Gå til innhold

Noen er mere hårsår enn andre


pia35

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gotthard

diskusjon er etter det jeg husker og ha lært at man prater lit frem og tilbake om et tema.

dvs at jeg mener at røde biler er penest og majalaja mener blå er det , men jeg sier ikke at majalaja er en gullfisk bolle og hun kaller ikke meg for dopapir.......jeg respekterer hennes syn på de teite blå bilene og hun respekterer mit syn på de fine røde bilene....ikke sant....

enig med de som sier at om du ikke tåler og bli motsakt så gå et annet sted , men det er da om du blir motsakt på en sakeli måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott innlegg pia35!! :kyss:

Jeg synes det er fint at du tar opp dette temaet. Alle burde tenke litt over at det er mennesker som sitter bak innleggene, og god høflighet og respekt er desverre ikke like kjent for alle...

men dessverre så tror jeg ikke at de som faller sterkest inn i denne kategorien tar det til seg, (pessimist, jeg? nei, realist :ler: ) Finner ikke andre ord enn dette: :murvegg:

Men uansett om du ikke når frem til alle, så har vi nok alle godt av en liten påminnelse i ny og ne :Nikke:

Ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla: å gi tips er fint, å si at man er slik og sånn dersom man er så teit å ikke følger de tipsene, ikke mener det samme eller ikke har samme erfaringer, DET er å tro man har fasiten!

Gi tips, men som skidrov sier, respekter at andre kanskje ikke føler det passer for dem, eller ikke er enig! Først DA diskuterer du faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Det finnes menge ulike måter å si en ting på.

En kan pakke det inn og mate med te-skje.

En kan være bombastisk og bruke ord som er ment for å såre.

En kan tenke over hvordan en selv liker å bli behandlet - og behandle andre på samme måte. :wink:

Til å begynne med slet jeg litt med enkeltes måte å formidle sin mening på. Men etter å ha vært her en stund - først som gjest - deretter det å "ta skrittet ut" å registrere et nick - ser jeg mer gjennom disse bastante meningene.

Morsomt er det at de som provoserer mest er de som får sine innlegg mest lest...

De som ergrer seg over enkeltpersoner og krangler med dem av prinsippiel karakter - skaper jo enda mer oppmerksomhet rundt den de ikke liker. :ler:

Synes det er godt å ha et forum hvor en kan skrive av seg litt frustrasjon.

Husk at det skrevne ord står mye sterkere enn det muntlige.

Vi går kanskje glipp av at innlegget er ment å være ironisk fordi vi ikke kan se ansiktet til skribenten. :wink:

Det skrevne ord kan vi lese om og om igjen.

Vil vi misforstå noe - klarer vi det fint.

Vær litt romslig i kommentarer og les andres kommentarer med et smil.

Her inne kan jo ikke noen gå til fysisk angrep på hverandre - så kanskje terskelen for å svare litt mer direkte kommer mer til sin rett.

Synes kanskje vi alle kunne bruke PM mer som kommunikasjon med andre medlemmer som en har et problem med. Ikke hat-meldinger, men en konstruktiv tilbakemelding på hvordan du oppfatter vedkommende.

Ellers "synker" du jo ned på den "fæles" nivå... :ler:

Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

tror nok at hårsårheten hos enkelte har noe med hvor alvorlig de tar seg selv i forhold til debattforumet.

Enkelte tar det ikke som d det er; nemlig en hyggelig avbrekke når en likevel må jobbe foran skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celia

hei,jeg er enig med pia jeg. det er mange som kommer med usympatiske svar her, men når pia skriver dette innlegget virker det som om det er noen som tar seg nær av det- hun var jo bare ærlig som alle de som kan komme med ekle kommentarer noen kunne holdt seg foruten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...