Gå til innhold

Noen er mere hårsår enn andre


pia35

Anbefalte innlegg

Da jeg oppdaget dette forumet i desember 2002 syntes jeg det var spennende og morsomt.

Det synes jeg ikke lengere.

Om jeg har en dårlig dag og går inn på Kg for å se, hender det at jeg bare klikker meg ut igjen nesten med en gang, mere oppgitt enn før jeg gikk inn.

Det virker som om mange har et sinne i seg som de får utløp for med å være brekkekkel med andre brukere.

Jeg har sett hvilke svar noen kan få når de skriver om ting som plager dem eller som de lurer på og jeg blir forbannet på deres vegne.

Alle er ikke like tøffe og takler svarene dårlig. Flere jeg vet av våger ikke å skrive inn innlegg på KG lengere. Det er for galt mener jeg.

Vi er alle forskjellige og om alle viser hverandre litt respekt skulle jeg tro at det ville blitt triveligere å være her inne.

Ha en trivelig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale
Alle er ikke like tøffe og takler svarene dårlig. Flere jeg vet av våger ikke å skrive inn innlegg på KG lengere.

Folk som forlater KG bare fordi de ikke får svarene de selv ønsker har vel ikke så mye å gjøre på en debattside i utgangspunktet Pia35.

Temperaturen her inne kan være voldsom, men det skal den også være hvis vi skal holde aktiviteten oppe.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
I en debatt burde svarene være sakelig.

KG er ett meget seriøst forum- tror neppe du finner noe bedre enn dette.

Men bevares, er du ikke tøff nok så bør du holde deg unna.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bevares, er du ikke tøff nok så bør du holde deg unna.

Er det riktig at det skal være sånn da? At dette er et forum bare for de tøffeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Er det riktig at det skal være sånn da? At dette er et forum bare for de tøffeste?

Som Lisle sier så er ikke KG noen dullete barnehage for kvinner. Her må du tåle å få passet påskrevet hvis det trengs.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lisle sier så er ikke KG noen dullete barnehage for kvinner. Her må du tåle å få passet påskrevet hvis det trengs.

Milla

Tar jeg ikke helt feil var det ei jente her en gang ved navn Milla som boikottet KG en stund fordi folk var så fæle og ga henne litt motgang. Vakke så tøff da Millus? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen planer om å begynne å diskutere hvem som er tøff og hvem som tror de er det.

Synes det er dumt at det skal være slik her inne.

Ingen er bedre enn andre, uansett meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si meg enig med Pia35 jeg.......... det er noen med "dårlig oppførsel" her inne. :(

Jovisst tåler vi svar som ikke vi har forventet. Vi tåler også å bli motsagt - og at folk har andre meninger enn oss selv: - men jeg mener fortsatt:

DET ER IKKE HVA SOM BLIR SAGT - MEN MÅTEN DET BLIR SAGT PÅ! :roll:

Derfor oppfordrer jeg alle til å tenke over måten de "snakker på". Som en sa her tidligere idag (på en annen tråd).......... DET ER MENNESKER som sitter bak enhver PC! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også dette var et forum for ALLE....men tydeligvis kan vi heretter kalle dette MILLA's forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan til en viss gra være enig i at noen er litt vel "tøffe" i blandt men man må selvfølgelig få si det man mener innen rimelighetens grenser.

Man får nok bare være litt "rund" i kantene og prøve å overse det som blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg med nedsettende eller krenkende kommentarer mot andre deltagere i forumet tolereres ikke. Hva som faller inn under krenkende kan være vanskelig å bedømme, men generelt sett skal man behandle andre med respekt. Det går fint med diskusjoner rundt enkeltpersoner, om denne har en offentlig (yrkes) rolle, men da kun i relevans til denne rollen. Man diskuterer sak, og ikke person! Det er ikke tillat å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner.

Vi oppfordrer dere ellers til å være høflige, vise "god folkeskikk", og opptre lignende som dere ville gjort i diskusjoner ansikt til ansikt.

Dette er hentet fra våre regler.

Det skal ikke være slik at man må være tøff for å være her. Her skal alle kunne trives, men det betinger at vi alle tenker over hva vi sier. Og hvordan vi sier det.

Uenighet i sak, ja, selvsagt, men den veldig tøffe tonen er unødvendig.

Dette skal ikke være et forum som blir kjent for å være et sted der man må ha gode nerver for å kunne delta. Den som tror det bør tenke seg nøye om. Fortsetter det slik kommer mange brukere til å forsvinne. Og mange flotte potensielle brukere vil aldri ta forumet i bruk.

Uten nye brukere stopper forumet å vokse. Og så dør det. Vil vi det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å sette seg på sin høye hest og si at "er du ikke tøff nok, så hold deg unna" er i hvert fall ikke måten å holde aktiviteten oppe på.

Det må være, og skal være plass for de som ikke ønsker å delta i absolutt alt med høy temepartur også. Det er plass for de som bare vil snakke med noen andre. Hvis pia35 ikke føler at dette er stedet, fordi hun ikke får anledning til å sitte å pludre litt og ikke noe mer, er det også feil. Mener jeg.

Alle er ikke like, dette er et forum for alle, og det er ingen krav til å verken tåle eller delta i diskusjoner med full pupp. Og det må være mulig å få ha sin egen diskusjon uten at alle andre gjør den til noe man ikke liker også.

De fleste ser vel at et spørsmål om parkett eller kjæreste eller hvor man skal tilbringe ferien, ikke MÅ bli en diskusjon som handler om rett og galt og hvem som er bra nok til å delta på KG.

Det er KGs regler, og dermed Gry som legger føringene her inne, ikke enkeltbrukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Og her er vi allerede i full gang med overtolkninger og misforståelser ser jeg.... herre at noen aldri gidder å lese det jeg skriver før de setter igang :o

For det første, det med å være tøff nok er viktig på KG- men å være tøff betyr ikke at du skal oppføre deg som en bulldoser- men det er mange brukere som trekker seg vekk fra KG ganske enkelt fordi de ikke får svarene de selv ønsker. dette gjelder særlig i tråder som handler om utroskap og andre samlivsproblemer, folk vil bli dullet med- de vil høre at det ikke er deres skyld, de vil høre at brudkjolen er vakker, at de hadde rett til å være utro fordi de tror at partneren er det, at det er de som har rett osv osv.

Hvis det er slik KG skal være så bevare meg vel, da er ikke dette noe diskusjonsforum lengre, da er det bare en virtuell barnehage.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig forventer jeg ikke at alle skal være enig med meg i alt, og tåler fint å høre det.

Jeg har selv ikke fått noen svar som har gjort meg uttafor så jeg siktet ikke til meg selv da jeg la inn dette innlegget.

Personlig har jeg fått fine råd om ting jeg har tatt opp.

Lysten til å legge inn flere innlegg forsvinner når man ser hvilke usakelige svar en del av brukerne får.

Det er jo noen ildsjeler her inne som kanskje bør ta det litt mere med ro.

Som usikker nevnte så er det mennesker som sitter bak enhver pc.

Det er jo sånn at alle kan bestemme seg for å gå inn her å kverulere og lage kvalme men jeg ser ikke noe poeng i det.

Det skal ikke så mye til for at dette forumet skal være en trivelig plass å være for alle sammen.

Jeg synes det er kjempetopp å få høre andres meninger om forskjellig, og det betyr ikke at jeg er enig bestandig, men det hjelper deg til å tenke lengere og sette ting i et annet perspektiv.

Vennlighet og respekt kommer man langt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når du henvender deg til meg har jeg noen krav som må oppfylles hvis du ønsker å bli tatt seriøst.

Snakk til meg på en saklig måte der det forventes.

Snakk til med med høflighet, det forventes alltid.

Snakk til meg med dannelse og verdighet hvis dette er en del av deg.

Snakk til meg slik du vil jeg skal snakke til deg.

Stryk meg ikke med hårene, for det er jeg ikke tjent med.

Når du snakker slik til meg kan du si din ærlige menig på det jeg spør om, og jeg vil ta ditt innspill til etterretning.

Kunsten er jo å si sin mening på en slik måte at det når frem til mottaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk til meg slik du vil jeg skal snakke til deg.

Kunsten er jo å si sin mening på en slik måte at det når frem til mottaker.

Disse to setningene er det mange av de selverklærte "tøffe" som ikke helt har innarbeidet tror jeg, og derfor er det fra min erfaring de selv som til tider forlater forumet for en periode, fordi det har blitt litt for tøft rundt deres egne ører.

men ett annet ordtak er jo også "som man reder så ligger man",

dersom ingen av disse setningene er forståelige, men man brøyter seg frem med SIN måte å svare på, SIN måte å være tøff på, SIN måte å alltid være ærlig opp i fjeset på folk på, uansett om man ville likt en slik "ærlighet" tilbake, så vil man aldri være av den sorten som faktisk koser seg med KG over flere år, UTEN å bli skremt vekk i perioder pga stygge tilbakemeldinger!

Ingen av oss har fasiten på hvordan det er "rett" å leve livet på! Det er endel som trenger å lære det!

Jeg forstår pia35 s sinne eller frustrasjon over mange av svarene her inne! Men etter å ha vært her en stund, så er jeg ganske sikker på at det vil bli fredeligere og sakligere her inne igjen, de "tøffe" må bare få smake sin egen kake like mange ganger tilbake som de gir!

Og slik jeg ser det, så er det DE som kommer til å lære en dag, ikke vi som visstnok ikke er tøffe nok til å tåle driten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Ingen av oss har fasiten på hvordan det er "rett" å leve livet på! Det er endel som trenger å lære det!

Men det er jo greit å få tips om hvordan man skal unngå de verste fallgruvene også ikke sant?

De godes kamp mot de onde er ikke en kamp som bør utkjempes via KG.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...