Gå til innhold

Hva sier ungdommen nå til dags

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt at det å "rote med noen" er veldig ut å si. Og ejg vil jo gjerne unngå å høres ut som en antikvitet.

Men hva sier man nå da?

.. Når man har gått lengre enn å kysse/kline, men ikke så langt som samleie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier man ikke "rote" lenger altså? Nå følte jeg meg utdatert :ler:

Skrevet

Jeg brukte det her om dagen og følte meg som en sånn gamling som snakka om petting og boogie

Skrevet
Jeg brukte det her om dagen og følte meg som en sånn gamling som snakka om petting og boogie

:legrine:

Jeg trodde også at det fremdeles het "å rote", så jeg er nok like mye gamlis som deg. :ler:

Skrevet

Jeg har hørt uttrykket "kinke" (etter det engelske kinky), det betyr visst det samme som å rote. Tror jeg er for gammal til å "kinke" med noen, symes bare det høres merkelig ut :ler:

Gjest StockDama
Skrevet

trudde også man fortsatt brukte det ordet

Gjest grønnsåpe
Skrevet

Roting brukes ennå ja.

" å være bortpå " brukes også ;) hehe

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Trodde også "roting" var i bruk. Har hørt noen si "bomse", men mulig man da har gått hele veien.

Skrevet
trudde også man fortsatt brukte det ordet

Jeg og! Hørte det for ikke mange dagene siden i klassen.

(Går på vgs)

Skrevet
Jeg kvalifiseres vel som ungdom på sett og vis, og omgås mange ungdom, og alle de sier 'rote', så det er mulig det kanskje kommer an på hvilket miljø man er i, hvor i landet man er...?

Ja, det tror jeg og.

At man ikke sier rote på østkant-oslo, eller vest-kant oslo kan godt henne.. (er vel der sånne utrykk ofte oppstår, iallfall de som sprer seg ut hit).

Skrevet

Ja, blir brukt fortsatt det.. går også på vgs=)

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg er 26 og bruker ordet "rote", tror fjortisene gjør det og? :klø:

Skrevet

Jeg trodde "å rote" bare var et annet ord for kyssing/klining, men det betyr altså å ha gått lenger enn det, ja?

Men ja, så vidt jeg vet er begrepet fremdeles i bruk.

Skrevet
Jeg trodde "å rote" bare var et annet ord for kyssing/klining, men det betyr altså å ha gått lenger enn det, ja?

Det brukes vel om klining og litt til.. Men sex er ikke roting da.. om jeg har skjønt detta rett. Vet ikke helt hvor grensa går jeg.

Skrevet

Hehe! Det ordet har jeg ikke hørt på kjempelenge!

Men har ikke hørt noen erstatning heller..

Skrevet

Ehm, jeg er vel ungdom...og bruker ordet "rote". Har faktisk ikke hørt om de andre ordene som blir nevnt. :ler: Kanskje fordi jeg ikke "roter" så ofte...

Skrevet

Jeg tok bussen til jobben her en dag, da var det tre jenter på 15-16 som snakket sammen. Veldig høylytt selvfølgelig, som seg hør og bør for den aldersgruppen. Den ene jenta sa noe i denne duren: "Herregud jeg rota med Petter om lørdagen, det ryktet om at han er så stor er visst sant!"

Da husket jeg plutselig hvorfor jeg foretrekker å kjøre bil til jobben. :klaske:

Skrevet

uttrykket er fortsatt i bruk...men det finnes mange nye yttrykk også. tror det handler mere om hva er konfortabel med å si.

jeg rota med han på lørdag, jeg tulla med han på lørdag, vi fiklet litt, vi koste ol.

å bolle er å gå lengre...

Skrevet

Uttrykket brukes vel fremdeles? Ihvertfall her jeg bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...