 Del Skrevet 7. mars 2003 Hjemme har vi 6 kokebøker, alle er norske. I tillegg har jeg sikkert 50 ulike gratishefter med ulike oppskrifter, samt en egen perm med oppskrifter jeg har fått fra venner og kjente og oppskrifter jeg har skrevet ut fra Internett. Min favoritt er nok en slik rutete kokebok som inneholder alle mulige oppskrifter, der bla.a Ingrid Espelid har en del oppskrifter. Jeg kunne nok ikke tenke meg å låne kokebøker på biblioteket, da vil jeg heller kjøpe dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 7. mars 2003 #23 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg tror jeg har sånn ca: 10 -12 kokebøker. Men så har jeg slike permer med innlegg i som jeg også har samlet på oppover årene. Tror nok det meste finnes der. Og lurer man på noen, så fins det på nett. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 7. mars 2003 #24 Del Skrevet 7. mars 2003 43stk kokebøker totalt Utallige gratishefter 3 stk utskrevne selvlagede kokebøker "Mine beste av det beste" Elsker å lage mat og å lese i kokebøker <----- se Care, jeg smiler!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå