Gå til innhold

Mammans verden


Mamman

Anbefalte innlegg

Ok... da får jeg prøve meg på en liten dagbok...

For ganske nøyaktig 6 mnd siden ble jeg mamma, det største som noen gang har skjedd. Jeg elsker den lille smilegutten min, han er den søsteste i hele verden (sammen med pappaen sin da ;) ).

Har lenge tenkt på å skrive ned fødselshistorien min, så får prøve å gjøre det etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal prøve meg på fødselshistorien min, men husker nok ikke alt...

Egentlig hadde jeg termin 2. oktober, men den dagen kom og ingenting skjedde. Jeg måtte gå helt til den 9. før det hele så ut til å begynne (kan tro jeg var klar da ja).

På formiddagen gikk slimproppen men kjente enda ikke noen veer. Gikk en tur med hunden, i håp om at noe kanskje ville skje da. Rundt klokka 18 begynte jeg å kjenne noen tak, men ikke så det var vondt og de var heller ikke noe regelmessige. Siden vi hadde ca 1 time til sykehuset, så ringte jeg for å høre. Der sa de selvfølgelig at de måtte komme regelsmessig og vare en stund. Da klokka var 19.30, turte jeg ikke vente lenger og ville inn på sjekk. Må si at min mamma har hatt 4 ganske så kjappe fødsler, så jeg hadde på følelsen at jeg også ville få det. Ringte å snakket med sykehuset, de mente jeg burde vente litt til, men jeg ville inn for sikkerhets skyld.

Så bar det inn til sykehuset. Riene var enda ikke så vonde, men i bilen på vei inn, så var det max 3 min ellom dem. Jeg turte ikke å si det til min mann, men han merket det jo selvfølgelig. (På vei inn var jeg veldig nøye på at min mann ikke skulle kjøre for fort... :kgblunk: )

Inne på sykehuset la de meg til registreing. Lå der en stund og det var da riene begynte å gjøre vondt (trodde da at det var ganske vondt, fant jo ut senere at det bare var barnemat...). Tror klokka var ca 21 da. Etterpå skjekket jordmora åpninga, 1 cm... Kan tro jeg var skuffet ja. Hun mente vi bare kunne reise hjem, men jeg ville gjerne være der litt for å se om noe skjedde (hadde på følelsen at det ikke var vits å reise hjem). Vi fikk tildelt et rom som vi kunne slappe av på.

Etter vi kom der, gikk det slag i slag. Det ble vondere og vondere. Jeg gikk i dusjen og stod der en evighet. Klokka 23 kom det en ny jordmor inn (kommer aldri til å glemme henne, helt fantastisk) og det var hun var med under resten av fødselen. Hun skjekket åpning, 3 cm, JIPPI. Da bar det inn på fødestue.

Etter dette husker jeg egentlig ikke stort. Og lystgassen ble min STORE venn. Tror ikke min mann kommer til å glemme første draget jeg hadde, han trodde jeg skulle falle om (stod oppe). Akkurat som å være full, sa jeg da... Oppførte meg vel nesten sånn til tider også, sa hvis noen rare ting inni mellom. Skulle visst heller ikke slippe maska, hadde merke etter den i ansiktet. Husker min mann og jeg lo av det.

kl 00 hadde jeg 6 cm og kl 01 hadde jeg 8 cm. Ca 01.30 tok de vannet og rett etter begynte pressveene. Fikk ikke lov til å presse med en gang, å skal si det var vanskelig å ikke gjøre. Helt rart hvordan kroppen jobber. Etter ca 20 min med pressing kom gutten vår til verden, 10 oktober kl 01.59. Veide 4050 g og 51 cm lang, 36 cm rundt hodet, ikke noen liten gutt nei. Verdens nydeligste :hjerter_rundt:

Jeg hadde en rask og veldig intens fødsel. Omtrent ingen pause mellom riene, men allikavel bare gode minner fra fødselen, til tross for smertene. En glemmer alt det vonde når en ser det lille mirakelet. Det blir nok flere barn på oss ja...

Endret av Mamman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et deilig vær i dag. Har vært oppe i 17 grader... Men ikke mye ute nei. Lillegutt har selvfølgelig hatt feber i et døgn nå. Lurer på om det kanskje er noen fler tenner på vei :roll:

Får ihvertfall håpe han kommer seg fort.

Jeg blir så slapp av å bare være inne hele dagen.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med både dagboka og den lille gutten din! :blomst: Fikk ei lita jente den 05.okt jeg, så vi har barn som er så godt som jevngamle! ;) Høres ut som om du hadde en grei fødsel! :)

God bedring til smilegutten deres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt ei kjempefin helg, med utrolig fint vær. Og varmt... :-D

Synes det er så utrolig vanskelig å vite hvordan jeg skal kle lillegutt i dette været. Det endte med at han fikk varmeutslett i går. Stakar liten... Ble så glad da han endelig fikk av seg klærne og kunne sprelle i bare bodyen (inne altså).

Har bestemt meg for å begynne et nytt og bedre liv... i dag. Kan ikke fortsette med den usunne spisinga. En gang må jeg jo slutte å amme og da kan jeg ikke spise i den mengden jeg gjør :riste:

Ikke noe godt på meg nå :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt å takke skrållan for at hun stakk innom siden min. Takker! :)

Nå har jeg just satt rundstykk-deig. Glimter til innimellom :ler:

På onsdag skal jeg på barseltreff :babysmokk: Samme gjengen som har holdt sammen ei stund nå. Er ikke menage ukene som skiller de små, kjempegøy... Tenker det blir liv om noen måneder når mesteparten kan krype. ;)

Plutselig har jeg fått dilla på alle disse tegnene. Hm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...